• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

Vecka 30 idag! Herregud nu går de ju faktiskt fort helt plötsligt :o Tänkte köpa sköljmedel å tvättmedel till bäbiskläderna idag å börja tvätta allting :) Vi har renoverat rummet så nu ska vi börja montera upp säng, byrå å skötbord :) Ska bli så roligt. Å tack till inspirationen med tapeter, de blev den från midbeq :) Hur söt som helst på väggen!

• Joma

Jag köpte neutrals tvättmedel å softlans sköljmedel, bägge utan parfym å så! Nej jag kommer absolut tvätta hans grejer i den vanliga maskinen. Man ska ju va försiktig å tvätta i oparfymerat men att ha en egen maskin känns lite väl för min smak. De lilla som isåfall följer med är nog bara bra. Samtidigt som man ska va försiktig så ska man nog inte vara FÖR rädd heller för då lär barnet bli mer känsligt å kommer inte tåla någonting till slut! De är bara min åsikt å som jag kommer göra :)

• Joma

Jag använder sköljmedel till allt förutom handdukar för då torkar man aldrig :) Tycker de luktar så gott å blir mjukt å skönt när man använder de :)

Skulle vi Skåne-tjejer ses eller vad tycker ni? Hur många är sugna? :)

• Joma

Nej vi behöver inte ses i Helsingborg heller :) De va bara ett förslag! Mig spelar ingen roll.

• Joma
    lele79 skrev 2014-01-12 19:49:25 följande:

Ja det var bara ett förslag men ska vi ta tag i ett datum, så ser vi hur många som är sugna och var vi bor o bestämmer plats efter det?

Hur har ni det mitt i veckorna?
    De låter bra :) Jag kan både i veckorna å på helgen, spelar ingen roll!
  • Joma

Fick svar på min odling igår å de visar sig att jag fortfarande har bakterier i urinen :/ Tar nu en kur till å var det inte borta sen så fick man vidta andra åtgärder :S Känns inte kul!

• Joma
    Skrånkan skrev 2014-01-17 08:27:32 följande:

Har precis som du Joma, är inne på min 3:e kur. Sedan ska jag äta en tablett om dagen fram till förlossning. Känns ju sådär att knapra piller. Men men.. Håller den smärta och sammandragningar i schack så får man kanske vara nöjd. Hoppas att dina bacellurer försvinner efter denna kur.

Ja precis, de var den åtgärden jag också skulle få isåfall, äta i förebyggande syfte fram till förlossningen!

Tack desamma säger jag då :)

75% gjorda idag.. Börjar få lite panik faktiskt... Känns som om de går riktigt fort nu!
  • Joma

Ja de är ganska skrämmande ändå när man tänker på de! Tyckte nyss att jag la upp att jag hade 100 dagar kvar å nu är de bara 70! Känns liksom som igår..

Jag läser alltid den aktuella månadens BF-grupp. Som nu läser jag dem som har bf i januari just för att se vad som skrivs å för att man är nyfiken å läsa om andras förlossningar å speciellt tiden före.. Snart är de liksom vi?! Då kan jag läsa VÅR tråd för VI ska föda barn!! Jag längtar så sjukt mycke efter vår lilla pojke men samtidigt är jag rädd inför vad som komma skall.

• Joma
    Zobeideh skrev 2014-01-17 21:07:05 följande:

Jasså fanns den inte :-O smile4.gif vi hitta den förra helgen smile1.gif håll utkik för det är ett måste att se den hihi :-P

Var hitta ni den? Har kollat alla våra torrentsidor men kan inte heller hitta den :/
  • Joma
    Zobeideh skrev 2014-01-18 04:29:03 följande:

Jag tror min sambo hitta den på tankafetast om jag inte minns fel :/

Hm har för mig jag kolla den också men ska kolla igen :) Har velat se den länge å den har ju fått riktigt bra betyg också :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014