• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

Gud va kul å höra vilka ni är, haha! Man får en bild av vad man tror i ålder å sen stämmer de inte alls :)

Jag är 26, bor med min sambo som är 22 å vi har precis flyttat till ett hus som sagt. Bor i en liten by nere i Skåne, cirka 4 mil från Helsingborg.. Jag jobbar som undersköterska å min sambo är snickare.

Hur länge har ni varit tillsammans med era pojkvänner/män? Jag tror vi vinner i kortast tid iallafall, vi har bara varit tillsammans ett halvår så jag blev gravid nästan direkt.. Dock var de inte planerat men de har känts rätt från första stund :)

• Joma
    Zobeideh skrev 2013-11-13 20:22:55 följande:
    Vi har varit tillsammans i 5 år :) och förlovade i 5 år haha
    Sammanlagt 10 år då eller ni förlovade er direkt? Haha :)
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-11-13 20:32:23 följande:
    Nä 5 år haha

Vi va snabba med förlovningen

Blev tillsammans 080808 och förlovade oss månaden efter :) kändes helt rätt. Min sambo är den ända jag känt att jag vill leva mitt liv med och ha barn med :) har haft ett långt förhållande innan men där kändes de aldrig så. Så därför visste jag de direkt smile5.gif
    Åh, min födelsedag ju ;) 0808, bra datum de!

Jag har haft en del långa förhållande men de har aldrig känts såhär heller å därför är jag säker på att vi gör rätt!

Som min mamma sa när hon fick veta att jag va gravid; de är inget som säger att de håller när man får barn bara för man varit tillsammans i 5 år eller 5 månader.. Å de är ju sant, huvudsaken är att de känns bra å att man iaf VILL att de ska hålla livet ut. Skulle de sen ändras eller inte hålla så vet jag iaf att min sambo aldrig skulle lämna vårt barn eller sluta bry sig!
  • Joma

Jag har inte ens fått nåt intyg :/ Här har man bara inskrivning v12 å sen nästa besök är vecka 24 till bm! Känns lite väl länge när de är första graviditeten å man känner sig helt lost! Tur denna tråden finns iaf så man kan räta ut några av alla frågetecken som finns!

• Joma
    Zobeideh skrev 2013-11-13 22:05:43 följande:

Jag har inte heller träffat min BM sen inskrivningen. Ska träffa henne nästa vecka och då e jag i vecka 24 smile1.gif

Ja vi går väl efter samma schema här nere i Skåne :) Nu ska dem iaf börja mäta å lyssna på hjärtljuden varje gång så de blir lite mer koll känns de som! Ska bli skönt. Jag är i vecka 21 nu bara så de dröjer lite till för mig!
  • Joma
    Heene skrev 2013-11-13 22:17:12 följande:

Jag ska inte till min BM förrän 2/12 alltså i v26, känns som en evighet...
    Och då har inte jag träffat henne sen inskrivningen i v 10. Vill ha mitt moderskapsintyg så jag kan förbereda för fp. Som egenföretagare så kan ju sånt ta tid... Men som med allt annat i denna graviditet så är det bara att ha tålamod och vänta =P
    All denna väntan på allt! det bara avlöser varandra och tar aldrig slut =)

Då ska vi dit samma dag :) jag håller med dig. Vänta på att vecka 12 ska va över, vänta på RUL, vänta på illamåendet ska gå över, vänta på sparkar, vänta på bm, vänta på BÄBIS! Känns sååå långt till mars å sen kommer man säkert gå över också!!
  • Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-14 18:18:42 följande:

Har känt mig så deppig & lessen hela dagen. Jag är hemma sjukskriven 100 % & gråa,regniga novemberdagar när man är helt ensam hemma & ingen hör av sig på hela dagen blir vem som helst deppig av. En annan sak jag gått & varit lessen för är för jag har så himla ont i min mage. Tror min livmoder växer mycket nu & det gör så ont. Kan knappt gå. Sen en annan sak. Min man tycker att det är jätte roligt att vi ska få barn. Men just att känna på magen har han inte tyckt om så mycket. Han känner ibland & känner han inte bebisen direkt så tröttnar han. Det kan man kanske förstå. Men jag vill gärna att han ska VILJA av egen vilja att ligga & känna på magen jämt. Så nu när min man kom hem & hade duschat så tyckte jag han kunde ligga i jämte mig & känna bebisen då den var väldigt aktiv just då. Men han ville inte & la sig & kollade sin mobil. Då blev jag jätte ledsen och började storgråta. Fick världens jäkla sammandragning av det också. Min man blev helt till sig & gjorde allt för att försöka trösta. Var kanske något överdrivet att bli SÅ lessen. Men är väl hormoner.

Jag är också hemma och är sjukskriven på heltid så vet precis hur du känner. De är riktigt hemskt å varje dag är en plåga! :(

Förstår att du känner så men har han sagt varför han inte vill? Tycker han de är obehagligt eller han har bara inte tålamod? Försök bara förklara för honom hur mycke de skulle betyda för dig om ni fick den glädjen tillsammans så mjuknar han säkert :)

Såna spel kan vi alla få och gråta hysteriskt så tänk inte på de :)
  • Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-14 21:51:18 följande:

NI SOM VARIT PÅ GEKÅS!!!! Hade de spjälsängsskydd där alltså i tyg & vilka mönster/färger?

Dem hade rosa, blått, svart å vitt när jag va där förrförra veckan iaf :)
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-11-22 19:06:26 följande:

Wohoo får en present på måndag av min sambo. Ett nytt ultraljud på
    Emmaklinken och nu hoppas jag lillen samarbetar så vi vet va som ska komma ut :-P

Åh där va vi också i vecka 12 innan vi gick ut med graviditeten :) Jättebra bemötta å fina lokaler! Man får se på en jättestor skärm på väggen mitt framför sig så de är skitbra :) Vi ska dit igen senare å göra ett 3D tänkte vi! De blir vår julklapp till varandra! Lycka till på måndag å hoppas ni får se könet, men dem garanterar ju de vid deras besök nästan :)
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-11-22 19:24:44 följande:

De blir inget 3D här bokade vanligt hehe tycker de e lite läskigt med 3D :-P kanske lite löjlig haha men tack så mycket smile2.gif åhh va jag längtar smile2.gif

När ska ni va där? Du måste skriva efteråt så vi ser om jag hade rätt :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014