Första barnet - BF Mars 2014
Grattis Tinapina! Skriver som de flesta andra, du får gärna berätta mer när du orkar :)
Grattis Tinapina! Skriver som de flesta andra, du får gärna berätta mer när du orkar :)
Var inne på ul idag för att kolla bebisens njurar som i vecka 17 såg lite konstiga ut osv och som sedan inte gått att se ordentligt då revbenen skuggat dem. Njurarna såg nu helt normala ut och vi slipper extra undersökningar för det nu!
Jag pratade även med läkaren om snitt och han tyckte att jag kunde prata med en aurorabarnmorska och sedan fick jag en tid hos läkaren igen efter det. Det verkar som att om jag fortfarande känner att jag vill snittas nästa gång jag träffar läkaren så kommer jag få ett datum för snitt. Men annars så skulle vi göra en förlossningsplan, och då kunde jag tydligen också få ett datum för igångsättning precis runt BF och sedan om jag under förlossningen skulle känna att jag inte orkar med det mer (eller att det tar för lång tid eller inte går som planerat) så skulle jag få snittas då istället.
Direkt efter mötet kände jag mig lite besviken och skeptisk men nu tycker jag ändå att det känns bra att de ändå lyssnar, även fast det inte bestämdes något direkt och att de först och främst vill vara säkra på att jag förstår innebörden av både vaginal förlossning och kejsarsnitt innan jag får ta mitt beslut.
Har någon annan smärta precis under brösten vid revbenen typ? på ena eller andra sidan eller kanske båda/i mitten? Jag har haft ont flera veckor nu och det har bara blivit värre, nu gör det ont hela tiden och gör väldigt ont bara man drar med handen över det ömma stället. Undrar mest för att få veta om det är vanligt och normalt? Det gör verkligen riktigt ont, har flera gånger funderat på om något revben är av eller inflammerat...
Lillen har legat med huvudet ner i fem veckor nu och är trots det helt rörlig fortfarande. Jag inbillar mig att jag känner hur han försöker trycka ner huvudet och fixera sig, men han har ännu inte lyckats. Undrar om han ens får plats? Han har ju liksom legat på samma sätt länge, inte vänt på sig eller något, men han är ju inte fixerad än... Gör de något om han inte fixerar sig eller låter de honom vara bara för att han har huvudet ner? Han har ju åtta dagar på sig minst, men jag tycker det är lite konstigt att han inte är fixerad än.