• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Enis

Hoppar gärna med här.
    Varit med i en annan grupp tidigare men tycker den här verkar ha bättre stämning!
    Väntar vårt första barn till 19 mars. Spännande!

Kul att höra hur era partners beter sig. Min sambo är väldigt stöttande och vill vara med på besök hos bm etc. Har även samma app som jag i telefonen så han kan kolla själv och inte bara jag som ska berätta allt hela tiden.
    Tror han känner sig frustrerad när jag mår dåligt och han inte kan göra nåt. Men han gör det han kan; går och handlar det jag vill/kan äta, masserar fötter och är allmänt snäll. Mer kan de stackarna väl inte göra! :)

MagdalenaZ: Bra att du sa ifrån! Du har ju helt rätt, varje graviditet är unik för varje kvinna och man är inte sig själv riktigt.

• Nyfniken83

Åhhhh första UL avklarat. Det va helt underbart. Den låg och hickade. Känner mig helt upprymd av känslor. Dessvärre funkade inte skrivaren så vi fick inga bilder men vi både filmade och fotade med mobilen.. Har nog aldrig känt mig så här lycklig!!

• Längtanefterlilladig
    Enis skrev 2013-08-21 10:28:22 följande:

Hoppar gärna med här.
    Varit med i en annan grupp tidigare men tycker den här verkar ha bättre stämning!
    Väntar vårt första barn till 19 mars. Spännande!

Kul att höra hur era partners beter sig. Min sambo är väldigt stöttande och vill vara med på besök hos bm etc. Har även samma app som jag i telefonen så han kan kolla själv och inte bara jag som ska berätta allt hela tiden.
    Tror han känner sig frustrerad när jag mår dåligt och han inte kan göra nåt. Men han gör det han kan; går och handlar det jag vill/kan äta, masserar fötter och är allmänt snäll. Mer kan de stackarna väl inte göra! :)

MagdalenaZ: Bra att du sa ifrån! Du har ju helt rätt, varje graviditet är unik för varje kvinna och man är inte sig själv riktigt.

Välkommen till oss

Vilken vecka är du i?

Du verkar ha en omtänksam sambo.

Tittar faktiskt precis nu på Doctors på TV4.

De pratar om hur skadligt det är med ftalater. Det finns i rengöringsprodukter, schampoo, bodylotion m.m. Det kan ge fetma, infertilitet & adhd. Även KAN det påverka fostrets utveckling av könsorganen. Helt sjukt!

De sa att om man är gravid ska man använda naturliga rengöringsprodukter om man ska städa. Typ bikarbonat, vinäger & citron. Och om man använder klorin ex så ska man ha handskar & ansiktsmask & god ventilation.

Shit!!Och jag som använder Ajax rengöring typ var tredje dag när jag städar kök & badrum. Får mannen göra det med nu. Hihi
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-08-21 10:22:14 följande:

Ziiah: Min sambo har lite svårt att förstå vad som händer med en kvinnas kropp när hon är gravid. Han tycker att det är tråkigt att jag konstant varit trött och han har tråkigt utan mig på kvällarna (har som sagt gått och lagt mig vid 21).. Han tycker lite att jag "skyller" på att jag är gravid och vi hade faktiskt världens bråk förra veckan.
    Jag var så trött att jag höll på att tuppa av, grät nästan.. Han säger då till mig : DU är inte unik..
    INTE bra att säga till mig ..
    Det slutade iaf med att han bad om ursäkt, men jag sa till honom att även om så GUD själv har varit gravid så skiter jag i det, det är JAG som är det nu och det är JAG som mår som jag mår..
    Jag har laddat ner appen till honom så han kan få läsa själv (jag vet att han tar reda på saker i smyg, han har lite för mkt stolthet att fråga mig), så vi ser väl vad som händer när magen börjar växa och när han kan se det lilla livet själv... Skrattande

Kanske han har svårt att förstå att det faktiskt är en bebis i din mage. Bra att du står på dig. Han kommer förstå bättre sen va du går igenom. Ge honom lite tid bara.
  • MagdalenaZ

Enis: Ja, när man är så där trött och illmående och dålig så tycker jag det är lite charmigt när man hör: "Finns det något jag kan göra?" Man har ju lust att säga, Ja du kan gärna ta över det här om du känner för det Flört

Min sambo är tyvärr lite för mkt av en karla-karl. Det ska gärna bevisas att han är "manlig".. but I know the truth Flört

• Ziiah
    Zobeideh skrev 2013-08-21 10:07:58 följande:
    Min vill oxå va delaktig i allt så mycket som möjligt. Väldigt överbeskyddande men de e bara för vi gått igenom så pass mycket. Tror vi båda oxå har väldigt svårt för att förstå de. Det har inte sjunkit in riktigt än efter allt man gått igenom.

Han är oxå den som vill vara delaktig i alla BM besök. tycker de känns bra att ha han vid min sida hela tiden. :)
    Vad skönt ändå att han vill vara delaktig, man kan ju inte begära att dom ska förstå precis allt som vi går igenom, vi som bär på barnet. Men vi förstår nog inte heller helt hur de upplever allt heller. Längre fram när magen blir allt tydligare så blir det nog mer verkligt också tror jag :)
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-21 10:09:01 följande:
    Va härligt att du har en engagerad kille som bryr sig om dig & bebisen. Min man & jag kämpade länge för att bli gravida. Nu är vi båda överlyckliga & fast vi vet att bebisen inte kan höra pratar han med den varje dag
    . Han har även alla gravid appar på sin iPhone & kan hänga med. Han försöker traggla sig igenom en gravidbok men han är inte mycket för att läsa. Känner igen det där du skriver om att man ventilerar allt men ibland kan det vara bra att prata med andra också. När jag var så otroligt rädd för missfall för några veckor sedan så tyckte han att jag tjatade & var negativ. Han själv är super optimist & jag är pessimist så vi kompletterar väl varandra bra. Han följer med på alla läkarbesök & ultraljud. Imorgon ska vi på ultraljud igen 9.00. Han ställer massor av frågor (vissa ganska roliga) men han är sån att han pratar innan han tänker. T.ex frågade han om det var snoppen man såg mellan benen på fostret förr förra ultraljudet. "Nej det är navelsträngen" sa läkaren. Som vi fnissade allihop.

När har du ditt ultraljud idag?Håller tummarna för er!
    Vad gulligt! :) Min kille har en gravidbok framme som jag absolut inte får röra så att han inte tappar bort vart han är. Haha, men jag läste den redan förra graviditeten så nu är det väl hans tur och sen får vi läsa tillsammans. Känner igen det där med att han är optimistisk osv, samma i mitt och killens förhållande. Jag som är otroligt orolig och han som inte kan förstå riktigt för "varför skulle det gå dåligt?". lycka till på ultraljudet imorgon då :) Bebisen har nog blivit ganska stor nu, såg ju bilden du lade upp senast.. Redan då såg man ju!

Jag har ultraljud ca 13.30, en jourläkare kommer göra det lite snabbt så antagligen blir det bara att kolla läget lite snabbt så att man vet.

• anaconda
    flowers skrev 2013-08-21 03:11:57 följande:

Det är ju samma för mig, har näst in till varit/är symtomfri och oroat ihjäl mig för att jag inte känner mig gravid och för att det inte ligger nått i min mage men
    än så länge ser det bra ut här men är inte lugnare först vecka 12.
    Visst hade du fått sett ett liten kotte?

Ja verkar som att vara symptom fri ligger i familjen, min mamma mådde jätte göra under hela graviditeten med mig samt min moster prata jag med igår och hon har aldrig mått illa eller haft speciella symptomer under sina två graviditeten med mina kusiner så de måste ligga i släkten :)

Vi fick se ett hjärta ticka i v 7+3 och då va pyret 13mm nu 3 veckor senare 10+4 så borde den vara grymt mycket större :) hoppas du kan slappna av nu ordentligt och bara njuta av din graviditet, du/ni väntar ett barn ffs!! :) tycker alla vi är grymt grymma!!!
  • MagdalenaZ

Enis: Ja Välkommen hit! Ju fler desto roligare :)

Längtanefterdig: Klart jag ger honom lite tid. Han är ju världens goaste annars, jag tror bara det är lite chockerande för honom det här med att bli pappa. När jag kom hem med bilden från UL, så satt han uppe hela natten och letade jobb och funderingar kring skola. Han är egen företagare så han tycker att han borde ha stadig inkomst osv..

Som sagt, har fått tid till BM imorgon för att stilla min oro kring det här med symptom och blödningar, får se vad som händer efter det.

• Längtanefterlilladig
    Nyfniken83 skrev 2013-08-21 10:39:45 följande:

Åhhhh första UL avklarat. Det va helt underbart. Den låg och hickade. Känner mig helt upprymd av känslor. Dessvärre funkade inte skrivaren så vi fick inga bilder men vi både filmade och fotade med mobilen.. Har nog aldrig känt mig så här lycklig!!

Grattis va underbart
  • majsa88

Jag tror jag har foglossning. Har jätte ont o det strålar från blygdbenet och blugläpparna ner i låren o ont o svanken o höfterna Speciellt om jag går lite snabbt. Jag rörde mig lite försiktigt till en låt nyss o fick lägga mig ner o vila av smärtan. Min svank är så stel o gör då ont av att böja mig eller ligga på rygg.

Är bara i vecka 8+2

någon mer?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014