Zobeideh skrev 2013-08-21 10:07:58 följande:
Min vill oxå va delaktig i allt så mycket som möjligt. Väldigt överbeskyddande men de e bara för vi gått igenom så pass mycket. Tror vi båda oxå har väldigt svårt för att förstå de. Det har inte sjunkit in riktigt än efter allt man gått igenom.
Han är oxå den som vill vara delaktig i alla BM besök.

tycker de känns bra att ha han vid min sida hela tiden. :)
Vad skönt ändå att han vill vara delaktig, man kan ju inte begära att dom ska förstå precis allt som vi går igenom, vi som bär på barnet. Men vi förstår nog inte heller helt hur de upplever allt heller. Längre fram när magen blir allt tydligare så blir det nog mer verkligt också tror jag :)
Längtanefterlilladig skrev 2013-08-21 10:09:01 följande:
Va härligt att du har en engagerad kille som bryr sig om dig & bebisen. Min man & jag kämpade länge för att bli gravida. Nu är vi båda överlyckliga & fast vi vet att bebisen inte kan höra pratar han med den varje dag

. Han har även alla gravid appar på sin iPhone & kan hänga med. Han försöker traggla sig igenom en gravidbok men han är inte mycket för att läsa. Känner igen det där du skriver om att man ventilerar allt men ibland kan det vara bra att prata med andra också. När jag var så otroligt rädd för missfall för några veckor sedan så tyckte han att jag tjatade & var negativ. Han själv är super optimist & jag är pessimist så vi kompletterar väl varandra bra. Han följer med på alla läkarbesök & ultraljud. Imorgon ska vi på ultraljud igen 9.00. Han ställer massor av frågor (vissa ganska roliga) men han är sån att han pratar innan han tänker. T.ex frågade han om det var snoppen man såg mellan benen på fostret förr förra ultraljudet. "Nej det är navelsträngen" sa läkaren. Som vi fnissade allihop.
När har du ditt ultraljud idag?Håller tummarna för er!
Vad gulligt! :) Min kille har en gravidbok framme som jag absolut inte får röra så att han inte tappar bort vart han är. Haha, men jag läste den redan förra graviditeten så nu är det väl hans tur och sen får vi läsa tillsammans. Känner igen det där med att han är optimistisk osv, samma i mitt och killens förhållande. Jag som är otroligt orolig och han som inte kan förstå riktigt för "varför skulle det gå dåligt?". lycka till på ultraljudet imorgon då :) Bebisen har nog blivit ganska stor nu, såg ju bilden du lade upp senast.. Redan då såg man ju!
Jag har ultraljud ca 13.30, en jourläkare kommer göra det lite snabbt så antagligen blir det bara att kolla läget lite snabbt så att man vet.