• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-21 19:46:15 följande:
    Min läkare sa till mig att om man gör ett ultraljud i vecka 9 eller efter det & allt ser bra ut & hjärtat slår så är risken lika liten som efter vecka 12+0 att få missfall. Typ 1-3 %.
    Missfall sker oftast då hjärtat ska börja slå & organen utvecklas. Samt när moderkakan ska ta över från gulesäcken. Och det är väl i vecka 10-12 om jag fattat det rätt.
    Ja , då får jag se vad jag får för svar imorgon då! 
    Måste säga att jag är supernervös.. har bakat bullar för att hålla huvudet sysselsatt...

Jag uppdaterar imorgon!

• Längtanefterlilladig

Usch nu har jag börjat nojja mig om morgondagens ultraljud. Är rädd för att den inte vuxit &/eller dött. Jag har inte varit ett dugg orolig sedan två veckor tillbaka. Men nu kommer oron igen. Kan inte klockan bara bli 9 så jag kan få min dom. Kan inte somna. Ligger & läser POSITIVA graviditetsbloggar som resulterat i bebisar. Försöker peppa mig lite. Håll nu tummarna för mig tjejer!!!

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-21 22:59:28 följande:
    Usch nu har jag börjat nojja mig om morgondagens ultraljud. Är rädd för att den inte vuxit &/eller dött. Jag har inte varit ett dugg orolig sedan två veckor tillbaka. Men nu kommer oron igen. Kan inte klockan bara bli 9 så jag kan få min dom. Kan inte somna. Ligger & läser POSITIVA graviditetsbloggar som resulterat i bebisar. Försöker peppa mig lite. Håll nu tummarna för mig tjejer!!!
    Det kommer gå jättebra, kan absolut inte tro något annat. Lycka till imorgon!! Och berätta sedan efter om allt
  • lele79
    Zobeideh skrev 2013-08-21 19:54:34 följande:
    Här finns tyvärr inga i Helsingborg. Inte va jag kan hitta :-/ utan får åka till Malmö eller Lund i så fall. Får se hur jag gör. Ska testa ringa gyn imorgon igen och kolla lite snällt.

Be din BM att du får lyssna på hjärtat, det kändes lugnande för mig.
  • Zobeideh

Hon ville inte göra de förrän då den 17 sep
    ska testa nu på morgonen att ringa några kliniker som min svägerska hitta :) annars ringer jag BM och kollar :)

• Ziiah

Enligt ultraljudet igår är jag i v11+5 idag och jag hade aldrig trott att illamåendet skulle hålla sig kvar. Har spytt två gånger idag än så länge... Och att spy galla är inte mysigt någonstans..

Jag kan inte fatta att jag ska bli mamma i mars. Just nu har jag iaf tagit in att jag har ett barn i mig som växer, men att gå från det till att det faktiskt blir ett barn om ett halvår är svårt än så länge. Det kommer väl med tiden. Är fortfarande lite rädd för missfall, man vet ju aldrig. Men än så länge så vet vi ju att jag är gravid och att bebben sparkar runt i mig.

• Lovely90
    Ziiah skrev 2013-08-22 08:41:25 följande:
    Enligt ultraljudet igår är jag i v11+5 idag och jag hade aldrig trott att illamåendet skulle hålla sig kvar. Har spytt två gånger idag än så länge... Och att spy galla är inte mysigt någonstans.. Jag kan inte fatta att jag ska bli mamma i mars. Just nu har jag iaf tagit in att jag har ett barn i mig som växer, men att gå från det till att det faktiskt blir ett barn om ett halvår är svårt än så länge. Det kommer väl med tiden. Är fortfarande lite rädd för missfall, man vet ju aldrig. Men än så länge så vet vi ju att jag är gravid och att bebben sparkar runt i mig.

Jag har ungefär samma känsla. Känns väldigt konstigt att jag skall bli mamma i mars, men har börjat inse att det faktiskt bor en liten bebis i min mage. Går in i vecka 13 idag (12+0). Allt gick så fort så det är tur att det är lång leveranstid innan bebisen är i famnen så man hinner förbereda sig ;)
  • Lovely90
    flowers skrev 2013-08-21 14:42:57 följande:
    Vad härligt, har själv inte vågat gå på nått gym, trott att det ska bli för ansträngande men som d själv skriver så går det ju faktiskt att anpassa efter sin nuvarande kondition.  =) Nu blir jag peppad av att läsa det här...  Bravo att du gick dit.     

Jag gymmade 3-5 dagar i veckan innan. Min BM sa att det inte är någon fara att fortsätta som vanligt. Så länge jag orkar och mår bra så är det bara bra. Däremot är det viktigt att lyssna till sin kropp och inte göra något man egentligen inte orkar. Sedan tänkte jag inte höja vikterna ni, utan köra på samma som jag alltid haft och där,ed behålla den muskelstyrka jag redan har. Kan tillägga att jag är gymnastiktränare tre dagar i veckan också, det var inga problem det heller.
  • Längtanefterlilladig

Ultraljudet klart. Allt gick toppen. Den lille hade vuxit ikapp sina två dagar & jag är nu i vecka 10+4. Min man filmade när den sparkade runt i magen. Ska försöka lägga upp filmen senare idag. Är så lycklig & glad nu. Den lille hade vuxit 11,5 mm på en vecka

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014