• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saltad

Min BM ringde idag och sa att jag måste lämna nytt blodprov då läkaren ville göra ännu ett test på min sköldkörtel. Tydligen verkar det som att den underproducerar.

Någon som vet nått om vad det innebär och hur det kan påverka??

Är så dåligt insatt och blev bara mindre klok av min "googling" jag gjorde nyss.. :p 

• Nyfniken83

Min bm sa att om man underproducerar så medicinerar man det under graviditeten och sen brukar det försvinna.

• Ziiah
    flowers skrev 2013-08-20 20:01:37 följande:

Jag va på en undersökning igen men jädrans vad nojig jag va, va helt okoncentrerad och kändes som jag hade O fokus!
    Läkaren kunde se en liten parvel och någonting som va på väg att bli en liten arm. 
    Tyvärr blev jag bakåtflyttad till 9+2 ist. för 9+4 och nu är jag OROLIG för det, men kanske den lilla skrutten inte sträckte på sig helt. 
    Jag såg inget men min kille såg att den lille rörde på sig lite. 
    Ligger fortfarande upp och ner, och så verkar den trivas. =) 
    Kanske börjar den rulla runt snart, läkaren försökte peta lite med staven men den rörde inte på sig då.
    Den här gången fick jag ingen bild men ett fint minne iaf. =)

Grattis!! Va härligt. Säger som de andra om att du blev tillbakaflyttad, det är inget att oroa sig över. Jag själv blir nog tillbakaflyttad en hel vecka om allt ser bra ut tror jag. Försökt att njuta nu istället! Kram
  • Jessies1989
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-20 11:58:23 följande:
    Grattis va roligt!

Ja klart hjärtat slår om den rör sig. Då lever den ju smile1.gif

Annars hade ju läkaren sagt att det var något fel.
    Det har du rätt i...

Tänkte väl! Goddag yxskaft liksom haha
  • vickan75
    Saltad skrev 2013-08-20 20:33:10 följande:
    Min BM ringde idag och sa att jag måste lämna nytt blodprov då läkaren ville göra ännu ett test på min sköldkörtel. Tydligen verkar det som att den underproducerar.

Någon som vet nått om vad det innebär och hur det kan påverka??

Är så dåligt insatt och blev bara mindre klok av min "googling" jag gjorde nyss.. :p 
    Jag har  hypothyreos( underfunktion av sköldskörteln) och det är jag född med. Man kan få högre dos Levaxin som gravid. Har hört att det är större risk för missfall och svårare att bli gravid med min sjukdom men jag har fyra friska barn , ett missfall för 19 år sen och en groda i magen. Jag skulle inte oroa mig om jag var du
  • flowers

Tack tjejer för era erfarenheter. 
    Nu känner jag mig lite lugnare, är då inte så farligt att bli flyttad?
      Längtanefterlilladig  Här är det samma, vissa dagar är det lugnt i magen andra dagar spänner det och molar.
    Ja jag ska också bli mer till freds, behöver ju tänka på den lille. =)

Nästa fredag så är det inskrivning, dock ingen UL koll, får snällt vänta tills veckan efter.
    Hoppas, hoppas vi får se att allt är bra på nästa VUL också, då är jag i vecka 11+5 eller 12+0.
    Visst ska jag kunna vänta tills dess?
    Läkaren lugnade mig med att säga att symtom måste man inte alltid ha hon sa att GRAVID är jag Solig och det är ju huvudsaken?
    En fråga ang. inskrivningen, jag ska tydligen vägas och ta längd men måste min man också vägas och mätas?
    Gör man det för att se nått genetiskt?

• flowers
    Ziiah skrev 2013-08-20 18:24:52 följande:
    Japp, 12+2 imorgon enligt barnmorskans beräkning.. Är så rädd att det inte visar något eller att det är ett för litet foster som inte lever... Men jag berättar imorgon hur det gick så får vi se! Tack :)

Vad spännande, det här kommer gå bra och förstår verkligen din oro, så känner de flesta inför en bebiskoll. 

• flowers
    anaconda skrev 2013-08-20 14:05:54 följande:
    Men grejen är ju att jag knappt haft symptomer som ni flesta andra, aldrig mått illa, kräkts, yrsel, kissnödig, trötthet. Har haft lite molande värk bara typ! Så förvirrad bara

Det är ju samma för mig, har näst in till varit/är symtomfri och oroat ihjäl mig för att jag inte känner mig gravid och för att det inte ligger nått i min mage men
    än så länge ser det bra ut här men är inte lugnare först vecka 12.
    Visst hade du fått sett ett liten kotte?

• Prinsessan på ärten

Inatt har jag knappt sovit. Vaknat med uppspärrade ögon och ett magknip som är bland det värsta jag känt ( och då har jag i min ungdom legat med brusten blindtarm ett par dygn) så det blev en sömnlös natt kvidandes i fosterställning.

Tredje gången jag vaknade fick jag dock springa på toa och var jättelös ( sorry, vi skippar detaljerna här) så jag antar att knipet beror på det. Går in i v 13 på lördag och vet att risken inte är över så att säga. Kollar efter blod hela tiden men inga tecken på det.

Men man kan ju inte låta bli att oroa sig ändå. Vill liksom veta vad det beror på och om lilla räkan kan ta skada av det?

Någon som känner igen sig?

• mikaelah

Jag hade sådana knip i fredags och lördags, aldrig känt sån smärta. Det högg var 5e minut i Tjejmagen och höll i sig upp till 10 sekunder. Vart ju såklart superorolig och ringde gynakuten som bad mig ta alvedon och försöka vara lugn om det inte kom blod. Det kom inget blod alls men efter ett tag gick jag på toa och ursäkta infon var jätte lös. Efter det så släppte tack och lov kramperna. Så jag tror inte det var någon fara med bebis :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014