• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mia86gbg
    MiCorazon skrev 2014-03-04 20:03:43 följande:
    Vad roligt, tänkte på det idag, det där med att ladda upp inför ett marathon för det påminner om hur jag laddat inför förlossningen men nu har det inte varit en strategi utan bara okynne haha :P

Det var jag som skrev om kolhydrater och tänker minska lite grann på det men inte alla dagar. Just nu är det lite föööör mycket...

Men sen får vi ju se hur det blir när man väl börjar amma, har hört att man kan bli så mycket hungrigare då...hjälp! :P
    Jag tänker att jag äter pasta-lunch o middag nu fram till förlossningen. Socker försöker jag alltid undvika men har köpt på mig lite klubbor, dricka o dextrosol att ha vid förlossningen. Energi från socker är ju svår att lagra så den finns inga "bortförklaringar" för att stoppa i sig det...förutom att det är gott då såklart Jag har köpt hem en massa god frukt att ha när jag går här hemma..en Sharon känns nyttigare än godis även fast det är socker i det också.
  • MagdalenaZ

Längtan: Jo hon frågade om magen har sjunkit, men ibland känns det som att hon är längst nere och ibland känns det som hon är längst uppe igen.. Men då har du haft det exakt som mig! 

Emelie: Ja, men men det värsta är att oron är bara början.. :)

Sirek: Jag har faktiskt tänkt på det också! Jag har ju haft olika hela tiden nu i slutet... men i början av grav var jag alltid där på måndagar och hade hela tiden bf 19 mars, fram till RUL som jag hade på en torsdag, då blev bf helt plötsligt 23 mars.. Man få väl ta det som det kommer, barnen kommer ändå när de vill :)

Tack tjejer, det lugnade mig oerhört.. var hos svägerskan och pratade lite och hon spärrade upp ögonen och sa att jag borde vara snabbare på att kolla upp det! Fick ont i magen direkt! :)

• qwerty1234

Ja, SF-måttet planar ut närmre förlossning. Min BM var pedagogisk nog att säga det till mig innan mätning att den kommer att plana så att jag inte skulle vara orolig för det. Min mage växte bra ändå hade jag en liiiiten tjej i magen visade det sig.

• Heene

min bm förvarnade också redan gången innan att till gången efter skulle det börja plana ut på kurvan. Och så rätt hon hade =)
    så fram till v 35 så ökade det med 2cm per besök, men de senaste 4 veckorna så har det bara ökat 2cm sammanlagt.
    Dock har det inte minskat ngn gång för mig utan bara saktat ner och planat ut.

• j3nnyy

Åh vad duktiga när som tänker på att inte äta onyttigheter! Jag gör tvärtom jag. Har bestämt att efter förlossningen så är de slut på godsaker förutom något antingen fredagen eller lördagen (klarar mig inte heeelt utan) men fram tills dess... Herregud jag kan inte hejda mig just nu!
    Dagens "gotteintag": lite smågodis, en kanelbulle, en semla, en chokladbollar och nu lite glass.
    Oj nu ville jag nästan dö när jag insåg hur mycket det är. Har såklart ätit mat oxå. Har gått upp 12 kg sen jag blev gravid, känns som de borde vara typ 30 :p har hört av många att om man väntar pojke ska man vara mer sugen på frukt och sura saker och med flicka mer för godsaker. Tycker ni de stämmer på er? Vi ska visserligen ha en tjej, men jag är en gottegris jämt så jag vet inte om ja tror de stämmer på mig haha

• Lovely90
    j3nnyy skrev 2014-03-04 21:31:26 följande:

Åh vad duktiga när som tänker på att inte äta onyttigheter! Jag gör tvärtom jag. Har bestämt att efter förlossningen så är de slut på godsaker förutom något antingen fredagen eller lördagen (klarar mig inte heeelt utan) men fram tills dess... Herregud jag kan inte hejda mig just nu!
    Dagens "gotteintag": lite smågodis, en kanelbulle, en semla, en chokladbollar och nu lite glass.
    Oj nu ville jag nästan dö när jag insåg hur mycket det är. Har såklart ätit mat oxå. Har gått upp 12 kg sen jag blev gravid, känns som de borde vara typ 30 :p har hört av många att om man väntar pojke ska man vara mer sugen på frukt och sura saker och med flicka mer för godsaker. Tycker ni de stämmer på er? Vi ska visserligen ha en tjej, men jag är en gottegris jämt så jag vet inte om ja tror de stämmer på mig haha

Haha. Jag är som du, har ätit godsaker hela tiden och tänkte sluta med det efter förlossningen dock inte på helgerna ;).

Har bara gått upp 10kg, vilket är bara med tanke på hur jag ätit. Vet inte vad som gömmer sig i magen så får väl se om det där med godsakerna stämmer.
  • Cads
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-04 17:11:40 följande:
    Välkommen hit roligt med fler i tråden. Hur mår du? Några känningar på att något är på G? Vi är många otåliga här inne som letar tecken på att det ska sätta igång Gå gärna med i vår Facebook grupp om du vill

Tack tack :)

Måste säga att jag mår hur bra som helst! Visst, rätt trött på magen som är i vägen överallt men inga krämpor alls- väldigt tacksam!

Inga tecken på att något skulle vara på g heller. Han verkar trivas bra där inne!
  • Cads
    anaconda skrev 2014-03-04 17:16:25 följande:
    Heej och Gud vad kul med någon som bor så nära? Vart i Sigtuna bor ni? Vi bor i Granby med sambo och två katter!

Vart har ni tänkt föda? Vi kommer åka till akademiska :)

Hej hej :)

Då bor vi inte så långt från varandra. Bor i Odensala, södra sidan, så det borde inte vara mer än några km :)

Vi vill också till akademiska så det är bara att hålla tumme att de tar emot oss! Annars står KS som alternativ men känner att jag kan vara utan sthlm:s förlossningskaos.
  • anaconda
    Cads skrev 2014-03-04 21:53:00 följande:

Då bor vi inte så långt från varandra. Bor i Odensala, södra sidan, så det borde inte vara mer än några km :)
    Vi vill också till akademiska så det är bara att hålla tumme att de tar emot oss! Annars står KS som alternativ men känner att jag kan vara utan sthlm:s förlossningskaos.
    Odensala är de nog ca 1-1,5mil till från oss =) min sambo har en kompis som bor där någonstans tror jag,  det är ju dock inte långt iaf, är du född och uppvuxen i sigtuna/märsta?

Jag har hört att akademiska inte säger nej till någon. Om man ringer innan kan dom säga att det typ är fullt men om man åker dit direkt så får dom inte säga att man ska åka någon annan stans.

Vi har valt danderyd eftersom man måste välja nåt men kommer åka till uppsala vilket fall =) 
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda
    Cads skrev 2014-03-04 21:53:00 följande:

går du på mvc i märsta eller? vad heter din bm?
    BF 21 Mars 2014 ❤
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014