• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    ananas86 skrev 2014-03-04 16:20:17 följande:
    Kl 08.44 kom vår prins, 48 cm och 2895 g

Han är det finaste jag sett, allt känns underbart, som en saga! :)

Vi mår bara fint alla tre och amningen börjar komma igång också.

Känner mig otroligt lyckligt lottad som får uppleva det här!

Vi är en familj, älskar sambon mer än nånsin också! <3
    Trådens första marsbarn! Grattis!
  • Lovely90
    ananas86 skrev 2014-03-04 16:20:17 följande:

Kl 08.44 kom vår prins, 48 cm och 2895 g

Han är det finaste jag sett, allt känns underbart, som en saga! :)

Vi mår bara fint alla tre och amningen börjar komma igång också.

Känner mig otroligt lyckligt lottad som får uppleva det här!

Vi är en familj, älskar sambon mer än nånsin också! <3

Stort grattis!!
  • Ziiah

Igår bad jag killen att känna om jag var mjuk och öppen, han fick lätt in ett finger och vi bestämde oss för att göra en hinnsvepning (7issa kaanske tycker vi är idioter). Idag giick slemproppen när jag precis lagt mig i badet. Det var inte svårt att missa att det var slemmisen, haha, usch! Jag var osäker på om även vattnet hade gått, var ju svårt att avgöra i badet.. Men det har inte runnit något nu efter att jag gick upp. Dock så busar bebis ordentligt i magen nu och jag har sammandragningar och ont. Ska in för igångsättning imorgon, hoppas det kommer igång innan. Kommer inte kunna sova i natt, haha.

• Cads

*trillar in lite så där i sista minuten* Tänkte bara säga hej :) Kort om mig: 34 år, första barnet, väntar en pojke med bf 13:e mars. Jag liksom TS är bosatt i Sigtuna. Bor: i ett hus med sambo och tre katter. Gör: väntar :) Hej alla!

• Längtanefterlilladig

Tvetalan- här kommer svaret; "Man känner efter längden på livmodertappen och om den är mjuk/hård och om det finns någon öppning i kanalen. Man brukar jämföra det med att känna på sin näsa=hårdare och läpparna=mjukare. Slemproppen har ingen betydelse men den brukar släppa när det öppnar sig, ibland märker man inte det. Det finns en möjlighet att man ?smygöppnar? sig men det brukar vara så att man haft en del värkar innan. För att kunna sätta in katetern behöver det vara öppet ca 1-2cm, både yttre och inre modermunnen. Allt är så individuellt så det är svårt att säga exakt hur det blir för dig."

• Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2014-03-04 16:47:03 följande:
    Igår bad jag killen att känna om jag var mjuk och öppen, han fick lätt in ett finger och vi bestämde oss för att göra en hinnsvepning (7issa kaanske tycker vi är idioter). Idag giick slemproppen när jag precis lagt mig i badet. Det var inte svårt att missa att det var slemmisen, haha, usch! Jag var osäker på om även vattnet hade gått, var ju svårt att avgöra i badet.. Men det har inte runnit något nu efter att jag gick upp. Dock så busar bebis ordentligt i magen nu och jag har sammandragningar och ont. Ska in för igångsättning imorgon, hoppas det kommer igång innan. Kommer inte kunna sova i natt, haha.

Har funderat på att låta min man känna också. Spännande för dig. Hoppas förlossningen sätter igång av sig själv. Håller tummarna för dig imorgon & tänker på dig. Hoppas allt kommer gå bra. Uppdatera gärna om du vill & orkar. Kram
  • Längtanefterlilladig
    Cads skrev 2014-03-04 17:04:27 följande:
    *trillar in lite så där i sista minuten* Tänkte bara säga hej :) Kort om mig: 34 år, första barnet, väntar en pojke med bf 13:e mars. Jag liksom TS är bosatt i Sigtuna. Bor: i ett hus med sambo och tre katter. Gör: väntar :) Hej alla!

Välkommen hit roligt med fler i tråden. Hur mår du? Några känningar på att något är på G? Vi är många otåliga här inne som letar tecken på att det ska sätta igång Gå gärna med i vår Facebook grupp om du vill
  • anaconda

Heej och Gud vad kul med någon som bor så nära? Vart i Sigtuna bor ni? Vi bor i Granby med sambo och två katter!

Vart har ni tänkt föda? Vi kommer åka till akademiska :)
  • LillsmurfanLisa
    Hej och välkommen! Bättre sent än aldrig :)
  • TomMon

Hej! Välkommen! :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014