• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon

Storstädar idag och lyfte precis soffan några ggr. Behövde få dit en nytvättad matta. Får se om den jädrans proppen har något bra försvar mot detta :)

• Joma

Är det någon som hört nåt från melt77 som blev igångsatt för flera veckor sen? Hon var väldigt aktiv å skrev så tycker de är konstigt om hon helt glömde oss :/

• Längtanefterlilladig
    tvetalan skrev 2014-03-03 22:36:44 följande:
    Längtan, jag har för mig att du också skulle sättas igång. Vet du när det blir för din del? Jag fick reda på att de, om min tapp inte är tillräckligt mogen, kommer att använda cytotec, inte den där gelen du kommer att få. Jag kan ju fortfarande säga nej men enligt dem så har den fått så mycket negativ kritik i media för ingenting eg. Vet inte riktigt hur jag ska resonera. Har några dagar på mig, de kan ju knappast tvinga i mig någonting. Ska du föda i stockholm? På ks i solna och huddinge är cytotek tydligen vanligast vid igångsättning..

Jag ska endast sättas igång om min kropp är redo av sig själv. Alltså livmodertappen måste vara lite mjuk & öppen. Jag ska få en bardkateter eller ballongkateter som det också heter & sen ko mer de ta hål på hinnorna & förmodligen också ge värkstimulerande dropp. De ger ju gel om livmodertappen är omogen. Är inte så insatt i cytotec. Men visst har man läst att det inte ska vara så bra. Läste att det kommit en ny liknande medicin fast inte lika mycket biverkningar som cytotec. Jag ska föda i Halmstad. Och de ska se om jag kan sättas igång om 1 vecka 11 mars.
  • Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2014-03-04 11:47:25 följande:
    Är det någon som hört nåt från melt77 som blev igångsatt för flera veckor sen? Hon var väldigt aktiv å skrev så tycker de är konstigt om hon helt glömde oss :/

Nej, jag undrar också om henne
  • Lovely90

Haha. Alltså kan inte låta bli att skratta åt mig själv just nu men det är några arbetskillar precis utanför vår ytterdörr och gräver ett stort hål nu (har ingen aning om vad de håller på med, fick bara en lapp igår av hyresvärden att de skall gräva runt husen). Så hela vår gång ockuperas av grävmaskin + ett stort hål nu, hur skall jag nu tjock som jag är komma fram när jag skall ut? 

• MiCorazon
    Lovely90 skrev 2014-03-04 12:09:03 följande:
    Haha. Alltså kan inte låta bli att skratta åt mig själv just nu men det är några arbetskillar precis utanför vår ytterdörr och gräver ett stort hål nu (har ingen aning om vad de håller på med, fick bara en lapp igår av hyresvärden att de skall gräva runt husen). Så hela vår gång ockuperas av grävmaskin + ett stort hål nu, hur skall jag nu tjock som jag är komma fram när jag skall ut? 
    Sätt på dig något urringat och flaunta behagen så kanske de kommer in och bär ut dig ;)....
  • Sirek

Jag känner mig ändå rätt fin fortfarande. Jag var rädd för att gå upp 30 kg i och med att jag hade ett bmi precis under 30 när jag blev gravid. Jag har gått upp ganska precis 6 kg och tycker allt hamnat på magen. Mina celluliter på benen är bättre och överarmarna känns mindre. Sedan har jag massor med bristningar på magen vilket jag har lite blandade känslor för men på det stora hela så känns allt helt ok. :) om bebis ville komma snart hade livet varit helt perfekt!

• Sirek

Oj, menade inte tummen ner på mitt inlägg ovan.

Jag tänker också på Anki84. Helt fruktansvärt:(

Jag hoppas flowers och melt mår bra också.

• MiCorazon

Ja hoppas allt gick bra för Melt77 och att hon är inne i bebisbubblan nu :)

Sista infon från Melt var:

Melt77 skrev 2014-02-19 04:36:03 följande:
    Jaha, tjejer! Här ligger jag och inte den minsta antydan till värkar. Visst, jag har täta sammandragningar och känner dom rejält men det gör inte ont för fem öre vilket det ju ska göra när det börjar sätta igång. 19 tim sedan dom började igångsättningen och jag har precis fått min näst sista dos cytotec. Trodde igångsättning skulle vara lite mer dramatik, att det skulle hända mer. Men det är mest bara väntan. Och så tar dom ctg varannan timme innan nästa dos i 30-45 min så då kan man ju inte ens gå omkring. Hmmm, lite långsamt är det. Men den som väntar på nåt gott.... Glöm inte ta med er nåt ätbart när ni ska in. Jag ligger här halv fem på morgonen och längtar efter friterade räkor med sötsur sås (!) Haha! Vidare rapportering kommer!
  • tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-04 11:57:06 följande:

Jag ska endast sättas igång om min kropp är redo av sig själv. Alltså livmodertappen måste vara lite mjuk & öppen. Jag ska få en bardkateter eller ballongkateter som det också heter & sen ko mer de ta hål på hinnorna & förmodligen också ge värkstimulerande dropp. De ger ju gel om livmodertappen är omogen. Är inte så insatt i cytotec. Men visst har man läst att det inte ska vara så bra. Läste att det kommit en ny liknande medicin fast inte lika mycket biverkningar som cytotec. Jag ska föda i Halmstad. Och de ska se om jag kan sättas igång om 1 vecka 11 mars.
    Jag har fått bokat dag när igångsättningen ska ske. Ska ringa dit på morgonen för att få reda på när jag ska komma in. Läkaren sa att det kommer att göras en undersökning. Bedömer man att det inte är moget så kommer det beslutas hur vi ska gå vidare, om jag ska vänta några dagar eller ifall vi ska sätta igång samma dag.

Jag tog upp det du skrev tidigare om infarten till epiduralen. Vi skrev det i min journal att jag vill ha den satt innan, känner jag att jag behöver eda så är det ju lätt att få det snabbt. Skulle jag inte behöva den så är det väl bara bra :)

Hoppas att jag är lite mer öppen och tappen mer förkortad på igångsättningadagen. Eller att kroppen påbörjar värkarbetet själv. Igår var tappen förkortad och hon fick in ett finger och kunde göra hinnsvepning.

Hoppas du är mogen när det är dags för dig!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014