• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87
    Heene skrev 2014-03-05 08:39:13 följande:
    Alltså, jag och frukt denna graviditet. Jag äter massor dagligen och har gjort sen dag ett typ =) i början var nektariner ett måste i fruktskålen men det böts ut av citusfrukter i höstas. Men över lag så äter jag minst 3 olika frukter om dagen typ.
    Dock har godisbegäret ökat lavinartat i slutet av graviditeten också. Så nu är det nästan dagligt intag av sött också... typ frukt morgnar och dagtid, godis eftermiddag och kväll.
    Vi vet ju inte vad det kommer bli för kön, men kollar man på alla mina tecken/symptom så kommer vi få en hermafrodit  haha.
    HAHAHAHA!!! Vi har nog också en hermafrodit *high five* snacka om att gå all in i hen-debatten då
  • Heene
    carina87 skrev 2014-03-05 09:35:00 följande:
    HAHAHAHA!!! Vi har nog också en hermafrodit *high five* snacka om att gå all in i hen-debatten då
    Du och jag Carina ;)
  • Heene

Meh, hann ju inte skriva klart mitt inlägg.
    Tänkte iaf tillägga att jag är inte en av dem som har ngt emot uttrycket hen =) Iaf så länge man inte vet vad där är för kön man talar om.
    Som skällsord är det ju inte så snällt

• Lovely90
    Saltad skrev 2014-03-05 09:19:15 följande:
    Klart att man ska se det positivt! :))

Jag tänker likadant fast för mig är det precis tre veckor kvar idag då ;)
    Det som känns segt här är bara att igångsättningen blir 20/3 då och den 21/3 fyller bebisens faster år och den 22/3 fyller pappan år. Igångsättningar har ju en tendens till att dra ut på tiden, så får hoppas att jag kan trycka ut den snabbt. Haha.
  • SEM

Vad ska jag göra idag?! tillomed min hund är borta på äventyr idag.. (daghusse kom förbi och var hundsjuk och ville ha Gibson idag)

• LillsmurfanLisa
    Heene skrev 2014-03-05 09:43:04 följande:

Meh, hann ju inte skriva klart mitt inlägg.
    Tänkte iaf tillägga att jag är inte en av dem som har ngt emot uttrycket hen =) Iaf så länge man inte vet vad där är för kön man talar om.
    Som skällsord är det ju inte så snällt

Vi kallar Grodan för hen, just för att vi inte vet kön och därför tycker det är sjukt smidigt. Dock har vi märkt att många runt omkring oss inte är bekväma med det. Spännande hur värdeladdat ett (extremt praktiskt) ord kan vara.
  • TomMon

Åh vad spännande Tvetalan, håller alla tummar!

Ligger här i soffan och myser med min lilla vovve. Mannen är på jobb och barnen är i skolan. De har varit sjuka länge så detta är första dagen all on my own här hemma. Passar på att njuta av tystnaden, haha! Kollar på Blue Jasmine. Är en total Oscar-nörd!

Symtom idag: inga alls... Trots städning och tvätt av två maskiner plus hundrunda. Jag ger upp för nu och soffmyser istället!

• Lovely90
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-05 09:55:56 följande:
    Vi kallar Grodan för hen, just för att vi inte vet kön och därför tycker det är sjukt smidigt. Dock har vi märkt att många runt omkring oss inte är bekväma med det. Spännande hur värdeladdat ett (extremt praktiskt) ord kan vara.
    Haha. Samma här! Tycker att hen är perfekt nu när man inte vet kön. Däremot finns det många som rynkar pannan när man använder det. Kommer självklart inte använda hen när bebis kommer men just nu är det väldigt praktiskt :)
  • Längtanefterlilladig

Status idag; Tar tillbaka att jag sover bättre. Inatt har jag kissat tre gånger. Alla tre gångerna resulterade i mensvärk efteråt. Jag började också hyperventilera om förlossningen som KANSKE sätts igång om 6 dagar. Fick panik. Vill inte längre alls!!!!! Varje gång jag känner mensvärken så får jag panik när jag tänker att det kommer bli 10.000 ggr värre än det pyttiga man känner just då.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014