• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma

Heja Tvetalan!! :) Bäbis är kanske rent av ute nu? Hoppas allt går bra!

• LillsmurfanLisa
    Heene skrev 2014-03-05 12:43:08 följande:

Men eller hur! jag sa mkt hen i början eftersom vi inte visste vad vi väntade. Men kände att jag fick för många reaktioner och har därför vant mig av vid uttrycket och säger oftast bäbis eller liten nu. Vi har inget smeknamn på magen.

Däremot så är ju sambon finsk och där finns inte ens han och hon. där pratar man alltid hon hen när man pratar om nån.

Vi pratar mest om Grodan men ibland är det så finurligt med hen, framför allt som personligt pronomen. Det där spännande med hen i finskan. När jag läste svenska på universitetet hade vi en finsk föreläsare och det var första gången jag hörde att det inte fanns könsbestämde pronomen i finskan på samma sätt som i svenskan (och i typ alla andra språk). Coolt ju!
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-03-05 11:18:10 följande:
    Idag är min mage alldeles mjuk... Någon som har samma sak och kanske sitter inne med en anledning till varför?

Jag fattar ibland inte hur min bebbe ligger. BM säger att han är fixerad med huvudet ner. Men långt ner i magen är det mjukt sen över naveln är det stenhårt & när jag vaknar är bebisen nästan enda uppe i brösten på mig.
  • tvetalan

Ingen bäbis än!!! Värkarna har avtagit helt, kommer väl någon enstaka i timmen, förut kom de var tionde minut. Hoppas det kommer igång på riktigt nu! Denna väntan är eländig.

Värkarna är en upplevelse i sig. Hehe :)

• Längtanefterlilladig
    tvetalan skrev 2014-03-05 13:11:49 följande:
    Ingen bäbis än!!! Värkarna har avtagit helt, kommer väl någon enstaka i timmen, förut kom de var tionde minut. Hoppas det kommer igång på riktigt nu! Denna väntan är eländig. Värkarna är en upplevelse i sig. Hehe :)

Åh så tjatigt. Hejjar på dig. Duktig du är!
  • carina87

Tack för all respons. Skönt att fler har likadant. Det där om att vattnet ska gå låter trevligt men jag tvivlar... Jag försöker ändra min intuition till att känna att något är på g, men det går åt skogen.

• MiCorazon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-05 13:07:57 följande:

Jag fattar ibland inte hur min bebbe ligger. BM säger att han är fixerad med huvudet ner. Men långt ner i magen är det mjukt sen över naveln är det stenhårt & när jag vaknar är bebisen nästan enda uppe i brösten på mig.
    Så har jag också, tror det är rumpan som jag känner och ibland fötter brevid och ovanför naveln men sen mjukt under naveln. Fattar inte heller...
  • TomMon

Tvetalan: störigt att det saktat in, det kan jag tänka mig är rätt frustrerande. Hoppas det kommer igång snart igen med samma tidsskillnad eller mindre! :)

• Saltad

Ska ni ha gördel efter förlossningen?

Har hört mycket bra om det, men har inte kommit till skott att köpa någon ännu.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014