• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87

Idag är min mage alldeles mjuk... Någon som har samma sak och kanske sitter inne med en anledning till varför?

• LillsmurfanLisa
    carina87 skrev 2014-03-05 11:18:10 följande:
    Idag är min mage alldeles mjuk... Någon som har samma sak och kanske sitter inne med en anledning till varför?
    Mjuk på vilket sätt? Känner du rörelser som vanligt? 

Min mage har varierat i "hårdhet" beroende på hur bebis ligger. T ex kan det plötsligt bli som ett "mjukt hål" på ena sidan eller högt uppe. Dock har jag alltid känt regelbundna rörelser. Om det inte hade varit så hade jag ringt förlossningen direkt. 
  • carina87
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-05 11:30:07 följande:
    Mjuk på vilket sätt? Känner du rörelser som vanligt? 

Min mage har varierat i "hårdhet" beroende på hur bebis ligger. T ex kan det plötsligt bli som ett "mjukt hål" på ena sidan eller högt uppe. Dock har jag alltid känt regelbundna rörelser. Om det inte hade varit så hade jag ringt förlossningen direkt. 
    Den är liksom plufsig. Jag tryckte på magen och fick respons *puh* men iallafall...

Innan har huden varit spänd och som en kanonkula, men nu kan man trycka in finger lite här och var...
  • TomMon
    carina87 skrev 2014-03-05 11:32:47 följande:
    Den är liksom plufsig. Jag tryckte på magen och fick respons *puh* men iallafall...

Innan har huden varit spänd och som en kanonkula, men nu kan man trycka in finger lite här och var...
    Jag har också upplevt min mage som mjukare i ca en v tid. Skön omväxling mot mina stenhårda sammandragningar som hållit igång sedan v 25!
  • attali
    carina87 skrev 2014-03-05 11:18:10 följande:

Så blev min mage för nån vecka sedan, då läste jag att det kunde va för att bebis har sjunkit ännu mer så att det blir som ett "tomrum" upptill. Jag läste även någonstans att någon hade hört att det kunde bli så strax innan vattnet går (vet ej varför), tyvärr hände det inte mig för här sitter jag fortfarande med bebis i magen:p men du kan ju hoppas :D
  • Cads
    anaconda skrev 2014-03-04 22:04:36 följande:
    går du på mvc i märsta eller? vad heter din bm?
    Jepp, går hos Barbro. Sista (hoppas jag) kontrollen i morgon!
  • Cads
    anaconda skrev 2014-03-04 22:01:35 följande:
    Odensala är de nog ca 1-1,5mil till från oss =) min sambo har en kompis som bor där någonstans tror jag,  det är ju dock inte långt iaf, är du född och uppvuxen i sigtuna/märsta?

Jag har hört att akademiska inte säger nej till någon. Om man ringer innan kan dom säga att det typ är fullt men om man åker dit direkt så får dom inte säga att man ska åka någon annan stans.

Vi har valt danderyd eftersom man måste välja nåt men kommer åka till uppsala vilket fall =) 
    Ah, men södra sidan av Odensala ligger mitt mellan Märsta och Sigtuna. Har en skylt med "6 km" till Sigtuna ute vid vägen..aja :)

Låter bra med akademiska. Då är det bara att chansa  när det blir dags och ge sig iväg dit helt enkelt.
  • Heene
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-05 09:55:56 följande:
    Vi kallar Grodan för hen, just för att vi inte vet kön och därför tycker det är sjukt smidigt. Dock har vi märkt att många runt omkring oss inte är bekväma med det. Spännande hur värdeladdat ett (extremt praktiskt) ord kan vara.

Men eller hur! jag sa mkt hen i början eftersom vi inte visste vad vi väntade. Men kände att jag fick för många reaktioner och har därför vant mig av vid uttrycket och säger oftast bäbis eller liten nu. Vi har inget smeknamn på magen.

Däremot så är ju sambon finsk och där finns inte ens han och hon. där pratar man alltid hon hen när man pratar om nån.

• LillsmurfanLisa
    carina87 skrev 2014-03-05 11:32:47 följande:
    Respons är alltid bra och som det verkar här i forumet är fler i samma sits. 

Själv har jag sjuka sammandragningar på ett sätt som jag inte tidigare haft. Hela gårdagskvällen krävde övning i avslappning och att "möta smärtan" för då hade jag lite ont för första gången. Magen krampade. Ilningarna i ljumskarna och känslan av att någon stoppade upp en kniv i slidan på mig var värre än tidigare. Vetskapen om att det kommer göra hundra gånger så ont när det väl är på riktigt kändes lagom lugnande. Jag fick tack och lov sova riktigt bra och nu på morgonen har det inte alls varit lika jobbigt/ofta. 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014