MagdalenaZ skrev 2014-03-04 20:04:03 följande:
Oj vad det händer här ! Jag har semester och hänger knappt med :)
ananas86: Grattis !! Hoppas ni får det mysigt nu och du får gärna berätta lite hur det gick till :)
Cads: Välkommen hit :)
Nu ska jag få berätta lite och se vad ni säger..
Mitt sf-mått har ju legat precis på medel fram till 21 februari. var då hos BM och sf-måttet gick ner från mitten linjen. Jag har varit lite dålig på dricka vatten och äta mat sen jag gått hem på semester, äter väldigt onyttigt när jag väl äter. Jag har dessutom svårt att hålla koll när jag sitter ensam hemma, utan äter "när jag är hungrig".
Idag var jag igen hos bm och då har sf-måttet ökat med 1 cm, men jag ser att den dalat ännu längre ner från mittenkurvan. Var som sagt och kollade fosterrörelser förra veckan då det var dåligt med dem men alla prover har sett bra ut.. i två dagar har jag haft kraftiga hugg i magen, som att man inte gjort nr 2 på flera dagar.. vet inte om det har med saken att göra, men jag börjar faktiskt känna riktig oro nu. Går man inte och läser på nätet om att sf-måttet gått ner så har det inte varit större problem. Bm sa också att det behöver inte vara något med att jag ska gå på TUL igen på torsdag!
Hur hade ni reagerat?
Låt mig tillägga att jag har haft "mens-värk" i flera dagar nu på morgonen, vid kl 12 och kvällstid...
Överanalyserar jag allt? :)
Jag har precis gått igenom samma sak! Mitt SF-mått har legat på samma tre besök irad och innan dess hade jag en cm mindre två besök irad. Mitt mått har alltså bara ökat 1 cm de senaste fem veckorna. Har alltid legat på medelkurvan jag med.
Bebis hade dessutom minskade fosterrörelser förra veckan så fick göra både ctg och ultraljud på det BM besöket för att se så bebis mådde bra. Bebis rörde sig inte mycket när testet gjordes men det visade ändå på att bebis mår bra.
Idag fick jag göra TUL för att uppskatta bebis vikt så att hen inte var för liten. Allt visade sig vara bra så i mitt fall var det ingen fara, är säkert ingen fara för dig heller eftersom ctg visade att bebis mår bra. Men bra att du får göra TUL också för då kan de se om bebis inte växer ordentligt och då får ni ju hjälp md hur ni skall gå vidare med det men tror inte du behöver oroa dig :)
Nu skall jag tillbaka till BM på fredag igen för att länna urinprov. Nämnde för henne att jag haft flimmer för ögonen vid några tillfällen så hon ville kolla upp det. Någon som vet vad det kan vara? Själv var jag osäker på om det ens hade med graviditeten att göra..