• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon
    ananas86 skrev 2014-03-04 16:20:17 följande:

Kl 08.44 kom vår prins, 48 cm och 2895 g

Han är det finaste jag sett, allt känns underbart, som en saga! :)

Vi mår bara fint alla tre och amningen börjar komma igång också.

Känner mig otroligt lyckligt lottad som får uppleva det här!

Vi är en familj, älskar sambon mer än nånsin också! <3

Grattis även här, underbart!!
  • Mia86gbg
    MiCorazon skrev 2014-03-04 14:50:05 följande:
    hmm vet inte! Har så dålig koll men vissa verkar få mycket och andra lite mindre...fast 2 dl känns ju lite väl mycket???
    Ja väldigt mycket. På föräldrautbildningen sa de att man kunde räkna med en golfboll ungefär.
  • TomMon
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-04 11:10:59 följande:

Jag skickar vidare era ord till Anki!

Satt precis och tittade igenom alla bilder vi har tagit på min mage (1 g/v sedan vi fick veta att jag var gravid). Alla säger att mina gravidkilon bara sitter på magen, att jag ser så välmående ut och att det är otroligt att jag inte lagrat något vätska. Tjena, säger jag! Jag känner såå mycket igen mig på bowlingkängla-beskrivningen! 

Tack och lov har jag fortfarande inte så mycket krämpor. Det kommer och går lite jobbiga grejer men inget som påverkar mig allt för mycket. Det värsta är känslan i trampdynorna. Det är som att all stötdämpning försvunnit (föreställ er känslan i fötterna efter att ha sprungit maraton i ett par platta Converse). 

I övrigt har jag slutat äta kakor/bullar/godis/glass mån-tors. Det var nödvändigt även om det är sjukt svårt (och då är det bara tisdag idag)...

Starkt jobbat med restriktionerna, den diciplinen spolades ner för länge sedan här hemma... Kanske borde finna inspiration i det du skriver? :D
  • LillsmurfanLisa
    TomMon skrev 2014-03-04 19:13:04 följande:
    Starkt jobbat med restriktionerna, den diciplinen spolades ner för länge sedan här hemma... Kanske borde finna inspiration i det du skriver? :D
    Idag har jag ett sjukt sötsug men har lindrat det med apelsin, smörgåsar och vaniljyoghurt med hallon. Med andra ord får jag ju i mig socker i alla fall men det är åtminstone lite bättre än det vita sockret i allt godis jag tryckt i mig tidigare. Häng med på måndag till torsdags-dealen! 
  • MiCorazon
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-04 19:26:20 följande:
    Idag har jag ett sjukt sötsug men har lindrat det med apelsin, smörgåsar och vaniljyoghurt med hallon. Med andra ord får jag ju i mig socker i alla fall men det är åtminstone lite bättre än det vita sockret i allt godis jag tryckt i mig tidigare. Häng med på måndag till torsdags-dealen! 
    Jag blev inspirerad och började måndag till torsdagsdieten idag...dock en dag för sent men bättre än aldrig :)

Lägger även till på att minska på pasta, ris och potatis då jag ätit mer av det senaste tiden också. Tycker eg inte det är speciellt gott så det gör inte så mycket. Mest sambon som vill ha och då har jag hängt på..

Det söta kommer jag försöka att ta från bär och hallon-, vaniljkvarg och sen knaprigt från morötter och cashewnötter vilket jag älskar.

Det farligaste är om jag sitter uppe för länge på kvällarna för då blir man ju hungrig igen och sötsugen så ska försöka hoppa i säng lite tidigare också. Är inte så bra på det där så vi får se hur det går... :)
  • LillsmurfanLisa
    MiCorazon skrev 2014-03-04 19:43:58 följande:
    Jag blev inspirerad och började måndag till torsdagsdieten idag...dock en dag för sent men bättre än aldrig :)

Lägger även till på att minska på pasta, ris och potatis då jag ätit mer av det senaste tiden också. Tycker eg inte det är speciellt gott så det gör inte så mycket. Mest sambon som vill ha och då har jag hängt på..

Det söta kommer jag försöka att ta från bär och hallon-, vaniljkvarg och sen knaprigt från morötter och cashewnötter vilket jag älskar.

Det farligaste är om jag sitter uppe för länge på kvällarna för då blir man ju hungrig igen och sötsugen så ska försöka hoppa i säng lite tidigare också. Är inte så bra på det där så vi får se hur det går... :)
    Heja! 

Morötter är guld! Även vaniljkvarg med bär (funkar perfekt för sena uppesittarkvällar, om man inte ätit det för många gånger tidigare på dagen förstås). Nötter och torkar frukt kan jag äta i mängder. Igår var favoriten torkad mango. Lyx-gott! 
  • Sirek

Nötter funkar bra som substitut tycker jag. Banan och vindruvor innehåller dubbelt så mycket socker som all annan frukt så det kan man också skära ner på om man lätt blir sötsugen:) jag frossar i jordgubbar just nu, inte svenska såklart men tycker det smakar bra ändå..

• MiCorazon
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-04 19:48:52 följande:
    Heja! 

Morötter är guld! Även vaniljkvarg med bär (funkar perfekt för sena uppesittarkvällar, om man inte ätit det för många gånger tidigare på dagen förstås). Nötter och torkar frukt kan jag äta i mängder. Igår var favoriten torkad mango. Lyx-gott! 
    Bra tips! Ja jag måste bli av med sötsuget! Har hittat goda knapriga och söta päron på maxi som också är bra. Sen har jag frysen full av frysta bär som mango...mix av hallon/blåbär och bara blåbär som man kan göra smoothiesar av :O)
  • Mia86gbg

Duktigt! Men idag funkar det ju inte..Semledagen!!!

Någon skrev om att minska pasta o ris. Jag läste att det är viktigt att kolhydrata upp nu i några veckor innan förlossningen, som inför ett maraton!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014