• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan
    Zobeideh skrev 2014-03-05 02:54:33 följande:

Åhh va kul. Uppdatera när du kan smile1.gif
    Måste bara fråga har du känt under dagen att de varit något spec på G eller allting bara gick igång nu? :)

Jag kände mensvärk under dagen. Lite mer än vanligtvis. PLUS sjuhimla mycket slem!!!

Blev hemskickad i väntan på tätare värkar. Ska försöka vila lite :)
  • tvetalan
    Zobeideh skrev 2014-03-05 03:42:05 följande:
    Åh spännande då kanske de blir bebis idag såg dem hur öppen du va?

Ja, 2 cm öppen men tappen var fortfarande 1,5 cm lång. Bm sa att det kändes mjukt och var väldigt slemmigt så hon trodde på att jag skulle komma in under dagen. Känns som att värkarna blev tätare så fort vi kom hem. Tätare & ondare (hur det nu är möjligt?!). Läcker fostervatten konstant så det känns som jag kissar på mig hela tiden. Hoppas detta inte blir alltför långdraget bara..
  • PoppSuit

Vad roligt att läsa att det har dragit igång för vissa av er :) håll oss uppdaterade ;) Hade bf igår, ligger här klarvaken och hungrig, varit på toa, och gjort nr två hela kvällen och två gånger nu under natten. Hoppas det kommer igång snart, är fruktansvärt trött på att vara gravid nu!

• Zobeideh

Kanske har turen som öppnar dig snabbt så du är tillbaka snart på sjukhuset igen :)
    Håller tummarna för dig att de går snabbt nu så de inte blir långdraget :)

• tvetalan

Tack för peppen tjejer! Kommer var 6e minut nu, skulle åka in vid 4 :) nästa gång vi hörs har jag förhoppningsvis bebis i mina armar

• MiCorazon

Tvetalan, gud vad spännande! Det kommer gå jättebra!

Inga direkta nyheter här, fortf lite mensvärk från och till, kanske mer i natt än vad jag brukar ha när jag går upp för att kissa, också sammandragningar som jag kände i natt, svullna fötter och händer, ont i lederna i händerna, hjärtklappning och pirr i bröstet, svettas som bara den, tryck neråt och en busig pojke hela natten.

V38+6

• Mia86gbg

Ooh! Är så avundsjuk. Konstig känsla när man går hemma o bara vänta på att smärta ska sätta igång. Längtar samtidigt som jag ibland blir lite rädd!

Innan min man gick till jobbet idag sa han: Tänk..inom någon vecka ligger vi här i sängen med en bebis på bröstet som gnyr lite o luktar helt fantastiskt! Bra med ännu en målbild!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014