• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    tvetalan skrev 2014-03-04 14:40:19 följande:
    Det är det jag har svårt att förstå! Hon sa att tappen var förkortad och hon kände bebisens huvud. Då är man väl lite mogen, men kanske inte fullt ut? Tappen kanske måste vara helt utplånad för att jag ska sättas igång? Glömde fråga läkaren.. På fredag ska jag åka in.. Om 3 dagar :O

Åh 3 dagar, så spännande Fattar nada med det där med livmodertappen & inre & yttre modermun & allt var det heter. Men vad JAG fattar så behöver livmodertappen vara mjuk & lite öppen för att de ska kunna föra in ballongen (om man är öppen mer än 3 cm tar de bara hål på hinnorna).
  • Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2014-03-04 14:41:21 följande:
    Bebis beräknas väga 3480g så det är ingen liten bebis som ligger och väntar. Förhoppningsvis kommer den ut snart då huvudet låg så långt ner att BM knappt kunde mäta xD

En helt normal bebis som nog tittar ut när du minst anar det
  • Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-04 15:32:23 följande:

En helt normal bebis som nog tittar ut när du minst anar det smile5.gif
    Japp, så ser var skönt att höra för vi gjorde TUL för att BM trodde att bebis skulle vara för liten och så hade jag blivit igångsatt vilket jag helst inte vill. Nu är det bara att hoppas på att inte gå över tiden för länge :)
  • Lovely90
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-04 14:48:05 följande:
    Hihi, det är någon som ligger och gottar sig i magen din! Heja bebisen, kom ut nu!
    Ja, förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge nu. Kan ju i för sig inte gå så mycket mer än två veckor till nu så på något vis känns det skönt med fb imorgon.
  • tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-04 15:46:58 följande:

Tvetalan- har mailat min BM nu med hur det går till med igångsättning & vad som är kriterierna för bardkateter. Skriver här sen när hon svarar

Åh vad snällt av dig! Väntar med spänning på svar :)
  • tvetalan

Tror att den där jäkla slemproppen släppt för 3e gången nu... Hur mkt kan det finnas egentligen?! Urrjk

• LillsmurfanLisa
    EmilyMAndersson skrev 2014-03-04 15:18:15 följande:
    Åh tack för bra information, det borde dom verkligen tagit upp på kursen som förlossningsbarnmorskorna höll i! Då vet man det till nästa gång ;)
    Ja, alltså det känns ju så där lagom kul att man konstant ska behöva läsa på så sjukt mycket på egen hand. Jag är glad att min bm på mvc var positiv till vattenfödslar och på eget initiativ skrev om min önskar i journalsammanfattningen. Orsaken till okunskapen är väl delvis för att det under ca 15 år inte rekommenderades och då är det väl inget man satsar på i utbildningen heller kan jag tänka mig...
  • ananas86

Kl 08.44 kom vår prins, 48 cm och 2895 g

Han är det finaste jag sett, allt känns underbart, som en saga! :)

Vi mår bara fint alla tre och amningen börjar komma igång också.

Känner mig otroligt lyckligt lottad som får uppleva det här!

Vi är en familj, älskar sambon mer än nånsin också! <3

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014