• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    j3nnyy skrev 2014-03-04 21:31:26 följande:
    Åh vad duktiga när som tänker på att inte äta onyttigheter! Jag gör tvärtom jag. Har bestämt att efter förlossningen så är de slut på godsaker förutom något antingen fredagen eller lördagen (klarar mig inte heeelt utan) men fram tills dess... Herregud jag kan inte hejda mig just nu!
    Dagens "gotteintag": lite smågodis, en kanelbulle, en semla, en chokladbollar och nu lite glass.
    Oj nu ville jag nästan dö när jag insåg hur mycket det är. Har såklart ätit mat oxå. Har gått upp 12 kg sen jag blev gravid, känns som de borde vara typ 30 :p har hört av många att om man väntar pojke ska man vara mer sugen på frukt och sura saker och med flicka mer för godsaker. Tycker ni de stämmer på er? Vi ska visserligen ha en tjej, men jag är en gottegris jämt så jag vet inte om ja tror de stämmer på mig haha
    Alltså, jag och frukt denna graviditet. Jag äter massor dagligen och har gjort sen dag ett typ =) i början var nektariner ett måste i fruktskålen men det böts ut av citusfrukter i höstas. Men över lag så äter jag minst 3 olika frukter om dagen typ.
    Dock har godisbegäret ökat lavinartat i slutet av graviditeten också. Så nu är det nästan dagligt intag av sött också... typ frukt morgnar och dagtid, godis eftermiddag och kväll.
    Vi vet ju inte vad det kommer bli för kön, men kollar man på alla mina tecken/symptom så kommer vi få en hermafrodit  haha.
  • Heene
    MagdalenaZ skrev 2014-03-04 22:44:27 följande:
    Precis det har inte minskat, utan snarare inte växt lika mkt "som det borde enligt kurvan".. men varför har då inte min bm sagt detta? Utan säger då hellre: "Jag förstår att du blir orolig så jag bokar in ett UL till dig" .. observera att jag inte ens nämnt att jag är orolig, utan frågar mer, vad kan det betyda?.. Sen åker man till svägerskan som sagt och inte får nån uppmuntring, sen blir sambon helt hysterisk och vill trycka i mig massa mat!

Så jag har nu läst upp era berättelser för honom så han också blivit lugnare :) så tack!
    jag han inte ens fråga efter nån anledning till varför det planar ut på slutet utan hon kom med en förklaring direkt.
    Runt v 35 så börjar livmodern närma sig revbenen vilket gör att det inte finns nån mer plats att växa uppåt på. Och då blir det en naturlig minskning av växthastigheten =) den växer ju utåt också, men det går inte lite fort
  • Heene
    tvetalan skrev 2014-03-05 03:22:35 följande:
    Jag kände mensvärk under dagen. Lite mer än vanligtvis. PLUS sjuhimla mycket slem!!!
    Blev hemskickad i väntan på tätare värkar. Ska försöka vila lite :)

Lycka till idag! väntar med spänning =)

• SEM
    PoppSuit skrev 2014-03-05 04:26:22 följande:
    Vad roligt att läsa att det har dragit igång för vissa av er :) håll oss uppdaterade ;) Hade bf igår, ligger här klarvaken och hungrig, varit på toa, och gjort nr två hela kvällen och två gånger nu under natten. Hoppas det kommer igång snart, är fruktansvärt trött på att vara gravid nu!
    Hade också BF igår.. :) o var skit dålig i magen igår, och gick på toaletten stup i kvarten. Ville jag fisa så var det säkraste att sätta sig på toaletten.. är sjukt less på att vara gravid! o det kläms och smärtar i ländryggen! varje steg smärtar och sedan efter några steg känns det bättre.. nu när man vaknade, så känner man ingenting.. hoho ?!
  • Lovely90

BF idag för mig, inga känningar här heller. Försöker se det positiva nu: Max två veckor och en dag (42+0 då) till igångsättning. Haha.

• MiCorazon
    Heene skrev 2014-03-05 08:39:13 följande:
    Alltså, jag och frukt denna graviditet. Jag äter massor dagligen och har gjort sen dag ett typ =) i början var nektariner ett måste i fruktskålen men det böts ut av citusfrukter i höstas. Men över lag så äter jag minst 3 olika frukter om dagen typ.
    Dock har godisbegäret ökat lavinartat i slutet av graviditeten också. Så nu är det nästan dagligt intag av sött också... typ frukt morgnar och dagtid, godis eftermiddag och kväll.
    Vi vet ju inte vad det kommer bli för kön, men kollar man på alla mina tecken/symptom så kommer vi få en hermafrodit  haha.
    Har du sett nyheterna idag då? Eller kolla dn.se :) där står att om man äter mycket frukt och grönt under graviditeten så förebygger man prematur bebis. :)
  • Saltad
    tvetalan skrev 2014-03-05 01:33:59 följande:
    Mitt vatten gick precis. Kändes som värsta varma flodvågen i brallan. Värkar ganska ofta nu så vi ska åka in till förlossningen. Sitter och mumsar på en risifrutti. Bebis kanske tittar ut imorgon bitti :)
    Åhh.. vad spännande!!
  • Saltad
    Lovely90 skrev 2014-03-05 09:12:18 följande:
    BF idag för mig, inga känningar här heller. Försöker se det positiva nu: Max två veckor och en dag (42+0 då) till igångsättning. Haha.
    Klart att man ska se det positivt! :))

Jag tänker likadant fast för mig är det precis tre veckor kvar idag då ;)
  • Heene
    MiCorazon skrev 2014-03-05 09:12:46 följande:
    Har du sett nyheterna idag då? Eller kolla dn.se :) där står att om man äter mycket frukt och grönt under graviditeten så förebygger man prematur bebis. :)

men åh jag hittar inte artikeln.
    fast iof är jag ju förbi prematurstadiet så jag kan ju andas ut =)

• MiCorazon
    Heene skrev 2014-03-05 09:25:50 följande:

men åh jag hittar inte artikeln.
    fast iof är jag ju förbi prematurstadiet så jag kan ju andas ut =)

ja alltså att de som inte äter det får oftare prematura bebisar :)

jag har ätit så olika under hela grav...första 25 v knappt nån mat alls..sen skitmat och sen bra mat sista tio v men lite för mycket godsaker också... får se vad det blir för bebis av den kosten :P
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014