• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    Cads skrev 2014-03-05 12:14:22 följande:
    Jepp, går hos Barbro. Sista (hoppas jag) kontrollen i morgon!
    hon verkar trevlig en äldre tant va? ja har Yvonne oxå gammal typ =) 
    va där idag och träffa min bm, lämnade urin och tog blodtryck då blodtrycket inte va så bra på kontrollen i måndags. Vi har sista kontroll 17 mars men hoppas bebis tittat ut innan de =)
    Cads skrev 2014-03-05 12:20:55 följande:
    Ah, men södra sidan av Odensala ligger mitt mellan Märsta och Sigtuna. Har en skylt med "6 km" till Sigtuna ute vid vägen..aja :)

Låter bra med akademiska. Då är det bara att chansa  när det blir dags och ge sig iväg dit helt enkelt.

ok men då stämmer nog 1,5 mil ifrån varann för vi har ca 7km in till sigtuna från oss (bor mellan helgesta ridskola och eriksund om de vet vart det ligger.) 
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • EmilyMAndersson

Här sitter jag en vecka efter förlossning och det bara smäller på så jag får världens förlossningssmärtor, kan knappt röra mig. Ont i hela livmodern och strålar ut i ryggen på högersida, när jag tänker efter har jag mest ont i högersidan på magen också, ska man ringa någon eller? och vart ringer man efter 4 på en vardag?!?!

• Zobeideh

Kan du inte ringa förlossningen och fråga om de e normalt eller 1177? Kan tänka mig att man har lite smärtor efter eftersom kroppen ska "dra" ihop sig igen.

• MiCorazon

Ring sjukvårdsupplysningen så kan de skicka dig vidare till en sjuksköterska. Så kan ni ta beslut om du ska åka till akuten el inte.

Tänker lite på blindtarmen oxå men bästoch ringa. Krya!

• carina87
    EmilyMAndersson skrev 2014-03-05 16:18:21 följande:

Här sitter jag en vecka efter förlossning och det bara smäller på så jag får världens förlossningssmärtor, kan knappt röra mig. Ont i hela livmodern och strålar ut i ryggen på högersida, när jag tänker efter har jag mest ont i högersidan på magen också, ska man ringa någon eller? och vart ringer man efter 4 på en vardag?!?!

Det låter som sammandragningar, men ring 1177
  • MiCorazon

Har hört att det kan göra rätt ont när livmodern drar ihpp sig men man vill ju ändå veta om det är ok.

Funkar Alvedon?

• Tinapina

Idag är det 5 veckor sedan lillan beslutade sig för att titta ut och den dag som var inbokad med planerat snitt:) nu börjar vi hitta varandra och allt känns mycket lugnare. Nätterna har varit bättre den sista veckan och jag går inte längre runt i pyjamas hela dagen och mest känner mig trött och nedsölad av mjölk:)

Ni som är på g har mycket mys att se fram emot:)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014