• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mango08
    carina87 skrev 2014-03-05 11:18:10 följande:
    Idag är min mage alldeles mjuk... Någon som har samma sak och kanske sitter inne med en anledning till varför?
    Min mage mjuknade till några dagar innan förlossningen satte igång, tror att han sjönk ner den sista biten då och lämnade lite mer plats uppe i magen. Så kanske är ett tecken på att nått är på G där inne? =)
  • Mango08
    EmilyMAndersson skrev 2014-03-05 16:18:21 följande:
    Här sitter jag en vecka efter förlossning och det bara smäller på så jag får världens förlossningssmärtor, kan knappt röra mig. Ont i hela livmodern och strålar ut i ryggen på högersida, när jag tänker efter har jag mest ont i högersidan på magen också, ska man ringa någon eller? och vart ringer man efter 4 på en vardag?!?!
    På BB fick jag veta att man absolut inte ska känna smärta i livmodern efter förlossningen förutom lite molvärk. Om man får ont så kan det bero på infektion i livmodern och då måste man kolla upp det ganska snart. Hoppas att det inte är nåt allvarligt och att allt går bra! =)
  • carina87
    Mango08 skrev 2014-03-05 18:37:45 följande:
    Min mage mjuknade till några dagar innan förlossningen satte igång, tror att han sjönk ner den sista biten då och lämnade lite mer plats uppe i magen. Så kanske är ett tecken på att nått är på G där inne? =)
    Läser vad du skriver men vågar inte hoppas.
  • EmilyMAndersson
    Mango08 skrev 2014-03-05 18:44:27 följande:
    På BB fick jag veta att man absolut inte ska känna smärta i livmodern efter förlossningen förutom lite molvärk. Om man får ont så kan det bero på infektion i livmodern och då måste man kolla upp det ganska snart. Hoppas att det inte är nåt allvarligt och att allt går bra! =)
    Det var det jag ville ha för mig också!

Micorazon, jag tänker på blindtarmen också eftersom att det är höger sida, men förstår ju så klart att det känns om livmodern drar ihop sig.

Jag tog två panodil och är bara lite öm nu, men händer det igen så ringer jag till 1177 eller förlossningen.

Puhh! fick flashbacks av förlossningen på riktigt, troddde nästan en unge till var på väg ut haha
  • Längtanefterlilladig
    EmilyMAndersson skrev 2014-03-05 19:05:48 följande:
    Det var det jag ville ha för mig också! Micorazon, jag tänker på blindtarmen också eftersom att det är höger sida, men förstår ju så klart att det känns om livmodern drar ihop sig. Jag tog två panodil och är bara lite öm nu, men händer det igen så ringer jag till 1177 eller förlossningen. Puhh! fick flashbacks av förlossningen på riktigt, troddde nästan en unge till var på väg ut haha

kan va gallstens anfall me
  • tvetalan

Liten uppdatering; befinner mig i den berömda latensfasen (fortfarande!!!). Tappen är förkortad så endast lite finns kvar. Förhoppningen är ju att jag ska öppna mig när den är borta. På förlossningen ikväll var det fullt, jag fick med en sovdos samt piller som ska stoppa värkarna så jag kan få sova inatt. Var ett vrak utan sömn i 2 dygn. Imorgon hoppas vi att det sätter igång på riktigt. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Är så rädd för smärtan..

• Hallonpaj88

Gud så spännande att läsa om er! I natt var det en vecka sen mitt vatten gick och i morgon fyller vår älskling en vecka.

Idag på efterkontrollen visade det sig att han gått ned ännu mer och gulsoten då ökat till mer vad som är okej. Vi fick hem som en matta som han ligger o solar på. Jag har brytit ihop hela dagen. Vet att gulsot är vanligt men han är ju min lilla bebis. I morgon ska vi tillbaka till sjukhuset och jag vet inte hur jag kommer reagera om han gått ner ännu mer. Håll tummarna att han kan bli bra så vi kan få njuta av vår bebisbubbla.

Apråpå annat, min mage mjuknade några dagar innan vattnet gick :)

Tänk inte på smärtan, tänk när ni har er bebis på bröstet. Min lilla kotte ligger här bredvid mig o fast jag bländas av solningen så kan jag inte sluta titta på honom. Det är en obeskrivlig känsla o snart är det eran tur :)

• PoppSuit
    tvetalan skrev 2014-03-05 22:04:40 följande:
    Liten uppdatering; befinner mig i den berömda latensfasen (fortfarande!!!). Tappen är förkortad så endast lite finns kvar. Förhoppningen är ju att jag ska öppna mig när den är borta. På förlossningen ikväll var det fullt, jag fick med en sovdos samt piller som ska stoppa värkarna så jag kan få sova inatt. Var ett vrak utan sömn i 2 dygn. Imorgon hoppas vi att det sätter igång på riktigt. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Är så rädd för smärtan..

Va jobbigt att det inte kommit igång ordentligt. Hoppas att de startar för dig imorgon.

Själv hade jag några mens värkar i går, som försvann, och kom tbx ett par stycken igår.kväll.. Blev en kvälls promenad, och en extra sväng till stallet för att packa hö påsar i hopp om att det skulle komma igång. Men näe, ingen ting..

Nu har jag legat här i tre timmar, kan inte somna, hela kroppen gör.ont. Och typ en gång i timmen får jag smärta i nedre delen av magen. Så hoppas verkligen att det kommer igång nu.
  • tvetalan
    PoppSuit skrev 2014-03-06 05:30:44 följande:

Va jobbigt att det inte kommit igång ordentligt. Hoppas att de startar för dig imorgon.

Själv hade jag några mens värkar i går, som försvann, och kom tbx ett par stycken igår.kväll.. Blev en kvälls promenad, och en extra sväng till stallet för att packa hö påsar i hopp om att det skulle komma igång. Men näe, ingen ting..

Nu har jag legat här i tre timmar, kan inte somna, hela kroppen gör.ont. Och typ en gång i timmen får jag smärta i nedre delen av magen. Så hoppas verkligen att det kommer igång nu.
    Oj vad stark du är! Jag har typ inte orkat någonting på senaste.. Hihi. Jag hoppas verkligen att det är på G för dig nu!

Vad jag kände precis innan vattnet gick var typ "mensvärk" varje kvart. Men inte sådär vanlig mensvärk utan den kändes i ryggen också på nå vis. Somnade utan att fundera mer på det där, var ju säker på att jag skulle bli igångsatt. Sen sa det bara splash, ca 2 timmar senare. Hann som tur var hoppa upp ur sängen så den blev skonad från flodvågen ;)
  • Cads
    anaconda skrev 2014-03-05 14:55:12 följande:
    hon verkar trevlig en äldre tant va? ja har Yvonne oxå gammal typ =)  va där idag och träffa min bm, lämnade urin och tog blodtryck då blodtrycket inte va så bra på kontrollen i måndags. Vi har sista kontroll 17 mars men hoppas bebis tittat ut innan de =)
    Cads skrev 2014-03-05 12:20:55 följande:
    Ah, men södra sidan av Odensala ligger mitt mellan Märsta och Sigtuna. Har en skylt med "6 km" till Sigtuna ute vid vägen..aja :) Låter bra med akademiska. Då är det bara att chansa  när det blir dags och ge sig iväg dit helt enkelt.
    ok men då stämmer nog 1,5 mil ifrån varann för vi har ca 7km in till sigtuna från oss (bor mellan helgesta ridskola och eriksund om de vet vart det ligger.) 
    BF 21 Mars 2014 [quote=72678359][quote-nick]anaconda skrev 2014-03-05 14:55:12 följande:[/quote-nick]hon verkar trevlig en äldre tant va? ja har Yvonne oxå gammal typ =)  va där idag och träffa min bm, lämnade urin och tog blodtryck då blodtrycket inte va så bra på kontrollen i måndags. Vi har sista kontroll 17 mars men hoppas bebis tittat ut innan de =)
    Cads skrev 2014-03-05 12:20:55 följande:
    Ah, men södra sidan av Odensala ligger mitt mellan Märsta och Sigtuna. Har en skylt med "6 km" till Sigtuna ute vid vägen..aja :) Låter bra med akademiska. Då är det bara att chansa  när det blir dags och ge sig iväg dit helt enkelt.
    ok men då stämmer nog 1,5 mil ifrån varann för vi har ca 7km in till sigtuna från oss (bor mellan helgesta ridskola och eriksund om de vet vart det ligger.) 
    BF 21 Mars 2014 ❤

Ja precis. Hon har varit jättebra :) Yvonne vet jag vem det är. Ah, hoppas trycket var bättre den här gången! Jag var lite orolig för mitt eget blodtryck, fick högt när jag stod på p-piller, men har aldrig haft så lågt tryck som jag haft under graviditeten. Lustigt. Jasså e det ända där borta ni är :) jodå, jag vet vart det är, vi var i området och snurrade efter hus några gånger. Köpte nuvarande i somras.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014