• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • lele79
    Zobeideh skrev 2013-08-22 08:40:20 följande:
    Hon ville inte göra de förrän då den 17 sep

ska testa nu på morgonen att ringa några kliniker som min svägerska hitta :) annars ringer jag BM och kollar :)

Var går du?
  • Victrix
    Lovely90 skrev 2013-08-22 08:45:55 följande:

Jag har ungefär samma känsla. Känns väldigt konstigt att jag skall bli mamma i mars, men har börjat inse att det faktiskt bor en liten bebis i min mage. Går in i vecka 13 idag (12+0). Allt gick så fort så det är tur att det är lång leveranstid innan bebisen är i famnen så man hinner förbereda sig ;)
    Då är vi exakt lika, 12+0 idag jag med, även född -90 som jag antar du är med tanke på ditt nick? :)
  • Enis

Vad kul för alla som fått gå på UL/VUL!

Gick in i v 11 idag och vill också se att det faktiskt finns nåt därinne!
    Funderar på KUB för att få se lite tidigare är rul men är samtidigt rädd för om det visar nåt, vet inte hur vi skulle ställa oss till ett ev. kromosomfel...

• Längtanefterlilladig

Lilla Du därinne

jag undrar så vem Du är!

Att jag vet så lite om dig

fast Du redan är här.

Är det Dina tår jag känner?

Är det Ditt hjärta jag hör slå?

Är det sant att Du har ögon och naglar

och en mage att pussa på?

Jag vet så lite om Dig

fast Du redan är här

men jag älskar Dig som tokig

vem Du än är!

• qwerty1234

Ibland kan det där lilla extra verkligen göra en glad. Jag har träffat min barnmorska två gånger, har inga särskilda tankar kring det. Hon känns bra, varken mer eller mindre. I tisdags när jag var där hade jag väldigt ont och hon tyckte jag skulle åka direkt till akuten. Nu ringde hon precis upp för att kolla hur det gått och hur jag mådde, vilket jag inte alls hade förväntat mig. Landstinget=begränsade resurser=inte tid för det lilla extra, är mina tankar om dagens vård. Kanske därför det känns extra roligt och gjorde mig extra glad att hon tog den tiden att lyssna hur det gått! Dagens plus går till henne!

• MagdalenaZ

Yeeeey efter besök idag hos gyn så fick jag se det lilla livet. 32,2 mm :) 10+0 idag! JIPPI!

Qwerty1234: Jag måste säga att jag hade samma tankar jag med. Fram tills det ringde en undersköterska idag med en tid för att någon lämnat återbud. Visserligen hade jag fått en tid hos en annan klinik (har väntat sådär 1 månad på att få en tid, ringde igen i veckan)..
    MEN bara att hon ringde upp, trots att det var 3 dagar sen jag ringde till henne. Helt fantastiskt, ska åka dit med lite blommor, för sådan service MÅSTE uppmärksammas i dagens vård. 

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-08-22 16:04:26 följande:

Yeeeey efter besök idag hos gyn så fick jag se det lilla livet. 32,2 mm :) 10+0 idag! JIPPI!

Qwerty1234: Jag måste säga att jag hade samma tankar jag med. Fram tills det ringde en undersköterska idag med en tid för att någon lämnat återbud. Visserligen hade jag fått en tid hos en annan klinik (har väntat sådär 1 månad på att få en tid, ringde igen i veckan)..
    MEN bara att hon ringde upp, trots att det var 3 dagar sen jag ringde till henne. Helt fantastiskt, ska åka dit med lite blommor, för sådan service MÅSTE uppmärksammas i dagens vård. 

Grattis va roligt. Visst är det härligt att se när de sprattlar omkring där inne
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014