• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers

Nu är jag skit OROLIG.
    Jag har inte haft molvärk på flera dagar, är så rädd att nått är fel, tårarna rinner.... Gråter
    Fan helv...te om det här inte fungerar då dör jag.
    Ska snart på inskrivning men är verkligen jätte skakig inför det!
    Hoppas, hoppas att bebis fortfarande lever.
    Nu har jag ömma bröst igen, vilket jag inte hade för några dagar sen, konstigt det här...          

• Zobeideh

Det är ingen att vara orolig över. Symtomen kommer och går.. Själv har jag inget mer än att ibland kan jag känna molvärk. Försök njuta istället. :)

• MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-08-28 00:43:18 följande:
    Nu är jag skit OROLIG.

Jag har inte haft molvärk på flera dagar, är så rädd att nått är fel, tårarna rinner....

Nu har jag ömma bröst igen, vilket jag inte hade för några dagar sen, konstigt det här...          

Va inte orolig! Det gick bra sist .. :)

Jag hade inte symptom alls på flera veckor och var ganska nöjd med det då jag fick se på UL att det fanns en liten sparv där! (Min arbetskollega har gulligt nog döpt den till sparven) men nu på tåget till jobbet vill jag givetvis kräkas.. rädsla över att lägga en pannkaka mitt i tåget gör det inte lätt!

Får man fråga hur magen på er ser ut? Jag börjar känna mig mer och mer lönnfet på morgonen. På kvällen kan den stelna till och se ut som en början av gravmage.

Kram på er!
  • Zobeideh

MagdalenZ: på morgonen känner man sig tjock som du skriver på kvällen e min mage riktigt uppsvullen, hård och har denna runda form som du beskriver :)

E det någon av er som gått upp i vikt än? Själv har man ökat 5 kg :-/

• Awanata

MagdalenaZ: Jag har samma! Jag känner mig mulligare på morgonen och sen efter lunch så svullnar magen och blir hård. Förstår inte varför det är så?

Zobeideh: Jag vägde mig faktiskt i morse.. jag har till min förvåning gått ner. Väger bara 0,5 kg mer än vad jag gjorde innan jag blev gravid. Jag förstår ingenting? Måste vara mitt illamående som spökat till det!

Och ja jag håller med om att den här tråden är fantastisk! Glad

• Lovely90
    anaconda skrev 2013-08-27 18:39:15 följande:
    Vet nån om man gör vul eller Ul när man är v 13 (12+2) ska ju göra ett på tisdag nästa vecka men vet inte vilket,

Jag gjorde UL i v.10+6 för att fastställa vilken vecka det var :)
  • Lovely90
    MagdalenaZ skrev 2013-08-28 07:59:58 följande:
    Va inte orolig! Det gick bra sist .. :) Jag hade inte symptom alls på flera veckor och var ganska nöjd med det då jag fick se på UL att det fanns en liten sparv där! (Min arbetskollega har gulligt nog döpt den till sparven) men nu på tåget till jobbet vill jag givetvis kräkas.. rädsla över att lägga en pannkaka mitt i tåget gör det inte lätt! Får man fråga hur magen på er ser ut? Jag börjar känna mig mer och mer lönnfet på morgonen. På kvällen kan den stelna till och se ut som en början av gravmage. Kram på er!

Jag känner mig Alm en tjockis, men de som jag har berättar för säger att de inte ser någonting. Vet inte om de bara vill verka snälla. Har bara gått upp 1 kg och det är ju sen innan sommaren med. Då jag knappt tränade och åt ganska så gott. Går i än i v.14 imorgon :)
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-08-28 07:59:58 följande:

Va inte orolig! Det gick bra sist .. :)

Jag hade inte symptom alls på flera veckor och var ganska nöjd med det då jag fick se på UL att det fanns en liten sparv där! (Min arbetskollega har gulligt nog döpt den till sparven) men nu på tåget till jobbet vill jag givetvis kräkas.. rädsla över att lägga en pannkaka mitt i tåget gör det inte lätt!

Får man fråga hur magen på er ser ut? Jag börjar känna mig mer och mer lönnfet på morgonen. På kvällen kan den stelna till och se ut som en början av gravmage.

Kram på er!
    Min mage är mycket mindre på morgonen än på kvällen. Min man säger att jag ser gravid ut. Jag kan lägga in foton i bildtråden senare idag för att visa skillnaden på vecka 9 & vecka 12. Jag vägde mig förra helgen hos några vänner (jag äger själv ingen våg) då hade jag gått ner 1 kilo. Inte så konstigt för jag mår illa, spyr & äter knappt några sötsaker. Var hos en gammal lärarinna till mig förra veckan & fikade. Jag bad henne om lite saft istället för kaffe. Då sa hon direkt "ja du är gravid ser jag". Hon såg en liten bulle på magen.
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-08-28 00:43:18 följande:

Nu är jag skit OROLIG.
    Jag har inte haft molvärk på flera dagar, är så rädd att nått är fel, tårarna rinner.... Gråter

Om man ser till denna veckan har jag haft molvärk 1 dag av 3. Så det är absolut inte alla dagar. Mina bröst har blivit mindre ömma på mig. Det varierar från dag till dag & vecka till vecka.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014