• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-08-27 18:53:43 följande:

Vill bara säga oxå att jag tycker alla vi/ni har jätte bra ton med och till varandra i alla snackisar och diskussioner! Har läs i många gravid trådar både dom innan bf mars och efter bf mars och där är stämningen inte bra ibland. Tycker vi är skit duktiga! Vi är ju här för varann och stötta, komma med råd, visa omtanke och med känsla i både glädje besked och tårar!

Jag kan stolt säga att jag är gillar er alla! Kärlek till alla <3

Jag håller helt med. Är glad att ni finns allihop
  • Prinsessan på ärten

Kan bara instämma. Fina tjej-ligan :) bra stämning och stöd.

Älskar att följa kvinnor i samma period. Man får ett bättre genomsnitt liksom.

I början googlade jag bara symptom etc. Mår man inte illa, och googlar på det får man bara upp trådar där alla mår jääääätte illa.

Här inne är det en bra balans. Lite av varje :) en bättre beskrivning av verkligheten.

Och det bästa ligger framför oss!

• Idiiis91
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-27 20:45:36 följande:
    I Halmstad gör de inte det vad jag vet.

Inte som rutin men kanske om något är fel eller om man gör läkarundersökning.

Du kanske kan ringa din MVC och fråga?

Förstår att du vill se att allt är bra. Man tror inte riktigt på att man är gravid fören man ser det lilla livet där inne

Fick göra ett vul i vecka 7 pga smärta men de va bara sambon som såg de pickande hjärtat. Jag såg ingenting :((

Fick bild hem med kan inte kalla de bebis, utan mer som en klump :/
  • majsa88

adilbris.se tror boken hette gravid -de första nio månaderna.

anaconda skrev 2013-08-27 20:27:52 följande:
    Vart hitta du den boken? Jag köpte bara en vanlig "skriv bok" som jag skriver lite i då och då! Om min graviditet!

• anaconda
    majsa88 skrev 2013-08-27 21:50:33 följande:

adilbris.se tror boken hette gravid -de första nio månaderna.

Jag beställde oxå, hoppas den är bättre att skriva i :) beställde även boken till pappan :) så känner mig extremt härm apig just nu :)
  • Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-08-27 21:59:54 följande:

Längtanefterlilladig. Jag bor också i Halmstad:)

Jaså gör du?Va roligt

Vilken vecka är du i?

Hur gammal är du?
  • Längtanefterlilladig

Imorgon är jag i vecka 11+4.

Jag är fortfarande lite illmående. Värst är det på morgonen när jag ätit eller innan jag äter. Om jag känner doften av soppåsen eller kattmaten så börjar jag att klöka & sedan spyr jag oftast. Men idag har jag inte kräkt faktiskt!!

Plågas av enormt magont. Det är en obehaglig & ständigt närvarande känsla i magen. Jag TROR att det är magkatarr men kan inte säga helt säkert. Jag känner mycket av molvärk & att magen växer & det spänner & sliter. Jag är även mycket kraftlös. Var ute i trädgården & rensade ogräs innan idag. Kändes som jag hade sprungit 2 mil. Var HELT slut efteråt. Upplever även att jag blir yr om jag står för länge eller reser mig för snabbt. Har även en hel del hjärtklappning.

På torsdag är det dags för inskrivning på MVC. Ska bli spännande

Det var min uppdatering denna veckan

• Thesan

Hej på er! Bor uppe i norrland, ska till bm för inskrivning den3:dje då är jsg i vecka 3:) vill ju bara göra ett ultraljud nu men det är ju nte förns runt v 18:( dumt egentligen, tänk m nått är fel? Tänk om man bär ett dött barn? Sen ska man gå och vara lyckligt ovetande tills det gått typ halva tiden och då får man veta en sån sak... Dumt.. Tror nye man får göra ett vul här omkring hellerv:/ Aja bara att härda ut !:/ Hur mår alla? Jag börjar må hyffsat, äter jagg bara lite kex innan jag går upp på morgon så brukar dagenvgå hyffsat..men att jobba som frisör och må illa är inte det ultimata:P /T

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014