• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Nyfniken83

Hur mycket mensvärk e normalt att ha egentligen? Någon som vet? Nu har jag i två dagar haft fruktansvärd mensvärk i svanken. Kan knappt böja mig ner. Och på nätterna är det svårt att hitta en sovställning som fungerar. Ush! Karln tyckte vi skulle åka in men jag blöder ju inte. Har bara ont. Vecka 13 idag.

• Längtanefterlilladig
    Nyfniken83 skrev 2013-08-27 16:38:14 följande:

Hur mycket mensvärk e normalt att ha egentligen? Någon som vet? Nu har jag i två dagar haft fruktansvärd mensvärk i svanken. Kan knappt böja mig ner. Och på nätterna är det svårt att hitta en sovställning som fungerar. Ush! Karln tyckte vi skulle åka in men jag blöder ju inte. Har bara ont. Vecka 13 idag.

Jag har haft rysligt ont i ländryggen, magen & i blygdbenet. Det molar hela tiden & ibland har jag fått ligga i fosterställning för det gjort så ont. Jag har endometrios & min läkare sa att jag kan ha värre mensvärk när ligamenten sträcks ut & livmodern växer. Alla är olika känsliga för smärta & upplever smärta olika. En barnmorska sa till mig att det inte är smärtfritt att vara gravid utan kan göra rejält ont emellanåt. Sålänge du inte blöder med rejäl värk skulle inte jag se det som någon fara.
  • anaconda

Vet nån om man gör vul eller Ul när man är v 13 (12+2) ska ju göra ett på tisdag nästa vecka men vet inte vilket,

• anaconda

Vill bara säga oxå att jag tycker alla vi/ni har jätte bra ton med och till varandra i alla snackisar och diskussioner! Har läs i många gravid trådar både dom innan bf mars och efter bf mars och där är stämningen inte bra ibland. Tycker vi är skit duktiga! Vi är ju här för varann och stötta, komma med råd, visa omtanke och med känsla i både glädje besked och tårar!

Jag kan stolt säga att jag är gillar er alla! Kärlek till alla <3

• Nyfniken83

Tack för svar! Känner mig lite lugnare nu. Anaconda: när jag gjorde mitt UL i v 11 så gjorde hon först UL men såg då inte hjärtslagen så då blev det vul.

• anaconda
    Nyfniken83 skrev 2013-08-27 19:32:47 följande:

Tack för svar! Känner mig lite lugnare nu. Anaconda: när jag gjorde mitt UL i v 11 så gjorde hon först UL men såg då inte hjärtslagen så då blev det vul.

Ok, kanske får säga att jag vill göra vul direkt då så jag slipper få en panik där! Tack
  • Idiiis91

Någon som vet om man gör något vul eller ul vid inskrivning? Eller är de olika från olika landsting? Eller gör som de inte alls :/?

Har inskrivning den 9/9 och skulle så gärna vilja ha ett ul eller vul för att se om den lille lever.

• majsa88

idag besällde jag hem en gravid bok där man skriver lite vecka för vecka och där det dessutom står om bebisen vecka för vecka. lite tråkigt att jag beställde så sent, i vecka 10. hade velat beställa tidigare..  så man hade kunnat skriva i den från då man plussade ,nu har man åmgest !! 
    och killen beställde en bok som heter " grattis du ska bli pappa"  .
    detta ska bli kul Glad 

• anaconda
    majsa88 skrev 2013-08-27 20:15:19 följande:

idag besällde jag hem en gravid bok där man skriver lite vecka för vecka och där det dessutom står om bebisen vecka för vecka. lite tråkigt att jag beställde så sent, i vecka 10. hade velat beställa tidigare..  så man hade kunnat skriva i den från då man plussade ,nu har man åmgest !! 
    och killen beställde en bok som heter " grattis du ska bli pappa"  .
    detta ska bli kul Glad 

Vart hitta du den boken? Jag köpte bara en vanlig "skriv bok" som jag skriver lite i då och då! Om min graviditet!
  • Längtanefterlilladig
    Idiiis91 skrev 2013-08-27 19:51:34 följande:

Någon som vet om man gör något vul eller ul vid inskrivning? Eller är de olika från olika landsting? Eller gör som de inte alls :/?

Har inskrivning den 9/9 och skulle så gärna vilja ha ett ul eller vul för att se om den lille lever.

I Halmstad gör de inte det vad jag vet.

Inte som rutin men kanske om något är fel eller om man gör läkarundersökning.

Du kanske kan ringa din MVC och fråga?

Förstår att du vill se att allt är bra. Man tror inte riktigt på att man är gravid fören man ser det lilla livet där inne
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014