• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Feminista

Hej!

Jag är i vecka 11+5, beräknad 19 mars.

Bor i Linköping, är 26 år gammal.

Detta är första barnet och mina symptom är väldigt ömma bröst, svullen mage och molvärk.

Eftersom jag är så svullen så syns det väldigt tydligt, är annars väldigt smal. Får gömma magen med stora tröjor... Dock har det inte framkommit någon bebiskula än :)

J

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-09-03 17:17:59 följande:

Jag förstår flytten. Hbg är mkt bättre stad faktiskt! Jobbar ganska ofta i hbg och brukar passa på att gå runt i stan och njuta :)

Värst va många skåningar vi har i tråden!

Jag måste tillägga. Ni som missat så har vi en kändis som borde ingå i vårat forum.

Prinsessan Madeleine ska ha barn samtidigt som oss. Ingen som har lust och fråga henne hur hon mår? ?
    Läste också det idag!

Stod att de valt att säga så "tidigt" för att det syntes på henne redan. Kanske hon är i vecka 14/15 då.
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-03 18:10:13 följande:
    Läste också det idag!

Stod att de valt att säga så "tidigt" för att det syntes på henne redan. Kanske hon är i vecka 14/15 då.
    Ja hon måste nog va runt vecka 14-15 väl?
  • Natt

Tänk vad hon ska skratta om hon läser vad vi skriver

Men jag vet att min bebis är gjord den 9e juni och hon gifte sig ju den 8e.

Jag ska få den 4 mars å det står ju i början på mars i annonseringen av det hela. Så vem vet

Tyckte det va skoj iaf

• Lovely90
    keeponrolling skrev 2013-09-03 12:29:14 följande:
    De smittar 6h innan de bryter ut o 48h efter sista avföring/spyan.. Du får ursäktamig, Mende e under all kritik o lämna hemmetnärman har magsjuka hemma.. oacceptabelt enligt mig iaf.. tänk så många andra du smittar idag om du åkt på detta hemska... mycket egocentriskt.. ursäkta om ja verkar otrevlig, vill inte framstå som elak på ngt vis, men de e bland de värsta ja vet när folk gör så... jaja, hoppas du slipper skiten iaf för de e ju inge man önskar nån. enmardröms natt... iaf inte jag.........  

Fast en hel familj kan ju inte stanna hemma försatt en person har magsjuka. Så länge man är hemma när man själv är sjuk + 48h efter sista stan. Jag skulle aldrig stanna hemma för att min sambo är sjuk. Det är ju inte ens säkert att jag blir det? Och blir jag det så kan jag ju bli det flera dagar efter honom. Hur länge skall kan stanna hemma då för att vara säker?
  • Lovely90
    Zobeideh skrev 2013-09-03 14:33:40 följande:
    En liten fråga till alla. Bara för att haha Hur många har symtom kvar? Var bor ni alla? Hur gamla är ni? Första barnet? Vilka har det börjat synas på? Lite roligt att få reda på

- jag spyr fortfarande om monarna, mår illa av vissa lukter, äcklas av viss mat och har ömma bröst. Extremt pendlande humör dessutom. - bor strax utanför Gbg :) - första barnet, beräknad till 5 mars. - det syns inte för allmänheten ännu men jag själv ser lite skillnad. Sambon ser på kvällarna, då är magen svullen. Men tror bara det r en tidsfråga tills det syns ordentligt. Är i v 13+5.
  • Längtanefterlilladig

Nu är jag så trött på att ha ont i magen!!!!

Jag går snart av på mitten.

Varje dag i över en vecka har jag haft ont i magen. Kan inte jobba, kan knappt ta en promenad. Enda gången jag inte har ont är när jag ligger ner. Jag mår illa hela tiden. Har magkatarr OCH även en ständigt molande/tryckande/ömmande smärta från naveln & ner. Är så trött på detta nu.

Jag ringde MVC igår fick till svar att det är

h-e-l-t normalt & magkatarren kan jag gå till vårdcentralen för. Men idag på morgonen när jag vaknade med helvetes värk fick jag nog. Jag ringde till MVC & stod på mig & sa att jag vill träffa en läkare så han/hon kan känna på min mage & säga vad det kan vara. Fick tid 11.00 imorgon efter MYCKET muttrande från BM.

Jag kan inte leva ett normalt liv längre.

Är så less.............

• keeponrolling
    Lovely90 skrev 2013-09-03 19:16:33 följande:

Fast en hel familj kan ju inte stanna hemma försatt en person har magsjuka. Så länge man är hemma när man själv är sjuk + 48h efter sista stan. Jag skulle aldrig stanna hemma för att min sambo är sjuk. Det är ju inte ens säkert att jag blir det? Och blir jag det så kan jag ju bli det flera dagar efter honom. Hur länge skall kan stanna hemma då för att vara säker?
    lite skillnad på o tahand om ett barn en hel natt som kräks o ha en sambo i samma hus som kräks? vet iofs inte vad ni gör med varann när ni kräks o e sjuka men vi tar ju avstånd från vrann,de elite svårare o göra de med ett barn? orka...
  • Idiiis91
    Zobeideh skrev 2013-09-03 14:33:40 följande:
    En liten fråga till alla. Bara för att haha

Hur många har symtom kvar?

Var bor ni alla?

Hur gamla är ni?

Första barnet?

Vilka har det börjat synas på?

Lite roligt att få reda på

jag har inga symtom kvar, förutom hunger om jag inte ätit på många timmar och lite molande värk möjligtvis!

Jag bor i Degerfors , Örebro län.

Jag blir 22 år och sambon är 26 år.

Första barnet för både mig och sambon, dock har han varit plastpappa innan vi träffades.

Jag har en liten kula ovanför bäckenbenet under naveln men annars ser man ingenting på mig. Jo kanske att brösten har gått från d-kupa till e-kupa :))
  • Heene

Igår var första dagen på länge som jag kände mig som en människa igen =) tröttheten hade avtagit en hel del! och inte en enda gång hulkade jag av det lilla illamående som kom ibland. Lycka!
    Hoppas det håller i sig idag med. Eller varför inte blir ändå bättre när det ändp gpr åt rätt håll ;)
    I övrigt så måste jag fortfarande äta minst en gång i timmen för att må så bra som möjligt. Pga detta har jag inte vart hungrig på flera veckor... Dock har jag bara gått upp typ 1 kg ( är i vecka 11+6 idag)
    brösten ömmar en aning fortfarande och ser fortfarande svullna ut.
    Är kissnödig konstant, även nattetid. tror även att jag är lite känsligare för lukter, känner jag en jobbig lukt (kan vara vad som helst) så blir jag irriterad haha. Så lite humör har nog också krupit sig på =)

Jag bor i stockholm och både sambonn och jag är 28 år, nyss fyllda.
    Första barnet och första graviditeten för båda.
    Syns gör det mest på kvällar när magen börjar svullna efter middagen. Men inte så mkt bebiskula än. Men jag själv kan se en förändring på formen på morgonkvisten när magen är som minst svullen. Då är den nog insann lite lite större än vanligt =)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014