• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Natt

Kräks fortfarande och tröttare än vanligt. Men så har jag mycket på jobbet så tröttheten kommer nog lite därifrån.

Bor i Småland

Snart 27 sambon 31

Första barnet (mf dec 2012)

Ja en rundare mage men den är lite gasigt rund på kvällarna. Men det är runt hela dagen nu så var det inte förr.

• majsa88

Jag är 24

bor i Göteborg

Första barnet

10+1

Har alla symtom man kan tänka sig, fast har ej spytt än. Har t.om ont i rygg i höfter.

Så fort jag fått i mig frukost ser jag ut som att vara i 5 månaden. Folk ser o märker.

Men på morgonen kan man se en liiiten kula. Blir jätte svullen, o har gått upp 5 kg.

• Josies
    Zobeideh skrev 2013-09-03 14:33:40 följande:
    En liten fråga till alla. Bara för att haha Hur många har symtom kvar? Var bor ni alla? Hur gamla är ni? Första barnet? Vilka har det börjat synas på? Lite roligt att få reda på

Jag är gasig, har magkramper (magkatarr), och är trött men annars har det mesta börjat lägga sig, är i v.12 (11+3). Jag är 25 år och bor i Göteborg. Det är första barnet och det börjar synas. Eller kanske inte riktig bebismage än men jag är sjukt svullen framåt eftermiddagen/kvällen. Ser ut som jag är i åtminstone 5e månaden då... Börjar bli svårt att dölja men i helgen släpper vi bomben för våra två bästa kompisar och mina föräldrar. :)
  • Nellie91
    Nellie91 skrev 2013-09-03 14:52:43 följande:
    Bara ömma tuttisar, trött och flytningar. Smått åksjuk på kvällarna.

Söder om Stockholm

21 år, 22 i mars.

Första barnet v 12 (11+2)

Ja tycker det, lite granna. Precis vid troskanten är den en bula :)
    22 I december ska s stå :'D
  • Ziiah
    Zobeideh skrev 2013-09-03 14:33:40 följande:
    En liten fråga till alla. Bara för att haha

Hur många har symtom kvar?
    Var bor ni alla?
    Hur gamla är ni?
    Första barnet?
    Vilka har det börjat synas på?

Lite roligt att få reda på
    Jag har symptom kvar, spydde senast igår osv. Har även börjat få ont i nedre delen av ryggen och ner mot rumpan, även i vänstra höften nu... Kunde knappt somna igår för att höften ömmade, det var bättre när jag vaknade men känner fortfarande av det.
    Jag bor i närheten av skövde och är 17 år (fyllar 18 några dagar innan bf), första barnet. Har märkt att magen inte har något slut längre (haha) den går liksom hela vägen ner... Om jag har tajta kläder syns det nog lite. Är i v13+3
  • Längtanefterlilladig

Har magont, magkatarr, flytningar, illamående, kräkningar, orkeslös, molvärk.

Är i vecka 12+3

Bor i Halmstad

Är 29 år i november, mannen är 30

Första barnet försökt sedan 2010

Magen är rund & det syns att jag är gravid.

Alla som inte vet ser & säger det. Mysigt

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-03 15:06:10 följande:
    MagdalenaZ: då bor vi rätt nära. Bor i Helsingborg :)

Lund e min hemstad men lämnade Lund för 2 år sen :-P

Jag förstår flytten. Hbg är mkt bättre stad faktiskt! Jobbar ganska ofta i hbg och brukar passa på att gå runt i stan och njuta :)

Värst va många skåningar vi har i tråden!

Jag måste tillägga. Ni som missat så har vi en kändis som borde ingå i vårat forum.

Prinsessan Madeleine ska ha barn samtidigt som oss. Ingen som har lust och fråga henne hur hon mår? ?
  • Zobeideh

Jag fick oxå reda på de idag lite roligt ju. Undra vem som får samma dag som henne av oss haha :-P

Där ser man :)
    Min sambo är från hbg så de va han som fick mig att flytta hit här e verkligen underbart

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014