• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • biodynamisk
    Zobeideh skrev 2013-09-03 14:33:40 följande:
    En liten fråga till alla. Bara för att haha

Hur många har symtom kvar?

Var bor ni alla?

Hur gamla är ni?

Första barnet?

Vilka har det börjat synas på?

Lite roligt att få reda på

Ömma bröst, illamående, spyr vid vissa lukter, ont ena skinkan/höften (foglossning?), klarar inte av att äta vissa saker längre tex majs och skinka.

Jag bor i kungälv och är 34 år. Det är mitt första och sambons andra barn. Det syns om man vet men är mest svullnad än så länge tror jag...
  • Heene

Skulle inte ha skrivit det där inlägget i morse...
    Har nog spytt 10 ggr den senaste timmen =( vågar man hoppas på att det någonsin kommer att bli bättre

• MagdalenaZ
    Heene skrev 2013-09-04 09:35:11 följande:
    Skulle inte ha skrivit det där inlägget i morse...

Har nog spytt 10 ggr den senaste timmen =( vågar man hoppas på att det någonsin kommer att bli bättre

Jag lider med dig och alla som har just kräkningar och illamående!

Jag har mått lite dåligt här på morgonen, men det är garanterat att jag missade frukost! :)

Ni som nu jobbar, vad jobbar ni med?

Ni som har semester, vad har ni semester ifrån?
  • Heene

Jag är hundfrisör och har mitt eget företag. på gott och ont.
    Har kunnat bokat in kunder i den mån jag känner att jag orkat med. Men samtidigt kan jag inte vara borta från jobbet för mkt heller.

• Awanata
    keeponrolling skrev 2013-09-03 12:29:14 följande:
    De smittar 6h innan de bryter ut o 48h efter sista avföring/spyan.. Du får ursäktamig, Mende e under all kritik o lämna hemmetnärman har magsjuka hemma.. oacceptabelt enligt mig iaf.. tänk så många andra du smittar idag om du åkt på detta hemska... mycket egocentriskt.. ursäkta om ja verkar otrevlig, vill inte framstå som elak på ngt vis, men de e bland de värsta ja vet när folk gör så... jaja, hoppas du slipper skiten iaf för de e ju inge man önskar nån. enmardröms natt... iaf inte jag.........

Du får ursäkta mig men man är inte hemma från sitt jobb om man själv inte är magsjuk. Hur gör du när du sitter med tre barn och en är magsjuk? Varför ska både jag och min sambo stanna hemma från jobbet när ingen av oss är sjuka? Hur skulle jag göra när min 4 åriga bonus gråter och spyr? Tror du ärligt talat man håller avstånd då?

Hur tror du mitt jobb skulle reagera om alla var hemma för att man KAN bli magsjuk? Vi skulle aldrig ha personal på jobbet på hösten/vintern!
  • Jessies1989
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-03 19:25:16 följande:

Nu är jag så trött på att ha ont i magen!!!!

Jag går snart av på mitten.

Varje dag i över en vecka har jag haft ont i magen. Kan inte jobba, kan knappt ta en promenad. Enda gången jag inte har ont är när jag ligger ner. Jag mår illa hela tiden. Har magkatarr OCH även en ständigt molande/tryckande/ömmande smärta från naveln & ner. Är så trött på detta nu.

Jag ringde MVC igår fick till svar att det är

h-e-l-t normalt & magkatarren kan jag gå till vårdcentralen för. Men idag på morgonen när jag vaknade med helvetes värk fick jag nog. Jag ringde till MVC & stod på mig & sa att jag vill träffa en läkare så han/hon kan känna på min mage & säga vad det kan vara. Fick tid 11.00 imorgon efter MYCKET muttrande från BM.

Jag kan inte leva ett normalt liv längre.

Är så less.............

Hur gick det idag?
  • MagdalenaZ
    Heene skrev 2013-09-04 10:25:47 följande:
    Jag är hundfrisör och har mitt eget företag. på gott och ont.

Har kunnat bokat in kunder i den mån jag känner att jag orkat med. Men samtidigt kan jag inte vara borta från jobbet för mkt heller.

Vilket roligt jobb!! :)

Är du hemma nu då?

Själv jobbar jag på försäkringskassan/skatteverket/Pensionsmyndigheten.. här kan jag inte styra nåt, kommer det mycket folk så är det bara att jobba på...

Inga uppskattade myndigheter, men alla vi är inte monster :)
  • Heene
    MagdalenaZ skrev 2013-09-04 12:28:05 följande:

Vilket roligt jobb!! :)
    Är du hemma nu då?

Själv jobbar jag på försäkringskassan/skatteverket/Pensionsmyndigheten .. här kan jag inte styra nåt, kommer det mycket folk så är det bara att jobba på...

Inga uppskattade myndigheter, men alla vi är inte monster :)
    Ja det är kul, men också ett ganska tungt jobb vissa dagar.
    Nej jag är inte hemma, bokar in hundarna med pauser emellan för att kunna ta det lite lugnt och hämta krafter =) Så då kan man passa på att sitta på nätet också =)

Efter 8 år som egen företagare så kan jag säga att jag inte har haft några som helst problem och fått jättebra bemötande varje gång jag behövt hjälp med ngt från er. Så här har du en som inte känner nån agg gentemot er ;)

Snart blir det ju ännu mer kontakt också med tanke på att söka föräldrapenning som jag inte vet alls hur man gör som egen företagare...
    Men allt löser sig till slut =)
  • Längtanefterlilladig

Nu är jag tillbaka från läkaren.

Det var en MYCKET bra läkare. En äldre man. Man märkte att han visste vad han pratade om. Han var lugn, tydlig, lyssnade på vad jag sa & förstod. Han kände grundligt på min mage. Efteråt sa han att detta beror dels på magkatarr. Men också helt solklart fall av endometriosen. Alla kanske inte vet vad endometrios är. Men det är när det bildas härdar på olika ställen i buken & det kan bli sammanväxtningar & även cystor. Jag hade inga cystor men jag hade härdar på äggledarna, äggstockarna, bakom livmodern & i bukhålan. Detta kan man endast se med titthålsoperation. Jag opererades i Göteborg i oktober förra året.

Läkaren sa att nu håller livmodern på att växa upp ur bäckenet. Och jag då som har sammanväxtningar på ligamenten som håller upp livmodern får ju vansinnigt ont när livmodern reser sig & växer. Mer ont än andra.

Denna smärtan är oerhört jobbig men inte farlig. Han såg inga tecken alls på att det skulle vara missfall eller fel på andra organ i magen eller förstoppning & liknande.

Han var säker på sin sak. Detta kommer försvinna om ca 4 veckor. Så under tiden ska jag ta två losec 10 mg/dag samt 4 panodil/dag. Detta är för att kunna få bort smärtan & leva ett normalare liv.

Äntligen någon som lyssnar på mig känner jag . Denna läkaren hade t.o.m forskat om just endometrios & graviditet. Vilken tur att jag fick honom!!

Nu har jag tagit två panodil & ligger & vilar ett tag. Fick rejält ont när han tryckte mig på magen.

Fick inte göra UL. Fanns ingen anledning.

Jag är bara glad att få veta vad som gör ont.

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: ush va jobbigt det där låter du får vila så mycket du kan nu och hoppas de försvinner snart! :)
    Känns alltid skönt när där är någon som lyssnar de finns inte många läkare som gör de. Så tummen upp för de ð?? ð???

Nu håller jag tummarna att du mår bättre snart

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014