• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-09-04 13:09:42 följande:

Längtanefterlilladig: ush va jobbigt det där låter smile4.gif du får vila så mycket du kan nu och hoppas de försvinner snart! :)
    Känns alltid skönt när där är någon som lyssnar de finns inte många läkare som gör de. Så tummen upp för de ð?? ð???

Nu håller jag tummarna att du mår bättre snart

Tack söta du
  • MagdalenaZ
    Heene skrev 2013-09-04 12:42:57 följande:
    Ja det är kul, men också ett ganska tungt jobb vissa dagar.

Nej jag är inte hemma, bokar in hundarna med pauser emellan för att kunna ta det lite lugnt och hämta krafter =) Så då kan man passa på att sitta på nätet också =)

Efter 8 år som egen företagare så kan jag säga att jag inte har haft några som helst problem och fått jättebra bemötande varje gång jag behövt hjälp med ngt från er. Så här har du en som inte känner nån agg gentemot er ;)

Snart blir det ju ännu mer kontakt också med tanke på att söka föräldrapenning som jag inte vet alls hur man gör som egen företagare...

Men allt löser sig till slut =)

Ja man försöker förklara att man bara jobbar för myndigheterna, förklara reglerna och försöka få folk att förstå att det inte är FK som skriver reglerna utan våra folkvalda :)

Föräldrapenningen kommer du ta ut som alla andra, men det är din inkomst som kan ta lite tid och fastställa. Förbered din revisor för årsbokslut osv efter att du lämnat in moderskapsintyget till Försäkringskassan!
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-04 12:56:03 följande:
    Nu är jag tillbaka från läkaren.

Det var en MYCKET bra läkare. En äldre man. Man märkte att han visste vad han pratade om. Han var lugn, tydlig, lyssnade på vad jag sa & förstod. Han kände grundligt på min mage. Efteråt sa han att detta beror dels på magkatarr. Men också helt solklart fall av endometriosen. Alla kanske inte vet vad endometrios är. Men det är när det bildas härdar på olika ställen i buken & det kan bli sammanväxtningar & även cystor. Jag hade inga cystor men jag hade härdar på äggledarna, äggstockarna, bakom livmodern & i bukhålan. Detta kan man endast se med titthålsoperation. Jag opererades i Göteborg i oktober förra året.

Läkaren sa att nu håller livmodern på att växa upp ur bäckenet. Och jag då som har sammanväxtningar på ligamenten som håller upp livmodern får ju vansinnigt ont när livmodern reser sig & växer. Mer ont än andra.

Denna smärtan är oerhört jobbig men inte farlig. Han såg inga tecken alls på att det skulle vara missfall eller fel på andra organ i magen eller förstoppning & liknande.

Han var säker på sin sak. Detta kommer försvinna om ca 4 veckor. Så under tiden ska jag ta två losec 10 mg/dag samt 4 panodil/dag. Detta är för att kunna få bort smärtan & leva ett normalare liv.

Äntligen någon som lyssnar på mig känner jag . Denna läkaren hade t.o.m forskat om just endometrios & graviditet. Vilken tur att jag fick honom!!

Nu har jag tagit två panodil & ligger & vilar ett tag. Fick rejält ont när han tryckte mig på magen.

Fick inte göra UL. Fanns ingen anledning.

Jag är bara glad att få veta vad som gör ont.

Oj! Lät ju inte roligt, men riktigt skönt på nåt sätt att få en diagnos ställd och att det går över!! Ibland har man tur med läkare som faktiskt vet sin sak!

Nuu håller vi tummarna att smärtan går över för dig och att allt blir bra! Kram!
  • amn79

Har fått datum för ultraljudet, 17 oktober. Shit va långt fram det känns just nu, längtar redan.

Har precis fått veta att jag och mina tre närmsta vänner under fyra månader 2014 kommer att få ett barn i månaden

www.ettorditaget.blogg.se

• biodynamisk

Längtanefterlilladig: Vad skönt att det var en bra läkare! Hoppas behandlingen hälper, som tur är så går ju fyra veckor ganska fort...

• Heene

Vad skönt Längtanefter, att du har fått ett ordentligt svar!
    Bra att du stod på dig!
    Även om det är grymt jobbigt att ha ont så kanske det hjälper lite att veta vad det beror på och att det inte är ngt farligt. bara sånt kan ju göra smärta mer uthärdlig eller rent av mindre =)

Jag håller tummarna att det går snabbare än 4 veckor för smärtan att försvinna iaf =)

• Längtanefterlilladig

Tack va snälla ni är allihop!

Glad för att ni finns

Det är skönt att veta att smärtan inte är farlig.

För nu behöver jag inte vara orolig. Något som ju förstärker smärtan mer tyvärr.

Mår faktiskt rätt bra nu efter 2 panodil & vila

• Lovely90
    MagdalenaZ skrev 2013-09-04 09:47:53 följande:
    Jag lider med dig och alla som har just kräkningar och illamående! Jag har mått lite dåligt här på morgonen, men det är garanterat att jag missade frukost! :) Ni som nu jobbar, vad jobbar ni med? Ni som har semester, vad har ni semester ifrån?

Jag jobbar som förskollärare, 100%. Det funkar bra än så länge, jag älskar mitt jobb! Sedan är jag gymnastiktränare 10h/vecka. Orkar ändå,länge med allt och hoppas att jag gör det tiden ut :).
  • MagdalenaZ
    Lovely90 skrev 2013-09-04 15:43:24 följande:

Jag jobbar som förskollärare, 100%. Det funkar bra än så länge, jag älskar mitt jobb! Sedan är jag gymnastiktränare 10h/vecka. Orkar ändå,länge med allt och hoppas att jag gör det tiden ut :).

Det va starkt av dig! :) Jag är helt slut efter dagarna på jobbet, och sen ha en sidosysselsättning hade sänkt mig totalt! Jobba på så länge du orkar, glöm bara inte att låta kroppen känna efter och lyssna på den :) 
  • Lovely90
    MagdalenaZ skrev 2013-09-04 16:02:52 följande:
    Det va starkt av dig! :) Jag är helt slut efter dagarna på jobbet, och sen ha en sidosysselsättning hade sänkt mig totalt! Jobba på så länge du orkar, glöm bara inte att låta kroppen känna efter och lyssna på den :) 

Är otroligt glad att jag inte lidit av någon trötthet. Trodde jag skulle vara extremt trött då jag är väldigt trött i vanliga fall. Men det har nästan blivit tvärt om, är nästan piggare än förut. Har tydligen extremt bra järnvärde, så kommer inte behöva ta järntabletter på hela tiden. Vet inte om det är så att mins vården kanske blivit bättre under graviditeten, mamma sa att det kunde bli så. Men känner efter ganska mycket på signalerna med, tvingar till exempel inte iväg mig till gymmet när jag inte orkar längre. Förr gymmade jag fyra gånger i veckan med. Nu försöker jag komma till gymmet 2 gånger i veckan och gå lite mer promenader istället. Så har dragit in lite på mig egna träning :).
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014