• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Idiiis91

Aj vad ont i höften/ljumsken jag fick av att gå uppgör trappen förut!

Fortfarande inte gått över helt! Kan de va foglossningar redan som man känner av :(?

Bara de inte blir värre!

Och denna blodblåsa jag har som sitter på högra äggstocken tar kål på mig snart, funderar på att ringa KK och be om en tid att få kolla upp den? Den gör så ont att jag inte kan varken sitta, ligga eller gå som folk! :/ kanske vore bra att kolla upp den?

Läkarn sa att den ska försvinna ju mer veckorna går, men har ju bara fått ondare och ondare sen jag fick veta att den satt där vid vul i v7.. Är i v12(11+5) idag..

Utsäkta för ett gnälligt inlägg! Men behövde skriva av mig lite :/

• majsa88

Oj, du måste ha det jobbigt o riktigt ont. Förstår nästan dig då mina cystor har spruckit rejält 3 gånger med inre blödningar o akuta operationer. Har dessutom kraftiga ligament smärtor nu under graviditeten, då jag ibland inte ha kunnat ta ett steg, fick åka in akut. O har tidig foglossning. Inte kul.

Men visst är det skönt att få träffa en läkare som verkligen förstår en och inte ser på en på ett sätt som om man är psykiskt instabil o inbillar eller överdriver.

Jag är i vecka 10+2 o mår mer o mer illa, konstigt nog. Det borde väl vara tvärtom?

Längtanefterlilladig skrev 2013-09-04 12:56:03 följande:
    Nu är jag tillbaka från läkaren.

Det var en MYCKET bra läkare. En äldre man. Man märkte att han visste vad han pratade om. Han var lugn, tydlig, lyssnade på vad jag sa & förstod. Han kände grundligt på min mage. Efteråt sa han att detta beror dels på magkatarr. Men också helt solklart fall av endometriosen. Alla kanske inte vet vad endometrios är. Men det är när det bildas härdar på olika ställen i buken & det kan bli sammanväxtningar & även cystor. Jag hade inga cystor men jag hade härdar på äggledarna, äggstockarna, bakom livmodern & i bukhålan. Detta kan man endast se med titthålsoperation. Jag opererades i Göteborg i oktober förra året.

Läkaren sa att nu håller livmodern på att växa upp ur bäckenet. Och jag då som har sammanväxtningar på ligamenten som håller upp livmodern får ju vansinnigt ont när livmodern reser sig & växer. Mer ont än andra.

Denna smärtan är oerhört jobbig men inte farlig. Han såg inga tecken alls på att det skulle vara missfall eller fel på andra organ i magen eller förstoppning & liknande.

Han var säker på sin sak. Detta kommer försvinna om ca 4 veckor. Så under tiden ska jag ta två losec 10 mg/dag samt 4 panodil/dag. Detta är för att kunna få bort smärtan & leva ett normalare liv.

Äntligen någon som lyssnar på mig känner jag . Denna läkaren hade t.o.m forskat om just endometrios & graviditet. Vilken tur att jag fick honom!!

Nu har jag tagit två panodil & ligger & vilar ett tag. Fick rejält ont när han tryckte mig på magen.

Fick inte göra UL. Fanns ingen anledning.

Jag är bara glad att få veta vad som gör ont.

• Tinapina

Min extrema trötthet har lugnat sig lite, äntligen! Dock så resulterar denna nyfunna energi i massa aktiviteter och nu ligger jag här helt slut men funderar ändå på att åka till stallet innan det blir mörkt! Nä, nu får jag lugna ner mig. Just nu är huvudet piggare än vad kroppen egentligen orkar med. Blir nog ett bad istället för stallet:)

• majsa88

Hmm så ditt illamående blir värre? Happ då har jag inte mycket att se fram emot då..

Prinsessan på ärten skrev 2013-09-04 18:44:14 följande:
    Jag är i vecka 15 och mitt illamående blir bara värre. Eller iaf mer frekvent .

Nästan alla morgnar börjar med en kräk... Kul!

• Idiiis91

Nej blir att ringa KK imorgon och be om en tid! Pallar inte med denna värk mer!

Alvedonen vill inte hjälpa och ligger nu dubbelvikt i soffan med tårarna bakom ögonlocken! Bara det inte är någonting annat som är fel!

Men de för bara ont på höger äggstock som blåsan sitter på! :((

• Prinsessan på ärten
    majsa88 skrev 2013-09-04 20:10:18 följande:

Hmm så ditt illamående blir värre? Happ då har jag inte mycket att se fram emot då..

Men jag hade bara lite illamående till att börja med. Kanske totalt 7-8 dagar innan vecka 11... Sen kom det :)
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-09-04 17:56:34 följande:

Oj, du måste ha det jobbigt o riktigt ont. Förstår nästan dig då mina cystor har spruckit rejält 3 gånger med inre blödningar o akuta operationer. Har dessutom kraftiga ligament smärtor nu under graviditeten, då jag ibland inte ha kunnat ta ett steg, fick åka in akut. O har tidig foglossning. Inte kul.

Men visst är det skönt att få träffa en läkare som verkligen förstår en och inte ser på en på ett sätt som om man är psykiskt instabil o inbillar eller överdriver.

Jag är i vecka 10+2 o mår mer o mer illa, konstigt nog. Det borde väl vara tvärtom?

Aj för cystor!Det har jag fått slippa.

Var det endometrios cystor?

Mitt illamående ökade i vecka 9.

Försvann cirka 1.5-2 veckor efteråt. Nu tillbaka igen. Det går fram & tillbaka.
  • Längtanefterlilladig
    Idiiis91 skrev 2013-09-04 20:28:18 följande:

Nej blir att ringa KK imorgon och be om en tid! Pallar inte med denna värk mer!

Alvedonen vill inte hjälpa och ligger nu dubbelvikt i soffan med tårarna bakom ögonlocken! Bara det inte är någonting annat som är fel!

Men de för bara ont på höger äggstock som blåsan sitter på! :((

Usch låter verkligen inte roligt!

Bättre att åka in så man får hjälp.

Du kanske har samma som jag.

Vilken sida är det på?Det är inte förstoppning?Det kan göra väldigt ont på vänster sida.

Lycka till!
  • majsa88

Hmm riktigt konstigt tycker jag. Inte vad man fått höra iaf haha

Prinsessan på ärten skrev 2013-09-04 20:41:14 följande:
    Men jag hade bara lite illamående till att börja med. Kanske totalt 7-8 dagar innan vecka 11... Sen kom det :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014