• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Dom har inte sagt något om endometrios , så jag antar att det inte är det.

riktigt underligt det med illamåendet som ökar eller kommer lite senare.. jaha bara o bita ihop då.

Längtanefterlilladig skrev 2013-09-04 20:51:53 följande:
    Aj för cystor!Det har jag fått slippa.

Var det endometrios cystor?

Mitt illamående ökade i vecka 9.

Försvann cirka 1.5-2 veckor efteråt. Nu tillbaka igen. Det går fram & tillbaka.

• Idiiis91
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-04 20:53:49 följande:
    Usch låter verkligen inte roligt!

Bättre att åka in så man får hjälp.

Du kanske har samma som jag.

Vilken sida är det på?Det är inte förstoppning?Det kan göra väldigt ont på vänster sida.

Lycka till!

höger sida :( och har inga problem att gå på toa heller!

Så får ringa imorgon biti och be om en tid. Kan inte gå såhär :/
  • Prinsessan på ärten
    majsa88 skrev 2013-09-04 20:54:24 följande:

Hmm riktigt konstigt tycker jag. Inte vad man fått höra iaf haha

Nope, i vecka 12 ska man ju må sååååå bra :)

Har dock kommit till ro med att alla graviditeter är olika. Fick ju fina siffror på kub, sett en glad bebis på ul och varken blött eller haft ont.

En kräk innan tandborstning har ju inte skadat någon :)
  • lele79

Idag har jag gjort ett lyckat kub, så himla skönt, går inte att beskriva

• Lovely90

Uh. Har nu i v.14 (gården i v15 imorgon) börjat bli känslig för vissa maträtter. Klarar inte av tanken på vissa saker som jag älskade förut. Däribland mina favoriter Mc Donalds och vitlöksbröd. Mår illa av tanken på pommes, usch! Innan har jag kunnat äta allt som vanligt, men inte nu längre.. Hur är det för er med maten?

• Idiiis91
    Lovely90 skrev 2013-09-04 21:56:11 följande:
    Uh. Har nu i v.14 (gården i v15 imorgon) börjat bli känslig för vissa maträtter. Klarar inte av tanken på vissa saker som jag älskade förut. Däribland mina favoriter Mc Donalds och vitlöksbröd. Mår illa av tanken på pommes, usch! Innan har jag kunnat äta allt som vanligt, men inte nu längre.. Hur är det för er med maten?

jag har inte kunna äta nått som innehåller färs av något slag sen 4 veckor tillbaka. Jag älskade köttfärssås och kålpudding o annat gott man kan göra med färs, men kan inte äta det alls längre :( bara snurrar runt i munnen och får kväljningar :/
  • Längtanefterlilladig

Mycket jag inte kan äta. Men framförallt inte kokt ägg, stekt kött, segt kött, köttbullar.

Däremot älskar jag pasta & bröd. Det gör gott för magen när man mår illa.

• Längtanefterlilladig

Vet ni vad. Jag kände nog bebisen i magen precis. En bra bit under naveln kände jag som fladder som höll på ett tag & som små fjärilar. Det följdes inte åt av varken gas eller magkurr. Det var nog bebben

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014