• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene

Åh, jag älskar kålpudding!
    jag har äntligen sen ca 2 veckor tillbaka, trots att illamåendet har vart som värst dessa veckor, börjar kunna äta vanlig mat igen. Självklart är det lättast att få i sig det man är sugen på för stunden men mat över lag lockar mer och mer =)
    Kan bli jättesugen på mat av att känna vissa matlukter eller reklam/program på tv. Och den sista veckan har jag haft ett extremt sug efter sushi... tänk om det kommer bli min craving. Kommer bli dyr i drift då haha (har redan ätit det 3 ggr under denna tid och suget går inte över  Skäms)

Men i övrigt är jag sällan hungrig, bara sugen på mat. Äter ju heeela tiden ngt litet för att inte må illa så hungern hinner aldrig riktigt med =)

• Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-04 22:23:22 följande:
    Vet ni vad. Jag kände nog bebisen i magen precis. En bra bit under naveln kände jag som fladder som höll på ett tag & som små fjärilar. Det följdes inte åt av varken gas eller magkurr. Det var nog bebben
    Åh, vad härligt!
    Har också känt det där fladdret flera ggr och vet var du pratar om. Jag hoppas så att det är bebis jag har känt =)
    Det är inga direkta rörelser utan mer ett pirrigt fladder.
    Har haft det i flera veckor dock, vilket känns liiite för tidigt när det är första graviditeten... eller?
    alltså inte tidigt nu, men för några veckor sen.
  • anaconda
    Prinsessan på ärten skrev 2013-09-04 22:11:16 följande:

Åh kålpudding!

Blev sugen på det nu :)

De lagade jag igår och de va SUPER gotti gotti :)
  • Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2013-09-04 22:28:22 följande:
    Åh, vad härligt!
    Har också känt det där fladdret flera ggr och vet var du pratar om. Jag hoppas så att det är bebis jag har känt =)
    Det är inga direkta rörelser utan mer ett pirrigt fladder.
    Har haft det i flera veckor dock, vilket känns liiite för tidigt när det är första graviditeten... eller?
    alltså inte tidigt nu, men för några veckor sen.
    Ja men alla är vi unika

Tycker egentligen inte om appar & böcker om graviditet. Tycker sällan det stämmer på alla. Vi är ju individer & känner olika.

Ta bara det där med illamåendet t.ex. Hade sett fram emot att skippa det efter vecka 12. Men jag spyr som en galning, hulkar & måste äta hela tiden annars mår jag illa. Jag går ju in i vecka 14 snart.

Tror det är bebisen vi båda känt
  • Natt

Jag har också bara blivit mer och mer illamående sen vecka 11 typ. Är i vecka 15 nu ovh är däckad v illamående varje eftermiddag. ...

• qwerty1234

Samma här, illamåendet verkar bara öka och kvällarna är värst. Igår gjorde vi UL för KUB-test. Tyvärr var mitt blodprov borttappat så vi fick inga siffror. Men vi fick se en fantastisk liten krabat som rörde sig därinne!

• majsa88

Jag har blivit jätte kräsen när det gäller mat. Vilket jag aldrig varit innan. Amla känner mig för den som älskar mat o äter verkligen alllt. Men nu vill jag inte något, vill mätta mig på frukt. Inget verkar gott o inget jag blir sugen på. Vi har ett himla problem nu här mamma vad gäller att laga mat. Klarar inte ens av lukten när man lagar mat, speciellt lök, eeeuuuwwww fy faan.

• Idiiis91

Har telefontid kö 08:40 hos KK så nu hoppas jag att dom kan kolla upp det där! Har inte sovit en blund inatt pga värk från blåsan, vet inte hur man ska ligga på nätterna :/ o Alvedon hjälper inte :(

• Lovely90

Jag kan inte heller laga mat, framförallt inte frukost. Det får sambon fixa annars kräks jag. Sjukt att jag kräks varje gång jag ställer mig för att fixa frukost utan att jag ens mår illa innan.. Tyvärr jobbar ju jag och sambon olika tider så när han inte är hemma måste jag fixa det själv oxh det resulterar i att jag kräks :/

• majsa88

Är det en cysta när du säger blåsa? Hoppas du får hjälp snart

Idiiis91 skrev 2013-09-05 08:05:33 följande:
    Har telefontid kö 08:40 hos KK så nu hoppas jag att dom kan kolla upp det där! Har inte sovit en blund inatt pga värk från blåsan, vet inte hur man ska ligga på nätterna :/ o Alvedon hjälper inte :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014