• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Oj då, peppar peppar så har jag inte spytt än, men mår illa. Var jätte nära på att spy på morgonen för två dagar sen.

Lovely90 skrev 2013-09-05 08:17:03 följande:
    Jag kan inte heller laga mat, framförallt inte frukost. Det får sambon fixa annars kräks jag. Sjukt att jag kräks varje gång jag ställer mig för att fixa frukost utan att jag ens mår illa innan.. Tyvärr jobbar ju jag och sambon olika tider så när han inte är hemma måste jag fixa det själv oxh det resulterar i att jag kräks :/

• Lovely90
    majsa88 skrev 2013-09-05 08:24:22 följande:
    Oj då, peppar peppar så har jag inte spytt än, men mår illa. Var jätte nära på att spy på morgonen för två dagar sen.

Vad skönt det, även om det är ett helvete att må illa med. Firade precis in v 15 med att få upp frukosten. Det där med v 12 känns ju som ett skämt..
  • Idiiis91
    majsa88 skrev 2013-09-05 08:23:16 följande:
    Är det en cysta när du säger blåsa? Hoppas du får hjälp snart

dom på KK säger blåsa men det är mer som en cysta. Har haft problem med dessa förut, men de gör så fruktansvärt ont nu! Mer än i vanliga fall, har väl med grav att göra!

Men har en tid hos dom imorgon 8:45! Så hoppas på lite hjälp!
  • flowers

Behöver hjälp av min kille men han liksom ifråga sätter mig varje gång, varför?
    Känner mig så less och sårad!
    Är säkert den enda i hela universum som har det så här också.
    Ni andra har säkerligen förhållanden som är så gulliga och bra?        

• Zobeideh

Alla har det inte perfekt tyvärr ibland dröjer de länge innan killarna förstår va som verkligen händer. Men de tar sin lilla tid. Du ska se att de ändrar sig. Tror de e att för killen själv inte e "gravid" så blir de svårare för dem kanske att förstå :-/

Jag har inte perfekt men min sambo finns typ 95 procent alltid vid min sida och det e jag verkligen glad för.

• Längtanefterlilladig
    Idiiis91 skrev 2013-09-05 09:10:39 följande:

dom på KK säger blåsa men det är mer som en cysta. Har haft problem med dessa förut, men de gör så fruktansvärt ont nu! Mer än i vanliga fall, har väl med grav att göra!

Men har en tid hos dom imorgon 8:45! Så hoppas på lite hjälp!
    Bra att du fick en tid!

Synd att du får vänta tills imorgon om du har så ont. Du får ta Alvedon eller panodil & kanske en vetekudde & försöka vila så gott det går.
  • Längtanefterlilladig

Min man förstår att jag har ont men förstår inte till fullo min oro. Enligt honom är det aldrig något att oroa sig för utan det är bara att ta det som det kommer. Hade faktiskt varit kul att se en kille gravid. De analyserar inte lika mycket som oss tjejer.

Alla är inte perfekta. Det kan ingen vara.

Vad är det han inte förstår eller hjälper dig med?

• Längtanefterlilladig
    qwerty1234 skrev 2013-09-05 07:16:24 följande:

Samma här, illamåendet verkar bara öka och kvällarna är värst. Igår gjorde vi UL för KUB-test. Tyvärr var mitt blodprov borttappat så vi fick inga siffror. Men vi fick se en fantastisk liten krabat som rörde sig därinne!

Va härligt att allt verkade bra med bebisen!
  • flowers
    Zobeideh skrev 2013-09-05 10:27:09 följande:
    Alla har det inte perfekt tyvärr ibland dröjer de länge innan killarna förstår va som verkligen händer. Men de tar sin lilla tid. Du ska se att de ändrar sig. Tror de e att för killen själv inte e "gravid" så blir de svårare för dem kanske att förstå :-/

Jag har inte perfekt men min sambo finns typ 95 procent alltid vid min sida och det e jag verkligen glad för.

Tack för att du delar med dig...
    Det är säkert så som du säger.
    Min kille jobbar oerhört mkt och sen när han kommer hem så är jag helt slut av att ha gjort de mest basala sakerna och ber snällt om hjälp men killen orkar inte.
    Inte lätt när vi båda är slut.      
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014