• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Så e de här oxå. När vi båda kommer hem från jobb så e båda slut men just att bära saker till mig och skulle jag få ont så finns han där alltid

• Idiiis91
    flowers skrev 2013-09-05 10:08:45 följande:
    Behöver hjälp av min kille men han liksom ifråga sätter mig varje gång, varför?

Känner mig så less och sårad!

Är säkert den enda i hela universum som har det så här också.

Ni andra har säkerligen förhållanden som är så gulliga och bra?        

kan stötta dig med att jag har det likadant. Just nu hjälper han sona kompisar mer än mig.. Vilket börjar bli väldigt jobbigt..
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-09-05 10:08:45 följande:
    Behöver hjälp av min kille men han liksom ifråga sätter mig varje gång, varför?

Känner mig så less och sårad!

Är säkert den enda i hela universum som har det så här också.

Ni andra har säkerligen förhållanden som är så gulliga och bra?        

Du, det är inte så gulligt och puttinuttit här heller! Han bär visserligen matkassarna hem, men det har han alltid gjort. Men han har otroligt svårt att förstå min trötthet och illamåendet.. han tycker typ att alla andra kvinnor fixar det utan att gnälla..

Killar har svårare att förstå, men visst finns de män som faktiskt är väldigt gulliga och för frukost och masserar, men det är inget jag förväntar mig till vardags. Jag kan skratta bort det ibland och tänka att jag föll för hans lite malliga och manliga hållning och han är så fortfarande, kan inte förvänta mig att han ska ändra hela sin personlighet bara för att jag är gravid (det syns ju knappt) Tänk på biologiska förklaringar, nästan alla däggdjur blir honorna väldigt hemmiga och ska fixa och trixa med ungar och annat, medan hanarna blir starkare och jobbar hårdare för födan..

Om det är någon tröst dvs!
  • Lovely90

Min sambo är jätte hjälpsam och förstående. Det gör Dick inte graviditeten till en enda lång njutning. Vi har haft långa, långa samtal där vi skrattat, gråtit och tyckt att livet varit pest! Kan ju trösta mig med att han är väldigt förstående men allt blir inte lätt för det.

• Jessies1989
    majsa88 skrev 2013-09-05 15:44:38 följande:
    Är det försent att boka Kub tid när jag är redan i vecka 10+3 ?
    Nej du kan göra det mellan v 11-13 så boka NU då! 
  • majsa88

Okej. Har haft besluts ångest kring det. Plus 1800 kr. Men joo vill ju göra det, samtidigt som det känns onödigt men ändå inte. Faaan dååå att det ska vara så svårt att ta ett beslut

Jessies1989 skrev 2013-09-05 15:58:42 följande:
    Nej du kan göra det mellan v 11-13 så boka NU då! 

• memme83

jag hoppar väl in här :) beräknad bf 8/3! igår fick vi se våran lilla knodd för första gången och nu änteligen har poletten rammlat ner att jag faktiskt är gravid haha jag har inte vågat tro på det förens jag fick se hen på ultraljudet :D vilken ofattbar och underbar känsla ????

• memme83
    memme83 skrev 2013-09-05 16:58:31 följande:

jag hoppar väl in här :) beräknad bf 8/3! igår fick vi se våran lilla knodd för första gången och nu änteligen har poletten rammlat ner att jag faktiskt är gravid haha jag har inte vågat tro på det förens jag fick se hen på ultraljudet :D vilken ofattbar och underbar känsla ????

oj det var inte meningen att slänga in massa fågetecken haha
  • Mango08

Jag har börjat tänka på det här med att teckna en graviditetsförsäkring. De flesta försäkringsbolag erbjuder gratis gravidförsäkringar men då är de väldigt basic och täcker nästan ingenting. Sen kan man köpa gravidförsäkring för ca 1000kr och då får man ju en del om det skulle hända något. Jag tror att jag har bestämt mig för att köpa gravidförsäkring hos Trygg Hansa (Deras gravidförsäkring verkar vara överlägsen när jag jämför med andra försäkringsbolag). Hur tänker ni göra? Är det någon som har tecknat en gravidförsäkring ännu?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014