• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Mango08 skrev 2013-09-05 17:03:28 följande:

Jag har börjat tänka på det här med att teckna en graviditetsförsäkring. De flesta försäkringsbolag erbjuder gratis gravidförsäkringar men då är de väldigt basic och täcker nästan ingenting. Sen kan man köpa gravidförsäkring för ca 1000kr och då får man ju en del om det skulle hända något. Jag tror att jag har bestämt mig för att köpa gravidförsäkring hos Trygg Hansa (Deras gravidförsäkring verkar vara överlägsen när jag jämför med andra försäkringsbolag). Hur tänker ni göra? Är det någon som har tecknat en gravidförsäkring ännu?

Trodde inte man kunde det fören efter v 20
  • Mango08
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-05 17:21:25 följande:
    Trodde inte man kunde det fören efter v 20

Hos vissa försäkringsbolag börjar försäkringen att gälla från och med v.10. Hos andra, t.ex. TryggHansa börjar den gälla först v. 22 (men man måste ha tecknat den innan om den ska gälla fr. v 22). Det känns ju inte jätte bråttom på något sätt men jag har ändå lite svårt att bestämma om jag ska nöja mig med en gratis eller om jag ska köpa en.
  • Längtanefterlilladig
    Mango08 skrev 2013-09-05 18:38:04 följande:

Hos vissa försäkringsbolag börjar försäkringen att gälla från och med v.10. Hos andra, t.ex. TryggHansa börjar den gälla först v. 22 (men man måste ha tecknat den innan om den ska gälla fr. v 22). Det känns ju inte jätte bråttom på något sätt men jag har ändå lite svårt att bestämma om jag ska nöja mig med en gratis eller om jag ska köpa en.
    Jag har inte riktigt satt mig in i det men det låter rätt bra att betala lite för att få en bättre försäkring.
  • Ziiah

Var inne en sväng på akuten igår igen, har fått jätte ont i vänstra sidan och det spred sig över både rygg och mage igår kväll. Feber har jag haft sedan i måndags.
    Har haft uvi väldigt många gånger innan och har ärrvävnad på njurarna så jag misstänkte det. Men nitrittestet visade inget (som visar på uvi). De vita blodkropparna sa de var höga, men sedan sa läkaren att det var normalt (?!).

Vi fick i alla fall se grodan på ul igen och det var inget gynekologiskt problem. De visste inte vad det var för fel och skickade hem mig med orden "ta alvedon, vi har skickat urinet på odling så visar det något ringer vi". Jaha.. Och jag kan knappt gå.. Huvudvärken är riktigt jobbig och febern vägrar försvinna.. Fan, blir beroende av killen nu.. Ligger bara på soffan typ.

• flowers

Imorgon är en dag för mig som många i "normala fall" längtar efter och ser fram emot men jag har stark ångest och är nervös som attans!
    Är så rädd och nervig för att få se en död bebis.
    Hoppas att jag får se en levande, rörlig bebis och pickande hjärta...
    Har alltid sån ångest inför de här undersökningarna, hoppas nu att bebis vuxit också!
    Är så rädd!!
    Känner inte så mkt av graviditeten...  Vill få nått tecken på att bebis växer och mår bra.

• memme83
    flowers skrev 2013-09-05 19:26:43 följande:

Imorgon är en dag för mig som många i "normala fall" längtar efter och ser fram emot men jag har stark ångest och är nervös som attans!
    Är så rädd och nervig för att få se en död bebis.
    Hoppas att jag får se en levande, rörlig bebis och pickande hjärta...
    Har alltid sån ångest inför de här undersökningarna, hoppas nu att bebis vuxit också!
    Är så rädd!!
    Känner inte så mkt av graviditeten...  Vill få nått tecken på att bebis växer och mår bra.

jag vet precis hur du känner dig, gjorde mitt första ultraljud igår, och jag var rent jäkla livrädd när jag la mig på brittsen, men det gick bra allt var som det skulle och det kommer det vara för dig med :) nu har jag bestämmt mig att sluta nojja över allt som kan hända, jag mår inte bra av det bebisen mår inte bra av det och ingen i ens närhet mår bra av det!! fast det e lättare sagt än gjort :-/ lycka till i morgon kram
  • Prinsessan på ärten

Idag har jag inte mått illa :) trodde jag. Visar sig att jag blir åksjuk av att promenera.

Har skyllt på sammanträffanden innan men idag har jag inga ursäkter. En timmes promenad - åksjuk - kräkte i buske.... Hua

• Natt

Läste idag att jag har gått 100 dagar som gravid idag

Min sambo träffar jag ungefär 2-3dygn i veckan. Han frågar hur jag mår varje dag och han vill gärna läsa om den nya veckan vad bebisen gör och så. Men sen tycker han ju jag är jättetråkig som går och lägger mig tidigt och mår illa och inte vill hitta på nåt.

• Idiiis91

Jag är faktist nervös inför läkarbesöket imorgon biti på KK... Helt normalt?

Vill ju ha reda på varför jag har så ont, men samtidigt är jag nervös för att pyret kanske inte lever? Jag vet att det är normalt att vara nervös, men man blir ju ändå orolig och nojig.

Hoppas på en bra dag imorgon!

• Jessies1989

Någon som känt "sammandragningar" i underlivet? Eller jag antar att det är det... Vet inte hur jag ska förklara det. Gör inte ont men är Obehagligt. Suger liksom till & känns som jag ska kissa på mig?!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014