• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Jessies1989 skrev 2013-09-05 22:31:12 följande:

Någon som känt "sammandragningar" i underlivet? Eller jag antar att det är det... Vet inte hur jag ska förklara det. Gör inte ont men är Obehagligt. Suger liksom till & känns som jag ska kissa på mig?!

Ja det har jag. Min läkare & barnmorska sa att man oftast får det när kroppen tycker att det är nog & man ska vila. Jag fick det börjat städade garaget & sen vilade jag & då försvann det.
  • Lovely90

Dag 100 som gravid idag, känns sjukt. Bara 40 dagar kvar till det är halvvägs. Tiden den springer iväg!

• MagdalenaZ

12+0 för mig med Idiiis91! :)

Meeen jag måste få gnälla lite. Har nu hela veckan vaknat mellan kl 4-5, kissat och inte kunnat somna! Är SÅ trött att jag började gråta imorse.. jag känner mig tung över bröstet och får svårt att andas, men det handlar mest om att jag inte lägger mig och sover i tid :(

Har nu världens sammandragningar .. usch!

Är det bara jag som har svårt att sova?

• Idiiis91
    MagdalenaZ skrev 2013-09-06 08:59:08 följande:

Meeen jag måste få gnälla lite. Har nu hela veckan vaknat mellan kl 4-5, kissat och inte kunnat somna! Är SÅ trött att jag började gråta imorse.. jag känner mig tung över bröstet och får svårt att andas, men det handlar mest om att jag inte lägger mig och sover i tid :(

Jag har oxå svårt att sova! Kan vara jätte trött på kvällen men tar nästan 3-4 timmar innan jag somnar. Sen får ja kissa 3-4 ggr per natt och så ligger jag bara och snurrar runt på morgonen innan klockan ringer :/
  • Idiiis91

Nu hat det släppt en klump från hjärtat! Läkarbesöket gick bra och fick göra ett vul!

Började med att bebis låg o sprattlade! Whoooho :)

Dock var det inte som jag trodde med blåsan(cystan)... Den hade flyttat ner sig och blivit dubbelt så liten, så den ligger jäms med slidsväggen på höger sida.

Men läkarn konstaterade att jag har legamentdragningar i en förbannelse på höger sida. Därför jag har ont :/ men vet nu iallafall att det är inget som är farligt och bebis mår bra!

• jesspett

In i v. 13 idag! Men är det bara jag som tycker att tiden kryper fram? Ska göra ul + KUB på onsdag nästa vecka, känns som en evighet tills dess! Mycket avundsjuk på er som redan gjort uv o sett att allt är som det ska. =)

Jag hade sömnproblem tidigare i livet och något som lugnade mig något under den perioden var att kroppen faktiskt återhämtar sig även om man "bara" ligger och vilar. Jag stressade upp mig något enormt över att jag inte kunde sova och att jag därför skulle vara helt död dagen efter och är jag trött så blir jag lätt deprimerad så jag kände en enorm press på att jag MÅSTE sova. Sen pratade jag med någon/läste någonstans att kroppen faktiskt återhämtar sig väldigt bra även under vila och då kunde jag chilla lite och kände inte samma "jag måste sova"-hysteri. Det gick bra att bara blunda och vila. I o med att pressen försvann så försvann i sakta mak även sömnproblemen.

Brukar tänka på detta när jag haft dåliga nätter nu för tiden också. Ligga o vila med slutna ögon ger väldigt mycket energi!

• lele79
    MagdalenaZ skrev 2013-09-06 08:59:08 följande:

Samma här, vaknar vid fyra och behöver kissa sen har jag svårt att somna om, detta började för några dagar sedan innan dess har jag inte haft problem att somna igen, jobbigt. Är 12+2 idag.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014