• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Idiiis91 skrev 2013-09-06 09:10:24 följande:

Nu hat det släppt en klump från hjärtat! Läkarbesöket gick bra och fick göra ett vul!

Började med att bebis låg o sprattlade! Whoooho :)

Dock var det inte som jag trodde med blåsan(cystan)... Den hade flyttat ner sig och blivit dubbelt så liten, så den ligger jäms med slidsväggen på höger sida.

Men läkarn konstaterade att jag har legamentdragningar i en förbannelse på höger sida. Därför jag har ont :/ men vet nu iallafall att det är inget som är farligt och bebis mår bra!

Så skönt att allt var bra med bebisen

Och nu behöver du heller inte vara orolig för att smärtan är farlig. Som min läkare sa "det gör ont ibland att vara gravid"
  • Längtanefterlilladig

Jag har jobbat lite både igår & idag.

Jag märker att det inte är hälsosamt att gå hemma själv hela dagarna & känna efter var man har ont & hispa upp sig.

Nu när jag har jobbat har jag bara känt av lite av mitt magont, varit väldigt hungrig hela tiden, lite illamående på morgonen & ganska trött i höfterna. Annars har det gått jätte bra.

Men jag KAN verkligen inte släppa tanken ur huvudet att bebisen inte lever mer. Fast jag gjort fyra bra ultraljud. Min syster fick MA i vecka 17 & barnet dog i vecka 9. Det är jätte många veckor. Hon hade alla symtom kvar & magen växte t.o.m. Dock började hon blöda någon vecka innan i vecka 16. Men ändå.

Jag måste få gå på ett UL innan RUL. Får ångest av tanken att ligga där & inte veta om jag får se ett dött eller levande foster.

Jag kommer nog ha svårt för att tänka mig helt gravid. Jag är väl inte konstant orolig men tanken finns helt klart. Jag ställer in mig känslomässigt på att det KAN gå fel. Dum tanke kanske!!

• Längtanefterlilladig
    lele79 skrev 2013-09-06 10:11:12 följande:

Samma här, vaknar vid fyra och behöver kissa sen har jag svårt att somna om, detta började för några dagar sedan innan dess har jag inte haft problem att somna igen, jobbigt. Är 12+2 idag.
    Har OTROLIGT svårt att somna om. Inte att somna men just när man har kissat eller vaknat av en dröm på natten. Kan inte somna om. Inatt var jag vaken mellan 04.00-06.30. Kul!
  • Idiiis91
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-06 12:58:27 följande:
    Så skönt att allt var bra med bebisen

Och nu behöver du heller inte vara orolig för att smärtan är farlig. Som min läkare sa "det gör ont ibland att vara gravid"

mer vila och Alvedon sa läkaren så ska de gå bra :)

Känns himla skönt :)

Släppte en tår när jag såg hjärtat pickande och benen som sprattlade. Synd bara att inte sambon kunde följa med, han ligger här hemma och är sjuk :(

Men nu vet jag att allt är bra och det inte är farligt! :)
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-06 13:04:37 följande:
    Jag har jobbat lite både igår & idag.

Jag märker att det inte är hälsosamt att gå hemma själv hela dagarna & känna efter var man har ont & hispa upp sig.

Nu när jag har jobbat har jag bara känt av lite av mitt magont, varit väldigt hungrig hela tiden, lite illamående på morgonen & ganska trött i höfterna. Annars har det gått jätte bra.

Men jag KAN verkligen inte släppa tanken ur huvudet att bebisen inte lever mer. Fast jag gjort fyra bra ultraljud. Min syster fick MA i vecka 17 & barnet dog i vecka 9. Det är jätte många veckor. Hon hade alla symtom kvar & magen växte t.o.m. Dock började hon blöda någon vecka innan i vecka 16. Men ändå.

Jag måste få gå på ett UL innan RUL. Får ångest av tanken att ligga där & inte veta om jag får se ett dött eller levande foster.

Jag kommer nog ha svårt för att tänka mig helt gravid. Jag är väl inte konstant orolig men tanken finns helt klart. Jag ställer in mig känslomässigt på att det KAN gå fel. Dum tanke kanske!!

Var med om MA i v. 16 ich fostret dog v10.. :( hoppas iaf att din syster mår bra idag..

När hade du sista UL? Vilken vecka var du i?
  • flowers

Idag fick jag göra ett VUL, nu i vecka 12+0 och bebisen låg först upp och ner (på sidan) ... hjärtat pickade på ordentligt och efter nån halv minuts tittande på skärmen såg jag hur armen började veva och foten började vispa runt. 
    Strax därefter hade bebis lagt sig på rygg.  
    Lite skoj att se de små liven röra dig i magen.
    Helt underbart att ha fått sett mitt lilla hjärta. 

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-06 13:07:04 följande:
    Har OTROLIGT svårt att somna om. Inte att somna men just när man har kissat eller vaknat av en dröm på natten. Kan inte somna om. Inatt var jag vaken mellan 04.00-06.30. Kul!

Lele79, idiiis91, Längtanefterlilladig

Tack! Trodde nämligen jag va själv om detta.

Vi köpte nämligen lgh av ett dödsbo. Mäklaren sa att hon hade gått bort på äldreboende. Vad vi senare fått reda på att kvinnan hade dött i lägenheten och legat där en vecka innan grannarna klagat på lukten.

Jag har därför fått för mig att hon spökar och väcker mig . :S

Skönt att mina sömnlösa nätter "bara" beror på graviditeten. . :)
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-09-06 13:59:45 följande:
    Idag fick jag göra ett VUL, nu i vecka 12+0 och bebisen låg först upp och ner (på sidan) ... hjärtat pickade på ordentligt och efter nån halv minuts tittande på skärmen såg jag hur armen började veva och foten började vispa runt. 

Oj va roligt ! Det är verkligen en sån lättnad att få se livet röra sig :)
  • Jessies1989
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-05 23:10:45 följande:
    Ja det har jag. Min läkare & barnmorska sa att man oftast får det när kroppen tycker att det är nog & man ska vila. Jag fick det börjat städade garaget & sen vilade jag & då försvann det.
    Gud vad skönt att höra! Man ska lyssna på kroppen...

Jag vilade både igår & idag :) Bara känt av det lite idag.

Från det ena Till det

Andra... När tänker ni börja handla till era små?
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-09-06 13:59:45 följande:

Va roligt

Då måste bebisen blivit rejält större sedan sist?Skönt att det såg fin fint ut
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014