• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Ush jag vaknar oxå tidigt sen graviditeten. Vaknar alltid vid typ halv 3 halv 4 antagligen för jag måste gå på toa. Känner inte att de e sån extrem panik med de men vaknar ändå av att jag kan va kissnödig. Sen vaknar jag typ vid 5 har jag tyr så kanske 6 men sen kan jag lätt somna om på dagarna

• Jessies1989

Jag väntar också lite med handlandet men det kliar i fingrarna! Hihi.. Dock handlat ett "set" från H&M och beställt ett par gravidboxar (gratis) kan jag rekommendera!

Apropå RUL så fick jag mitt så sent som

23/10... Kommer vara i v 20 då?!

Gjorde iofs ett KUB-ul där i förrgår så bm kanske tyckte det kunde vänta? Eftersom vi gjort ett ul nu i v 12... Vilken vecka kmr NI vara i på RUL?

• Prinsessan på ärten
    LillsmurfanLisa skrev 2013-09-06 16:41:02 följande:
    Hej,

Grattis! Är det första barnet? Är du 83:a som ditt användarnamn antyder? Jag är själv 83:a och väntar mitt första barn, beräknat till 8 mars :) 
    Jag är också 83a :) bf 2 mars
  • Lovely90

Berättade för kollegorna idag, oj vad glada dem blev. Två hade tydligen misstänkt mig,men ena sa att brösten blivit så stora efter som,aren och den andra sa att det märktes då det,enligt henne strålade om mig. De hade dessutom lagt märke till min kortare stubin (jobbar på småbarns avdelning) och att jag sagt till barnen när de sparkar mot min mage vid,blöjbyten. Jag som tyckt att jag varit så diskret. Höhö.

• Heene

Vi kommer avvakta lite med att handla grejer.
    Jag kommer nog inte våga köpa så mkt innan vi vart på RUL. Den 18/10, då har jag precis gått in i v 19 =)

Eftersom vi inte kommer ha gjort ngt ul eller lyssnat på ngt hjärta innan det så är det svårt att förstå att det växer en liten där inne. Och så vågar inte jag ta ut allt för mkt i förskott om det skulle vara ngt som inte ser bra ut.
    Lite nojig är jag nog trots allt, fast jag hela tiden har känt att allt är som det ska där inne =)

• Anki84

Hallå alla!
    Tänkte hoppa in här jag med :)
    Jag är idag gravid i vecka 14 (13+5) och är beräknad till den 8 mars.

• Penntrolletsliv
    Prinsessan på ärten skrev 2013-09-06 17:05:49 följande:
    Jag är också 83a :) bf 2 mars

Jag är också 83:a och väntar mitt första barn. Bf är beräknat 25 mars :)
  • jesspett

Vi har köpt en barnmatstol (för det är ju det första man behöver Flört) mest för att vi såg den på en loppis och tyckte den var så fin! Det är en sådan gammal som man kan fälla ihop så blir det till en bil/sittstol med bord. Tänker att även om inte detta skulle gå vägen så är det alltid bra att ha hemma för framtiden och för kompisars barn som kommer på besök! 

Annars hoppas jag på att kunna låna/ärva mycket.

Har någon annan funderingar på tygblöjor för att hoppa till något annat? 

• Jessies1989
    Anki84 skrev 2013-09-06 18:28:16 följande:

Hallå alla!
    Tänkte hoppa in här jag med :)
    Jag är idag gravid i vecka 14 (13+5) och är beräknad till den 8 mars.

Vad kul :) Välkommen & grattis !! Var i vårt avlånga land bor du?
  • Jessies1989
    jesspett skrev 2013-09-06 19:49:55 följande:

Vi har köpt en barnmatstol (för det är ju det första man behöver Flört) mest för att vi såg den på en loppis och tyckte den var så fin! Det är en sådan gammal som man kan fälla ihop så blir det till en bil/sittstol med bord. Tänker att även om inte detta skulle gå vägen så är det alltid bra att ha hemma för framtiden och för kompisars barn som kommer på besök! 

Annars hoppas jag på att kunna låna/ärva mycket.

Har någon annan funderingar på tygblöjor för att hoppa till något annat? 

Tygblöjor vill jag INTE ha... Vad ska man göra av det när man bor i lgh utan tvättmaskin liksom :P
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014