• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-09-06 13:54:50 följande:

Var med om MA i v. 16 ich fostret dog v10.. :( hoppas iaf att din syster mår bra idag..

När hade du sista UL? Vilken vecka var du i?
    Beklagat verkligen ditt MA!

Min syster har två fina flickor så hon kunde få barn men tog ett tag efter MA:t.

Mitt senaste ultraljud var i vecka 10+5.

Allt såg bra ut då.
  • Idiiis91
    Jessies1989 skrev 2013-09-06 14:06:42 följande:
    Gud vad skönt att höra! Man ska lyssna på kroppen...

Jag vilade både igår & idag :) Bara känt av det lite idag.

Från det ena Till det

Andra... När tänker ni börja handla till era små?

Gällande handlande har jag inte handlat ett dugg! Utan har redan fått av min svärmor en halv byrå med nya bebiskläder och sängkläder. Och mer är tydligen påväg haha!

Så jag behöver nig inte handla så mycket till den lilla när det är dax
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-06 14:08:06 följande:
    Beklagat verkligen ditt MA!

Min syster har två fina flickor så hon kunde få barn men tog ett tag efter MA:t.

Mitt senaste ultraljud var i vecka 10+5.

Allt såg bra ut då.

Nu när jag va på UL förra gången (10+0) sa läkaren att om man kan se en levande graviditet efter v 10 sså brukar risken vara ganska liten för MA. Det lugnade mig lite, när en äldre anti-social läkare säger det så tvärsäkert.. :)

Jo kroppen är ju rätt märklig. Jag hann inte ens ha mens emellan tidigare grav och den idag.
  • MagdalenaZ
    Jessies1989 skrev 2013-09-06 14:06:42 följande:
    Gud vad skönt att höra! Man ska lyssna på kroppen...

Jag vilade både igår & idag :) Bara känt av det lite idag.

Från det ena Till det

Andra... När tänker ni börja handla till era små?

Oj inte än! Vågar faktiskt inte.. kommer nog göra det när magen börjar synas ;)
  • Zobeideh

Jag har faktiskt inhandlat 3 bodysar nalle och pläd sen har jag fått graviditetssmycke :) men avvaktar nu med handlanden till inskrivningen för då ska vi lyssna på hjärtljuden med :)

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-09-06 15:29:45 följande:

Nu när jag va på UL förra gången (10+0) sa läkaren att om man kan se en levande graviditet efter v 10 sså brukar risken vara ganska liten för MA. Det lugnade mig lite, när en äldre anti-social läkare säger det så tvärsäkert.. :)

Jo kroppen är ju rätt märklig. Jag hann inte ens ha mens emellan tidigare grav och den idag.
    Tack för de lugnande orden

Man vågar ju inte riktigt hoppas. Min barnmorska sa också att när man haft svårt att få barn & missfall så är ju oron självklart större. Men alla känner av oro till & från.
  • Längtanefterlilladig

Jag & min man handlade en body & en mössa efter ett ultraljud. Har fått ärva tre flyttlådor med bebiskläder, bärsele, babysitter, gåstol, fårskinn, lakan, säng/barnvagns kläder, overaller, skor m.m.

Men det klart man kommet köpa själv med.

Vågar inte riktigt förens kanske RUL som jag kommer göra vecka 18. Eller när jag känner bebisen sparka tydligt.

• qwerty1234

Jag vaknar också mycket tidigare sedan några veckor tillbaka. På vardagar oftast runt 5, har jag tur vaknar jag inte förrän 7 på helgen. Och då har jag varit på toa ett antal gånger på natten.

• LillsmurfanLisa

Det är över 500 nya inlägg här sedan jag läste sist, så jag kommer aldrig kunna läsa ikapp men nu vill jag säga hej igen till er.

Jag är tillbaka på svensk mark och när vi landade överraskade vi mamma, pappa och svärmor med att vi nu är tre (även om en fortfarande gömmer sig i min mage). Chockade och glada blev dem! Nu vet "alla", även om det inte är Facebook-officiellt än. Det får vänta.

Inskrivningen var direkt i måndags och i tisdags  gjorde vi kub-ul. Äntligen fick vi se plutten, som har allt man ska ha och snällt poserade för oss ett bra tag innan hen vände ryggen till. Helt otroligt att den där lilla människan på skärmen faktiskt bor i min mage! Vi fick bra siffror på kub och nu ser vi fram emot rul om en dryg månad, så att vi får se hen igen. 

Jag hoppas att ni andra kan skutta runt på samma små moln som vi gör här hemma!
    Stor kram till er alla

• LillsmurfanLisa
    memme83 skrev 2013-09-05 16:58:31 följande:
    jag hoppar väl in här :) beräknad bf 8/3! igår fick vi se våran lilla knodd för första gången och nu änteligen har poletten rammlat ner att jag faktiskt är gravid haha jag har inte vågat tro på det förens jag fick se hen på ultraljudet :D vilken ofattbar och underbar känsla ????
    Hej,

Grattis! Är det första barnet? Är du 83:a som ditt användarnamn antyder? Jag är själv 83:a och väntar mitt första barn, beräknat till 8 mars :) 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014