• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Jessies1989
    Natt skrev 2013-09-07 08:22:46 följande:

Jag har ätit det slaviskt varje dag tills vecka 12-13 och sen har det blivit lite mer varannan var tredje dag istället.
    min kompis BM gav henne ett datum att sluta men min BM har inte sagt nåt.
    Är det nån mer än jag som har börjat oroa sig ordentligt för boendesituationen. Jag vet att det är långt tills mars men samtidigt vill jag att vi ska hinna fixa iordning och det är ju inte så lätt när man är höggravid. Vi bor i en liten tvåa nu som känns trång med bara oss. Vi är på andra våningen och trappan upp är utomhus och väldigt smal och svänging. Jag ser inte alls hur det kommer fungera.   

Apropå boendesituationen så bor vi här just nu www2.skandiamaklarna.se/bilder.aspx&GUID=40RBOQ4F469QTJFG

I en stor 2a men vi har bestämt oss för att sälja den. Så det är visning på söndag & sedan ska vi leta efter en 3a i samma område :) Hade denna lgh varit större hade vi kunnat bo kvar förevigt... Vi ÄLSKAR den. Spana gärna in den!
  • flowers
    Jessies1989 skrev 2013-09-07 10:14:54 följande:
    Vad härligt med lite Sthlmsbor :) Då bor vi på samma sida av stan dessutom... Vi får styra upp en träff sedan!

Jag bor också på samma sida, några stationer i från. =)
  • Längtanefterlilladig
    Jessies1989 skrev 2013-09-07 10:18:52 följande:
    Apropå boendesituationen så bor vi här just nu www2.skandiamaklarna.se/bilder.aspx&GUID=40RBOQ4F469QTJFG

I en stor 2a men vi har bestämt oss för att sälja den. Så det är visning på söndag & sedan ska vi leta efter en 3a i samma område :) Hade denna lgh varit större hade vi kunnat bo kvar förevigt... Vi ÄLSKAR den. Spana gärna in den!
    Åh va fin er lägenhet var!!

Såg ju super mysigt ut
  • Jessies1989
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-07 13:01:46 följande:
    Åh va fin er lägenhet var!!

Såg ju super mysigt ut smile1.gif
    Taaaack så mkt :) tyvärr säljer vi den eftersom den är för liten :/
  • anaconda
    flowers skrev 2013-09-06 13:59:45 följande:

Idag fick jag göra ett VUL, nu i vecka 12+0 och bebisen låg först upp och ner (på sidan) ... hjärtat pickade på ordentligt och efter nån halv minuts tittande på skärmen såg jag hur armen började veva och foten började vispa runt. 
    Strax därefter hade bebis lagt sig på rygg.  
    Lite skoj att se de små liven röra dig i magen.
    Helt underbart att ha fått sett mitt lilla hjärta. 

Vad underbart för dig då! Vet ju hur rädd du varit och hoppas du kan njuta nu och inte vara så orolig nu när du sätt ditt mirakel i v 12+0 risken för missfall minskade ju oxå nu! Stort grattis till er!
  • anaconda
    Mango08 skrev 2013-09-05 17:03:28 följande:

Jag har börjat tänka på det här med att teckna en graviditetsförsäkring. De flesta försäkringsbolag erbjuder gratis gravidförsäkringar men då är de väldigt basic och täcker nästan ingenting. Sen kan man köpa gravidförsäkring för ca 1000kr och då får man ju en del om det skulle hända något. Jag tror att jag har bestämt mig för att köpa gravidförsäkring hos Trygg Hansa (Deras gravidförsäkring verkar vara överlägsen när jag jämför med andra försäkringsbolag). Hur tänker ni göra? Är det någon som har tecknat en gravidförsäkring ännu?

Jag har köpt och betalat gravidförsäkring hos Folksam kosta 1050kr tror jag och den börjar gälla dagen efter man gjort betalningen dock tidigast gravid vecka 10 för mamman/pappan och gravid vecka 23 för barnet! Min försäkring gäller till 6 månaders dagen

Tror jag är jätte nöjd med den :) har allt annat på Folksam och har aldrig blivit besviken innan :)
  • Lovely90
    Natt skrev 2013-09-07 08:22:46 följande:
    Jag har ätit det slaviskt varje dag tills vecka 12-13 och sen har det blivit lite mer varannan var tredje dag istället. min kompis BM gav henne ett datum att sluta men min BM har inte sagt nåt. Är det nån mer än jag som har börjat oroa sig ordentligt för boendesituationen. Jag vet att det är långt tills mars men samtidigt vill jag att vi ska hinna fixa iordning och det är ju inte så lätt när man är höggravid. Vi bor i en liten tvåa nu som känns trång med bara oss. Vi är på andra våningen och trappan upp är utomhus och väldigt smal och svänging. Jag ser inte alls hur det kommer fungera.   

Vi bor också i en liten tvåa, dock på bottenplan. Vi räknar med att kunna vi kvar här den första tiden för att kunna spara mer pengar oxh sedan köpa något eget. Vi har idag en billig lägenhet oxh kommer få gå upp flera tusen om vi väljer att byta.
  • Natt
    Lovely90 skrev 2013-09-07 14:08:06 följande:
    Vi bor också i en liten tvåa, dock på bottenplan. Vi räknar med att kunna vi kvar här den första tiden för att kunna spara mer pengar oxh sedan köpa något eget. Vi har idag en billig lägenhet oxh kommer få gå upp flera tusen om vi väljer att byta.

Det är det där med bottenplanen som är grejen hade vi bott på bottenplan hade det nog funkat ett tag men nu....
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014