• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

Heene skrev 2014-02-02 12:26:28 följande:

Idag har vi haft gravidfotografering här hemma =)
    Så himla mysigt vad det! Nu väntar jag med spänning på att fotografen ska gå igenom alla hundratals bilder så vi kan få tillgång till dem sen. Så senare i veckan hoppas jag att det kommer upp ett par i bildtråden =D

Som jag har längtat till att magen skulle bli tillräckligt stor så att vi kunde föreviga den med riktiga bilder. Känns som att det var perfekt tidpunkt nu. v 34+1 =)

Åh va mysigt! De hade jag också velat göra.. Vet dock inte om jag hade känt mig bekväm :/ De är väl ganska dyrt också?
  • Joma

Jag har också köpt ett sånt kit ifrån barnparadiset å tänkte göra avgjutningen om ett tag. Vet dock inte riktigt när, man vill inte göra för tidigt men sen vågar man inte vänta för länge heller om han skulle vilja komma ut för tidigt :/

Tänkte också hänga upp den på väggen faktiskt :)

• Joma

Jag har kunnat raka mig själv fram tills i helgen, dock har de ju inte blivit bra men ändå så de har känts fräscht liksom.. Nu i helgen fick jag dock hjälp av min sambo å de var faktiskt inte så jobbigt som jag trodde. Är dock väldigt bekväm med honom så kan ju va därför :)

Mina ben har jag inte kunnat raka själv på jättelänge, haha. Hur gör ni liksom? Jag kan inte böja mig ner för de tar helt stopp med andning å allting :/ En tjejkompis har hjälpt mig med de så de känns ändå okej :) haha

• Joma

Jag ändrar mig väldigt ofta ang förlossningen, ena dagen har jag panik å nästa dag känns de okej, att de får gå som de går å att jag kommer klara de.. Känner jag mig själv rätt så kommer jag få panik när de närmar sig å drar igång å jag är rädd att jag kommer spänna mig å göra allt värre för mig själv :/ Är som sagt väldigt dålig på att hantera smärta :(

Ja, sen ringde läkaren å bakterierna i urinen har inte försvunnit trots tre kurer penicillin så nu ska jag gå på en 30 dagars kur istället å hoppas på de bästa antar jag? Är ganska oroande eftersom jag nu har haft uvi i två månader i såna fall å de är inte bra att gå med infektion i kroppen när man är gravid eftersom de kan starta förlossningen :/

• Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-05 17:10:34 följande:
    Det låter som om jag är en försäljare här, men den boken som jag tipsar om längre upp här på sidan är väldigt bra. Om det nu blir att föda viginalt för mig så kommer jag ha stor hjälp av den. Det står mycket att panik, rädsla, oro och otrygghet gör smärtan och upplevelsen värre än vad den är. Boken tar upp fyra steg som man kan använda sig av under förlossningen som hjälper en.

Boken finns att köpa i bokhandel och på boksidor såsom adlibris, bokia & cdon.com

Jobbigt med din UVI, den var segdragen!Hoppas den nya kuren hjälper. Ändrar de inte antibiotika sort?
    Jag har läst "att föda" precis men man ska kanske ge den andra en chans också? Ska absolut kolla upp de! Tack för tipset.

Jo dem har nytta sort nu så jag hoppas verkligen denna dunderkuren ska ta de!
  • Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-06 23:12:35 följande:

Händelserik dag. Var först på förlossningen på samtal med läkare. Jag hade skrivit ett brev sedan innan om alla mina tankar. Så läkaren läste det. Sen pratade hon allmänt om för/nackdelar med kejsarsnitt & vaginal förlossning. Hon menar på att vaginal förlossning är det bästa för barnet om det är under normala omständigheter. Hon sa att det finns vissa risker med endometrios kvinnor. Vi tenderar att få ett längre förlossningsarbete, kanske beroende på brist i förtroende till vården eller att man spänner sig. Vi föder statistiskt sätt även lite före utsatt tid. Det kan även vara så att vi är mindre smärttåliga. Jag tyckte mest att läkaren svammlade en massa. Blev ingen undersökning utan bara ett konstaterande att endometrios inte så ka försvåra förlossningen. Hon pratade om att skriva ett förlossningskontrakt med hjälp av aurorabarnmorskan där man tillsammans går igenom vad som känns bra & dåligt. Hon lovade mig att det ska hållas extra koll på mig när förlossningen startat, mer än normalt. Vet inte vad jag kände när jag gick därifrån. Läkaren sa inte blankt nej till kejsarsnitt. Och helt ärligt så ser ju jag klara fördelar & nackdelar med både snitt & vaginal förlossning. Senare på kvällen åkte vi tillbaka till förlossningen. Denna gången för en guidad visning av hur det ser ut. Fick titta på ett förlossningsrum. Mådde illa av att bara vara där inne. HELT SJUKT att tänka att man kommer ligga där om några veckor. Vi fick titta på ett rum dit barn som förlösts med snitt eller har problem med andningen får komma. Vi tittade även in genom dörrarna till operationsrummet. Mådde också illa av att se det. Längtar så till att få se vår son men har sån ångest över förlossningen.

Usch mår dåligt när jag läser om din ångest :/ De är fruktansvärt att du ska behöva må såhär.. Men hur känner du i hjärtat, mer för vaginal eller snitt? De tror jag är de viktigaste, att du väljer vilket av dem som känns bäst för dig å sen strider du för det å försöker få den hjälp du ska få för att de ska bli så bra som möjligt för dig!!

Man ska inte behöva känna sån ångest å må dåligt när man ska gå igenom den största upplevelsen i sitt liv!
  • Joma
    MagdalenaZ skrev 2014-02-11 15:05:14 följande:

Min flicka ligger också och sparkar på min höger sida. Va på badhuset idag men gav upp efter 15 min simmande, hon sparkade så hårt att jag fick för mig att hon inte mådde bra..

Simmar ni nånting / håller igång?

Ikväll ska jag på Föräldrautbildning. Får se vad det ger:)

Ni som var med i början av forumet, minns ni att vi skrev lite om doppler? Jag sprang minsann och köpte en efter vår diskussion.. anvönder ni den idag? Sambon ville lyssna igår så jag drog fram den och så öåg vi och lyssnade.. jag glömmer bort att han inte är med hos bm och lyssnar så för honom var det jättespännande :)

Min har legat i en låda sen jag började känna honom faktiskt! Skulle kanske dragit fram den å lyssnat lite :) De är ju mysigt!!
  • Joma

Jag kommer inte bry mig om de är stökigt eller så i början utan jag gör de jag hinner här hemma utöver bäbis, för det är de som är de viktigaste! Är de nån som stör sig på att här kanske är dammigt eller så så får dem gärna städa ;) Jag är väldigt pedant annars å har de alltid rent å snyggt men de känns som att man får släppa på sånt nu å se till att man får pejl på amningen å att få sin sömn!

• Joma
    Melt77 skrev 2014-02-12 23:41:39 följande:

Andra natten på SÖS. Fortfarande ingen igångsättning. Var på undersökning idag och lilla kotten är inte ens fixerad (38+2). Så dom vill ju helst vänta. Men jag håller på att bli galen av klådan. Äter alla antihistamin som finns känns det som och smörjer med stark kortisonkräm. Men utslagen bara fortsätter att klia och sprida sig över kroppen.

Dom tar iaf väldigt väl hand om mig. Alla är jättegulliga. Men jag vill bara att det ska sluta klia. Fick en, som dom sa, knockouttablett igår kväll för att kunna sova. Kände INGENTING. Har knappt sovit på tre nätter nu. Får väl försöka inatt men känns tröstlöst...
    Usch, vad jag är negativ. Sorry! Lite svacka bara. Nytt besked imorrn om hur det blir!

Usch jag lider med dig! Måste vara fruktansvärt :( Hoppas dem sätter igång dig snart så kliandet förhoppningsvis lägger sig.
  • Joma
    Mia86gbg skrev 2014-02-13 21:43:05 följande:
    Nej men jag slutar ju jobba då för att jag antagligen inte komma orka jobba mer..jag går ju inte hemma bara för att..så då borde jag kunna få sjukskrivning ju.. Tänker att jag borde kunna få sjukskrivning redan nu om jag hade gnällt lite men jag kommer hinna bli så uttråkad av att bara gå hemma..
    Då får man börja använda sina föräldradagar tyvärr :/ Så är de för alla, även dem som går på havandeskap för det får man bara fram till tio dagar innan förlossningen å sen får man gå över till semester eller föräldrapenning.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014