• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

Mia86gbg skrev 2014-02-14 10:52:00 följande:
    Okej. Det känns ju bra så man inte slösar onödiga föräldradagar bara för att man inte har sökt om sjukskrivning när man egentligen kunde fått det. Funderar på att försöka få gå ner i tid mina sista 2 veckor på jobbet..börjar bli rejält sliten.

Igår fick jag åka hem från jobbet redan vid halv 10 för jag höll på att svimma. Obehagligt!
    Nej usch :( Men känns de så så gå till en läkare å få ett intyg så du kan gå hem å vila redan nu! Man vet ju aldrig när bäbis kommer å de är kanske skönt att va hemma lite å "boa" innan :)
  • Joma
    lele79 skrev 2014-02-14 11:31:11 följande:

Så var det ja, ingen kunde den dagen.

Men ska vi bestämma en datum och sen får så många som kan hänga på? Det börjar ju bli lite ont om tid smile5.gif hur har du det i veckorna?
    Ja de börjar ju bli lite ont om tid ;) Jag ses gärna mitt i veckan om alla kan då? På helgerna är min sambo hemma å då umgås jag gärna med honom :)
  • Joma
    lele79 skrev 2014-02-14 12:28:14 följande:

Då föreslår jag någon av dessa dagar för oss i Skåne att ses, 20e, 24e eller 25e februari?

Var bor ni Skåne-tjejer? Jag Helsingborg och det vet jag att Zobeideh oxå gör.

Jag kan alla dem dagarna, iofs bara på dagen den 20:e, men tanken är kanske att ses under dagen ändå? :)

Jag bor några mil ifrån Helsingborg.
  • Joma
    ananas86 skrev 2014-02-14 12:12:59 följande:

Fick en tanke..

Tänk vad tomt det kommer kännas i magen när bebis är född!

Man får ju passa på att njuta av spakarna/buffarna nu de sista veckorna! Även om det gör ont ibland är det ju mestadels mysigt! :)

Har också tänkt på de! Kommer va sjukt tomt å leva utan dessa sparkarna sen. Märker man ju bara när de har varit stilla i nån timme så känns de konstigt :/ Haha!
  • Joma
    lele79 skrev 2014-02-14 14:25:35 följande:

Ska vi säga den 24e kl 13.30 i Helsingborg? Nu får nån annan bestämma var smile1.gif
    De funkar för mig :) Ska vi gå å ta en fika nånstans eller va känner ni för? Mig spelar ingen roll vart vi ses, jag skriver in i gps:en :)
  • Joma
    Zobeideh skrev 2014-02-14 17:17:22 följande:

MagdalenaZ: ja knutpunkten smile1.gif eller vi kanske ska ses någon annan stans? smile1.gif

Joma: ja fika låter toppen

Vet någon nåt bra café eller fikaställe så hade vi ju kunnat ses där kanske? :)
  • Joma
    Zobeideh skrev 2014-02-14 17:58:30 följande:

Mitt emot hm ska de stå vid kärnan :)

Ja mig kvittar de, bara de finns plats å vi kan komma överens om var så inte alla står på varsitt fik :p
  • Joma

Herregud vilken dag detta blev!! Min sambo gick ner på knä å friade! Känns helt underbart! Hoppas ni andra haft en mysig alla hjärtans dag trots alla krämpor vi har :/

Känns de nåt bättre Zobeideh? :/ Är de förvärkar tror du?

Förresten, är det någon som har gjort gipsmage? Jag vet inte hur länge till man ska vänta? Magen sjunker ju ner sen å dessutom vet man aldrig när det händer? Kanske lika bra å göra det nu, eller hur tänker ni som har gjort/ska göra? Är i vecka 35 imorgon.

• Joma

Tack för grattisen :) Ja jag sa JA! :D

Men din mage hade sjunkt lite va? Usch jag vet inte, så mycke mer kommer man väl ändå inte växa? Tror jag ska göra imorgon så man är säker ändå! :)

• Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-15 00:14:16 följande:

Ojdå, grattis va roligt smile1.gif Visste du ingenting om frieriet innan?
    Nej ingenting visste jag :) Han hade mätt mina ringar på toa å beställt å fixat allting i smyg! Riktig överraskning alltså :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014