• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

lele79 skrev 2014-02-15 09:07:30 följande:

Vi skulle kunna ta Espressohouse på Bruksgatan. Om alla hittar dit????
    De funkar för mig med :)

Tack alla som grattat förresten :) å grattis till dig anaconda som är färdig med fk! Riktigt skönt är det..

Jag har också känt de, som en ilning eller elektrisk stöt typ :/ Säger ofta att saker gör skitont, som min foglossning i blygdbenet, men vad gör då förlossningen? :o
  • Joma
    MagdalenaZ skrev 2014-02-15 17:51:29 följande:
    Grattis!! :) Har du funderat på bröllop eller blir det att vänta? :)
    De blir nog bröllop när bäbis blivit så stor så han kan gå iaf :) tack!! :D

Ja jag är där 13.30 den 24:e :)
  • Joma
    Ziiah skrev 2014-02-16 21:04:43 följande:
    Jo, jag ska nog skriva ner det och ta med mig till läkaren som jag ska träffa på tisdag. Ska ha mamma och killen med mig då också som vet hur jobbigt jag har det så dom kan nog hjälpa mig att få dem att förstå också. Jag hoppas att jag kan få gå därifrån sedan och känna mig trygg och nöjd med mötet. Jag var hos BM i tisdags senast och ska tillbaka först nästa tisdag (25 februari), men ska se hur mycket läkaren kan göra först och främst. För det är ju ändå i slutändan han som tar alla beslut.
    Jag hade en kompis som blev igångsatt för mycke mindre orsaker än du har, så de gäller bara att verkligen stå på sig å inte vika en tum.. Hon fick strida å gråta framför en läkare men när han förstod att hon inte skulle ge sig så blev hon igångsatt!
  • Joma
    Melt77 skrev 2014-02-18 11:23:39 följande:

Hej tjejer!
    NU är jag inne för IGÅNGSÄTTNING!!! Helt sjukt att det är på gång. Klådan har inte blivit bättre och nu misstänker dom dessutom havandeskapsförgiftning så det var väl tur i oturen att jag fick sån förbaskad klåda att jag fick åka in.
    Legat med ctg i snart en och en halv timme (!) Lilla tjejen där inne är verkligen av eller på, superaktiv med puls på ca 175 el helt stilla med puls på ca 145.
    Kommer få cytotec i små doser varannan timme sen i max åtta doser. Dom kollar om jag mjuknar annars gel med prostaglandin el vad det heter som dom för in.
    Tänk att jag snart ska få träffa vår lilla tjej. Känns helt galet smile1.gif

Skönt att du snart ska slippa klådan å allt negativt å äntligen få träffa bäbisen :) Åh jag är så avundsjuk!! Lycka till med allt å berätta gärna sen om du orkar å vill!
  • Joma

Majsa88 du är inte ensam, jag är i vecka 34+3 så du kommer inte vara ensam om att va sist ut ;) Vi får väl sitta här sen när alla har fått sina bäbisar å tävla vem som hinner först, haha! Jag kommer säkert gå över 2 veckor också, förvånar mig inte ett skit!

Vi vill ha två barn å jag har alltid sagt att de ska vara tätt emellan dem men jag har ångrat mig lite nu ;) Väntar nog till han är två innan vi börjar försöka som de känns nu!

• Joma
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-19 21:20:11 följande:

Jag gick på magkänslan och ringde till förlossningen i eftermiddags pga min magont. De bad mig komma in på koll o vet ni? Det är på g! Är öppen en centimeter och det jag känner är värkar. Haha fatta vad trögfattad jag känner mig! Vi kom nyss hem och jag är beordrad vila och så ska vi åka in direkt när värkarna blir värre. Barnmorskan tyckte det var helt otroligt att det hänt så mycket utan att jag haft ondare men det får jag väl äta upp för redan nu börjar de bli starkare.

Hon tippade på att vattnet går och bebben kommer de närmsta dagarna/veckan. Känns helt sjukt och asläskigt att han snart är här!!

Hon gjorde gynundersökning som gjorde helt sjukt ont men då kände hon huvudet :)

Åh va spännande!! Lycka till nu!
  • Joma

Hur går de förresten för melt77 som blev igångsatt? De har varit tyst ett tag så kanske bebis är ute nu? :)

• Joma
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-20 20:33:47 följande:

Det sägs att man blir konstig i magen innan värkarna drar igång :)

Usch har brutit ihop flera gånger idag. Vart helt plötsligt så verkligt och är så rädd för smärtan. Har fortfarande inga regelbundna värkar utan mer en rejäl mensvärk och hugg lite då och då. Och det gör rätt ont bara det liksom...

Usch :/ Försök tänk positivt! Kan nog va väldigt svårt men...tänk på bäbis!! :) Jag kommer nog va likadan som dig om inte värre. Man vill bara ha ut ungen men så fort jag börjar känna nåt så kommer jag nog gripas av panik å inte alls vilja va med längre..
  • Joma

Är det någon mer som känt yrsel å matthetskänsla i kroppen nu i slutet? :/ Har haft de så hela veckan men nu idag har yrseln blivit värre tycker jag!

• Joma

Åh jag skulle precis fråga om någon hade fått bruna/beiga flytningar.. "Skönt" att någon annan också haft de. Blev först rädd men tänkte att hade de varit nåt så hade de ju varit färskt blod å dessutom känner jag honom hela tiden så tyckte inte de var lönt att ringa in å stirra!

Hur länge hade du det innan slemproppen gick? Inte för jag tror att min slempropp är på G. Jag är bara i vecka 36!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014