• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e

Hej

Idag gick jag in i vecka 13, känns häftigt! På onsdag ska vi göra UL och KUB, någon annan som gjort det som kan tala om hur det var? Nervöst?

• Jessies1989
    Emelie e skrev 2013-09-07 15:53:52 följande:

Hej

Idag gick jag in i vecka 13, känns häftigt! På onsdag ska vi göra UL och KUB, någon annan som gjort det som kan tala om hur det var? Nervöst?

Du gör blodprov & ett ultraljud på magen :) du behöver inte alla bli nervös! Kommer vara helt underbart att se er lilla skatt.

Fråga efter bilder! Vi har 3 fina här hemma nu hihi
  • Emelie e
    Jessies1989 skrev 2013-09-07 16:09:36 följande:
    Du gör blodprov & ett ultraljud på magen :) du behöver inte alla bli nervös! Kommer vara helt underbart att se er lilla skatt.
    Fråga efter bilder! Vi har 3 fina här hemma nu hihi
    Är det erat första barn? Jag längtar verkligen tills på onsdag, ska bli så häftigt! :)
  • Feminista

Jag var på kub i fredags, helt underbart! De mäter bebisen och kollar så allt är okej. Vår lille rullade runt, slog med armar och ben och hoppade. Ett helt underbart ultraljud!

• Jessies1989
    Emelie e skrev 2013-09-07 16:13:19 följande:
    Är det erat första barn? Jag längtar verkligen tills på onsdag, ska bli så häftigt! :)
    Vår låg & sov verkade det som (med armen ovanför huvudet, precis som sin pappa brukar göra hihi) Ja det är vår första :))
  • Lovely90
    Natt skrev 2013-09-07 14:34:44 följande:
    Det är det där med bottenplanen som är grejen hade vi bott på bottenplan hade det nog funkat ett tag men nu....

Förstår det, blir bökigt med vagn och sp. Vi har helt ok stor uteplats så hoppas på att kunna vara ute mycket i vår :)
  • Idiiis91

Hur är det här med tremistrar igentligen?

När man läser om dom så står de olika på alla sidor och folk i min närhet säger också olika.

Vissa säger v 13 och vissa 15 så går man in i andra tremistern..

Vad är det man ska gå på?

• Anki84

Jag använder mig utav babygruppens app och enligt den så är jag inte inne i andra trimestern än. Jag in i vecka 15 imorgon.

Idiiis91 skrev 2013-09-07 20:29:33 följande:
    Hur är det här med tremistrar igentligen?

När man läser om dom så står de olika på alla sidor och folk i min närhet säger också olika.

Vissa säger v 13 och vissa 15 så går man in i andra tremistern..

Vad är det man ska gå på?

• MagdalenaZ

Folsyra och järntabletter äter jag för att BM sa att jag skulle äta det. Hade dåliga värden tyvärr. Jag tar Aco´s Gravid tabletter, innehåller lite mer än bara folsyra.
    Jag äter även Omega 3 för gravida för jag är fruktansvärt dålig med fisk, så jag kompletterar med de typ var 3dje dag.
    Det handlar väl mest om hur man äter, får man i sig allt genom maten (vilket givetvis är det bästa)  ..

Jag bor i en tini-tiny tvåa, men vi har valt att vänta med större då vi har planer på att flytta till Sthlm ;), vill gärna spara ihop till hus /radhus..  

Det känns som att jag missat något, hur kommer det sig att alla gör KUB och UL?
    Jag har enbart fått göra UL för att jag hade problem med blödningar.. men KUB? Det ingår väl inte i den vanliga vården?

• Jessies1989
    MagdalenaZ skrev 2013-09-07 21:09:19 följande:

Folsyra och järntabletter äter jag för att BM sa att jag skulle äta det. Hade dåliga värden tyvärr. Jag tar Aco´s Gravid tabletter, innehåller lite mer än bara folsyra.
    Jag äter även Omega 3 för gravida för jag är fruktansvärt dålig med fisk, så jag kompletterar med de typ var 3dje dag.
    Det handlar väl mest om hur man äter, får man i sig allt genom maten (vilket givetvis är det bästa)  ..

Jag bor i en tini-tiny tvåa, men vi har valt att vänta med större då vi har planer på att flytta till Sthlm ;), vill gärna spara ihop till hus /radhus..  

Det känns som att jag missat något, hur kommer det sig att alla gör KUB och UL?
    Jag har enbart fått göra UL för att jag hade problem med blödningar.. men KUB? Det ingår väl inte i den vanliga vården?

KUB ingår bara i vården i vissa landsting :) men jag tror fler än vad man tror (iaf som

Hänger på trådar) har "problem". Jag har missfall i bagaget & oro för missbildningar,

Därför fick jag göra det.

Upplever det oxå som att många gör det på familjeliv men det är ju vi som Har gjort det som skriver om det... Är säkert många fler som INTE gör det som inte skriver. Hoppas du hajar var jag vill komma :)

Med är m.a.o. Inte konstigt om Du inte gjort/ska göra det!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014