• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mango08
    Anki84 skrev 2013-09-08 08:55:35 följande:
    Vi gjorde inte heller KUB test, däremot så fick vi ett ul av läkaren i vecka 11 för att jag var orolig och inte kunde stå ut med orosångest fram tills RUL den 8 oktobet. Det var absolut det bästa jag sett någonsin :D

Vi köpte också en tvättmaskin förra månaden, är så skönt att inte behöva dela tvättmaskin med en massa andra.

Idag går vi in i vecka 15 och andra trimestern. Veckorna går otroligt fort. Längtar dock tills man kan känna bebis i magen. Är det någon av er som kännt något?

Jag har gått in i vecka 17 idag. Tror att jag kanske eventuellt har känt fosterrörelser. Det har lixom fladdrat till inne i livmodern, känns även lite som kolsyra. Jag är dock väldigt osäker då det händer så mycket saker där inne så det kan ju lika gärna vara något annat jag har känt. Det har gjort pytte-lite ont också när det har fladdrat till så det kanske tyder på att det är nåt annat. Men förr eller senare kommer man ju att känna fosterrörelser som inte går att misstolka...längtar! =)
  • Tinapina

Jag väntar spänt på att få känns ngt! Är i vecka 15 nu. Men dottern kände jag aldrig något då moderkakan låg i framvägg och hon var nog ganska stillsam. Inte förrän sent i grav då hon rörde på huvudet uppe vid revbenen men aldrig sparkar:(

• Jessies1989
    Tinapina skrev 2013-09-08 09:29:37 följande:

Jag väntar spänt på att få känns ngt! Är i vecka 15 nu. Men dottern kände jag aldrig något då moderkakan låg i framvägg och hon var nog ganska stillsam. Inte förrän sent i grav då hon rörde på huvudet uppe vid revbenen men aldrig sparkar:(

Min bm sa att min moderkaka ligger i bakvägg.. Är det lättare att känna då?
  • Tinapina

Det tror jag att det är. Den är ju ganska tjock och dämpande så har man den i bakvägg så tror jag man känner det lättare. Hur det är denna gången vet jag inte men har nog inte kännt något än:/

• Idiiis91

En fråga!

Någon som vet vart det finns bra och billiga bhar för sånna som har större bröst? Mina D-kupor passar inte längre och större kupor är ju svindyra att inhandla.

Är Inge bekvämt att gå med försmå bhar på sig bland folk hela dagarna :/

• anaconda
    Idiiis91 skrev 2013-09-08 10:35:07 följande:

En fråga!

Någon som vet vart det finns bra och billiga bhar för sånna som har större bröst? Mina D-kupor passar inte längre och större kupor är ju svindyra att inhandla.

Är Inge bekvämt att gå med försmå bhar på sig bland folk hela dagarna :/

Har samma problem och köpte jätte sköna amnings bh ar på bonprix, pris värda och sköna
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-09-07 21:53:39 följande:

Jag gick in i v15 (14+0) idag och märkte att jag ligger fortfarande på samma vikt som innan jag blev gravid.. Magen växer dock. Någon som vet om det kan vara farligt för barnet att jag inte har gått upp i vikt?

Har fortfarande ont i höfterna också så på måndag ringer jag mvc och ser om jag kan få ett sådant bälte man får mot foglossning. Trots att vi såg bebisen senast i veckan är jag orolig att hjärtat slutat slå eller att något skulle vara fel, men oron får jag väl vänja mig vid för den kommer nog finnas resten av livet nu.

Känner precis samma som du. Orolig att barnet är död i magen. Drömmer om det ofta. Kan inte riktigt ta till mig att jag ÄR gravid utan tror hela tiden det värsta.

Blir ju inte heller bättre när barnmorskan sa "Ja ultraljud är ju bara en ögonblicksbild av fostret. Vad som helst kan ju hända när som helst". Jag vet inte riktigt när jag kan helt slappna av. Kanske när magen växer mer och jag tydligt känner sparkar.

Skickade ett mail till min barnmorska idag och sa att jag önskar ett UL. Jag är i vecka 13+1 nu och om man gör ett UL nu och det är bra så borde det ju gå vägen tycker man.
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-08 12:11:46 följande:
    Känner precis samma som du. Orolig att barnet är död i magen. Drömmer om det ofta. Kan inte riktigt ta till mig att jag ÄR gravid utan tror hela tiden det värsta.
    Blir ju inte heller bättre när barnmorskan sa "Ja ultraljud är ju bara en ögonblicksbild av fostret. Vad som helst kan ju hända när som helst". Jag vet inte riktigt när jag kan helt slappna av. Kanske när magen växer mer och jag tydligt känner sparkar.
    Skickade ett mail till min barnmorska idag och sa att jag önskar ett UL. Jag är i vecka 13+1 nu och om man gör ett UL nu och det är bra så borde det ju gå vägen tycker man.
  • MagdalenaZ
    Bra om man skrev ett svar också..

Jag känner det samma, drömmer varje natt om MA, hade varit jobbigt om det var så igen..
    Funderar också på att kontakta gyn på imorgon och fråga efter UL.
    Samtidigt var det verkligen bara en vecka sen jag fick göra ett UL. :(

• flowers

Fina du, jag vet att det är tufft att inte veta men självklart så lever din bebis.
    Finns väl inga tecken på att barnet dött? 
    Tyvärr har ju läkare och barnmorskan rätt i det dem säger.
    Jag har också fått det svaret när jag bett om extra VUL.

Vänta tills nästa planerade UL. 
    Inge fara att vara lite orolig under graviditeten, det här kommer gå bra!
    Kramar.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014