• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Josies
    Lovely90 skrev 2013-09-08 16:00:15 följande:
    Känner mig nästan dum när jag läser om hur oroliga ni är hela tiden och hur mycket ni tjatar om att få extra UL. själv känner jag mig väldigt lugn och tänker mest: det som händer är meningen att det skall hända. Har inte varit orolig en enda gång, är ni alla så oroliga eller finns det fler som mig?

Här är en till som dig. Tänker att det hjälper ju faktiskt inte hur många ul man än gör för det som är meningen ska hända kommer ändå att hända. Jag är lugn men längtar såklart till RUL i vecka 18 ändå! Ikväll ska mina föräldrar få veta och oj vad vi ska glädjas tillsammans!
  • Saltad
    Lovely90 skrev 2013-09-08 16:00:15 följande:
    Känner mig nästan dum när jag läser om hur oroliga ni är hela tiden och hur mycket ni tjatar om att få extra UL. själv känner jag mig väldigt lugn och tänker mest: det som händer är meningen att det skall hända. Har inte varit orolig en enda gång, är ni alla så oroliga eller finns det fler som mig?
    Jag känner precis som du. Är helt lugn och säker på att allting är bra, och skulle det inte vara det finns det ändå ingenting jag hade kunnat göra åt det.

Jag kommer att oroa mig för detta lilla barn hela mitt liv ändå! :)
  • Ziiah

Jag är väldigt ung, har inte försökt på samma sätt som många andra.. Jag har fått mf en gång, då var jag 16, skulle fylla 17 och sedan dess har längtan bara växt för varje dag. Ibland känns det som att jag inte har rätt att vara så orolig, med tanke på att jag är så ung och inte försökt så hårt.
    Men för att vara ärlig så tror jag inte att åldern gör så stor skillnad i mitt fall. Huvudsaken är att jag ändå kommer vara 18 när bebis föds, att jag kommer ha en egen lägenhet som jag trivs i och att barnet är önskat och mer än välkommet (inte bara från min sida). Jag vet att jag kommer kunna ge detta barn ett bra liv och en bra start, sedan har jag stöd från min familj och pappan vill detta minst lika mycket som jag. Trots vår ålder har vi varit tillsammans i två år snart och förlovade oss typ en dag efter att jag blev befruktad.

• Idiiis91
    anaconda skrev 2013-09-08 12:00:24 följande:
    Har samma problem och köpte jätte sköna amnings bh ar på bonprix, pris värda och sköna

åh jag får kolla där! Blir galen på detta snart, ingenting passar som de ska :/
  • Nellie91

Här är en som blivi förskyld, supertråkigt magen känns super svullen. Hjärtat går typ i 100 oavsett om ja ligger eller står. Tur så kom

En kollega och bytte av mig på jobbet så jag kunde gå tidigare. Imorgon är jag ledig och ska passa på att kurera miig

• Zobeideh

Ziiah: åldern har absolut ingen betydelse oavsett hur ung du är. Är det något tex jag varit väldigt trött på är att ständigt höra hur ung jag är och jag har ingen panik (25 år) men jag tycker inte de handlar om det! Har man denna enorma längtan så e det sak samma hur gammal man än är man vill bara ha barn nu typ och göra allt va man kan för att få de.

• Lovely90

Känns skönt att höra att ni är fler som tänker som jag. Började nästan fundera på om jag är en dålig blivande mamma. Kommer säkert oroar mig galet mycket när bebisen väl kommer. Då börjar det liksom på riktigt.

• Saltad
    Lovely90 skrev 2013-09-08 17:33:10 följande:
    Känns skönt att höra att ni är fler som tänker som jag. Började nästan fundera på om jag är en dålig blivande mamma. Kommer säkert oroar mig galet mycket när bebisen väl kommer. Då börjar det liksom på riktigt.
    Sen är vi alla olika. Det är lätt att glömma bort, men ack så viktigt att påminna sig själv om ibland. :)
  • Idiiis91

Imorgon har jag den riktiga inskrivningen hos Bm! Hoppas det går bra :) någon som vet vad dom gör vid en inskrivning i Örebro län?

För det är ju så olika för varje landsting!

• Anki84

Jag var lika orolig som er andra innan mitt första UL i vecka 11. Nu så här efteråt så är jag inte alls orolig. Längtar dock som en tok på RUL :D Vill så gärna min lilla bebis igen, och få reda på om det blir en liten pojke eller flicka

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014