• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Hade jag oxå fått sett nu på ul hade min oro släppt men jag har inte sett sen jag va i vecka 7 så va som helst kan ha hänt :-/ men jag försöker i alla fall tänka positivt :) njuta tills de visar annat :)

• Lovely90

Jag har bara gått upp 1 kg på vågen här hemma :). Skall försöka att inte äta så mycket skräp så att man slipper gå upp massa kilo i fett, utan att det i så fall blir i vatten :)

• Jessies1989
    Lovely90 skrev 2013-09-08 18:29:37 följande:

Jag har bara gått upp 1 kg på vågen här hemma :). Skall försöka att inte äta så mycket skräp så att man slipper gå upp massa kilo i fett, utan att det i så fall blir i vatten :)

Känner samma sak! Försöker verkligen tänka på vad Jag äter...
  • Längtanefterlilladig

Låter verkligen skönt att inte ha oro. Grattis till er & njut av det!

Att det som händer det händer. Ja klart att det gör det. Fattar ju jag med. Det är väl kontrollbehov kanske eller erfarenheter.

Vissa blir gravida lätt, går igenom en normal graviditet och föder ett fint barn. Men vissa har det inte så. Tyvärr är det många i min omgivning som drabbats av plötslig spädbarnsdöd, känner tre stycken vars barn dött i magen 1 vecka innan förlossning. Jag har haft två missfall & försökt få barn i tre år. Något som varit oerhört tärande på alla sätt och vis. Min syster har haft ett MA. Min mamma har haft tre MA varav ett i vecka 16.

Min mormor hat haft två sena missfall. Min kompis har haft 6 missfall. Och det gör ju att man tänker till och blir orolig.

Min man är så trött på mig det märker jag. För honom är man gravid & får barn. Punkt slut. Inget däremellan. Jag skäms för mina oros tankar. Jag känner mig onormal.

Och jag kan ju inte gå runt och tänka att något kommer hända MEN jag vill kunna förbereda mig på att det KAN hända.

Jag anser att det är helt fantastiskt att jag blivit gravid och fått komma till vecka 14. Helt otroligt roligt. Helt ofattbart. Helt overkligt. Och då man kämpat sålänge så är det precis som jag väntar mig något fel.

Vilket är ledsamt.

• Tinapina

Ställde mig på vågen idag och vikten bara skenar iväg, helt otroligt! Men det var likadant förra gången så jag försöker ta det med ro. Jag är aktiv och rör på mig mkt så jag förstår ändå inte hur det gått till:)

• Zobeideh

Då är jag inte ensam om att ha gått upp lite :-P
    Och jag äter lika mycket som innan så de har absolut inget med va man äter. Man ska absolut inte äta för två!

Jag känner precis som dig längtanefterlilladig dock e de endast jag i vår omgivning som gått igenom så här mycket. Jag mår ibland dåligt över att jag tänker negativt hela tiden medan andra som e gravida liksom bara njuter till 100. Min sambo berättar jag inte så mycket för om min oro då han själv har börjat kunnat njuta av graviditeten. Han va den som va riktigt rädd för att vara glad när vi plussade och vågade inte vara glad förrän vi såg hjärtat sen dess har han gått med ett leende på läpparna så vill inte förstöra de genom att berätta att jag är rädd för de ska vara "dött" (tur man har en psykolog man kan säga dessa saker för)
    Så onormal ska du absolut inte känna dig. Har man gått igenom så mkt som vi gjort är det okej att känna denna oron fast man vet att går det snett så e de för något inte stämmer.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014