• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Jag har oxxå börjat drömma mycket. Vaknar varje natt. Och varje dröm handlar om graviditeten. Är själv livrädd för jag ska ha MA de enda jag har fått se är en liten prick så man är ju duktigt avis på er som sett nu på ul.
    Jag får vänta på ul i vecka 18 och nöja mig med hjärtljuden på inskrivningen och då e jag i vecka 15. Så jag hoppas verkligen att där är ett hjärta som slår annars har man gått hela denna tid sen vecka 7 och trott man varit gravid

• flowers
    Zobeideh skrev 2013-09-08 13:47:20 följande:
    Jag har oxxå börjat drömma mycket. Vaknar varje natt. Och varje dröm handlar om graviditeten. Är själv livrädd för jag ska ha MA de enda jag har fått se är en liten prick så man är ju duktigt avis på er som sett nu på ul.
    Jag får vänta på ul i vecka 18 och nöja mig med hjärtljuden på inskrivningen och då e jag i vecka 15. Så jag hoppas verkligen att där är ett hjärta som slår annars har man gått hela denna tid sen vecka 7 och trott man varit gravid

Du har ju verkligen "is i magen"  starkt av dig att hålla dig...
    Min läkare säger att man helst inte ska göra för många kontroller att det kan orsaka blödningar och även vara stressande. 
    Jag önskar att jag kunde hålla tillbaks lite och inte kollat så ofta.  

Tror vi alla drömmer tokiga drömmar under graviditeten. 
  • Längtanefterlilladig

Idag har jag verkligen noll energi. Orkar inte gå ut, orkar inte röra mig ur soffan. Fattar inte vad som hänt. Magen känns sådär öm & uppblåst igen fast jag tar panodil. Undrar om en förkylning är pågång. Jag väntar på när energin ska komma tillbaka. Har fått mycket lägre blodtryck än innan. Hade 100/65 på inskrivningen. Annars har jag 140/80.

Jag är yr, orkar inte stå länge, trött, matt.

Järnvärdet var perfekt 140.

Är så less på det här nu. Förlåt för mitt gnäll inlägg

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-09-08 13:15:23 följande:
    Bra om man skrev ett svar också..

Jag känner det samma, drömmer varje natt om MA, hade varit jobbigt om det var så igen..
    Funderar också på att kontakta gyn på imorgon och fråga efter UL.
    Samtidigt var det verkligen bara en vecka sen jag fick göra ett UL. :(

Man skulle helst vilja göra UL varje vecka & kolla hjärtljud. Men jag tror verkligen att om man passerat vecka 12+6 och gjort ultraljud och det är bra är risken minimal att något ska hända.
  • Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-08 14:12:52 följande:
    Idag har jag verkligen noll energi. Orkar inte gå ut, orkar inte röra mig ur soffan. Fattar inte vad som hänt. Magen känns sådär öm & uppblåst igen fast jag tar panodil. Undrar om en förkylning är pågång. Jag väntar på när energin ska komma tillbaka. Har fått mycket lägre blodtryck än innan. Hade 100/65 på inskrivningen. Annars har jag 140/80.
    Jag är yr, orkar inte stå länge, trött, matt.
    Järnvärdet var perfekt 140.
    Är så less på det här nu. Förlåt för mitt gnäll inlägg
    Känner så också.. Dock har jag feber och har haft i en vecka nu vilket säkert påverkar... Jag hade 105/50 i blodtryck på inskrivningen men inne på akuten sist hade jag 138/65 vilket är ganska högt för mig. Så jag kan förstå att du är trött och känner dig yr, då ditt har sjunkit så mycket.

Jag har knappt kunnat sova nu det senaste då jag haft så ont i leder, muskler och i "njuren". Ibland  får man må dåligt och gnälla. Jag kan inte ens förstå hur jobbigt många av er har det som har jobb och massa annat också, just nu går jag ju bara och väntar på behandling som räknas som 50%. Annars ligger jag bara hemma.
  • Zobeideh

Flowers: ja de sa min oxå. Och just så som ni bara skrev sa min med att ul kn visas bra nu sen vet mm inte.
    Jag har ju verkligen kämpat för att få ul. Men dem e sten hårda hör i Helsingborg. Så man har ju verkligen inget val. men snart så :)

Längtanefterlilladig: här har de själv oxå varit en jobbig dag. Vaknade av att man känt sig smått konstig typ riktigt trött ingen energi la mig i soffan och vakna precis. Där försvann 2 timmar hehe man sover bort dagen känns de som och jag e fortfarande trött :-/

• Lovely90

Känner mig nästan dum när jag läser om hur oroliga ni är hela tiden och hur mycket ni tjatar om att få extra UL. själv känner jag mig väldigt lugn och tänker mest: det som händer är meningen att det skall hända. Har inte varit orolig en enda gång, är ni alla så oroliga eller finns det fler som mig?

• Zobeideh

Tror de handlar mycket om va man gått igenom. Som just vi så har vi hållit på i 3 år med både utomhavandeskap och MA och då blir min extremt nervös att något ska hända nu när de väl gått igenom.

Tror här är rätt många som verkade ha gått igenom mycket va jag förstått de som. Så då blir man nog lite extra försiktig och vågar kanske inte vara riktigt så glad som man ska vara.

• Zobeideh

Måste vara rätt skönt att känna så som dig bytar gärna haha. Har nog aldrig känner så. Första gången kände jag på mig att där va fel samma som förra :-P dock denna gången har de känts precis som att de kommer få igenom men vem vet vi får se :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014