• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Tinapina skrev 2013-09-08 18:23:59 följande:
    Hur mkt/lite har ni gått upp?
    Jag rasade i vikt i början, men det har stabiliserats. Nu väger jag bara -1kg jämfört med innan jag blev gravid och jag är i v 15 nu med en tydlig gravidbula på magen :)
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-09-09 09:00:02 följande:

Längtanefterlilladig: har du testat något mer med dopplern?

Två gånger men hittar ingenting.

Så jag struntar i den. Du då?
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-09-09 08:54:18 följande:

Exakt man vet att man inte kan göra nånting men man vill gärna veta OM det hänt nånting.

Vrf känner du oro nu? Något specifikt som får dig att känna eller är det bagaget som spökar?
    Känns inte som jag är gravid längre.

Tycker inte min mage blivit större.

Har inte lika många symtom.

Sen är det väl så att jag inte tror det fören jag fått bevis. Att bebisen har vuxit.

Jag är ju inte orolig så jag ligger och gråter hela dagarna. Men tankarna finns där.

Vissa dagar går jag all in och tänker mig framtiden. Och vissa dagar undrat jag om jag får ha sån tur att få barn.

Det är som du skrev. Att alla ens drömmar går i kras. Känner igen mig i det du skrev.
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-09 10:38:27 följande:
    Två gånger men hittar ingenting.

Så jag struntar i den. Du då?
    Nä inget mer vill testa en gång till men samtidigt inte hehe så får se. Oavsett vad får jag förhoppningsvis höra de "riktiga" hjärtljuden på tisdag nästa vecka vid inskrivningen :)
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-09 10:40:52 följande:

Sen är det väl så att jag inte tror det fören jag fått bevis. Att bebisen har vuxit.

Jag är ju inte orolig så jag ligger och gråter hela dagarna. Men tankarna finns där.

Vissa dagar går jag all in och tänker mig framtiden. Och vissa dagar undrat jag om jag får ha sån tur att få barn.

Det är som du skrev. Att alla ens drömmar går i kras. Känner igen mig i det du skrev.
    Jag känner precis som dig! Jag har inga symtom kvar tycker magen e lika stor som sist jag fota? Och vissa dagar går jag all in som du med skriver andra dagar tror jag inte att lyckan ska slå igenom. De har sina vågor.

Känns som att inget kan lugna en förrän man sett en bild på miraklet
  • Tinapina

Vi har en lång historia bakom oss med misslyckade ivf och med noll chans att lyckad utan hjälp. Åren gick och inget hände och behandlingarna var ansträngande. I början var jag förkrossad men allt eftersom tiden gick så lugnade det sig och det är inte hela världen, vi har ju fortfarande varandra.

Därför är jag nog bara väldigt glad och oroar mig inte allt för mkt, så hör gravida som vi är nu har vi ju aldrig varit:) Självklart vill jag att detta ska gå vägen men just nu nöjet jag mig med vetskapen om att vi faktiskt kan bli gravida! (Om än med massa hjälp;))

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-09-09 11:08:14 följande:

Vi har en lång historia bakom oss med misslyckade ivf och med noll chans att lyckad utan hjälp. Åren gick och inget hände och behandlingarna var ansträngande. I början var jag förkrossad men allt eftersom tiden gick så lugnade det sig och det är inte hela världen, vi har ju fortfarande varandra.

Därför är jag nog bara väldigt glad och oroar mig inte allt för mkt, så hör gravida som vi är nu har vi ju aldrig varit:) Självklart vill jag att detta ska gå vägen men just nu nöjet jag mig med vetskapen om att vi faktiskt kan bli gravida! (Om än med massa hjälp;))

Så tänker jag också.

Oavsett så har vi varandra!

Det känns som ett mirakel att kunna bli gravid. Vill ju göra allt för det ska lyckas. Men vet att naturen tyvärr har sin egen gång och man får bara go with the flow helt enkelt.
  • Awanata

Hoppas att ni som känner oro snart får njuta av graviditeten till fullo! Kram till er {#emotions_dlg.flower}

Nu när alla vet om graviditeten så kommer alla åsikter och "tips". Jag försöker koppla bort och tänka att alla bara menar väl men ibland är det så himla svårt att inte säga ifrån. Mina vänner som varit gravida har varnat mig för just det här men jag tänkte att dom överdrev.. tji fick jag Obestämd

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-09 10:40:52 följande:

Jag frågar just för jag känner precis det du skriver. Magen sjunker ihop mer än vad den växer, brösten blev från två stenar till två degar, känslan har på nåt sätt försvunnit. Plus blödningar och konstig ihärdig smärta nu på morgonen.

Vi som nu är lite oroliga kanske ska släppa funderingar och tankar kring framtiden för tillfället. Bara leva lite för dagen, jag läste nämligen igår att bara oro och ångesten kan påverka graviditeten..

Det finns tråkigt nog inget som kan hjälpa utan man får bita ihop till v 18 och RUL och hoppas på det bästa.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014