• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Min barnmorska ringde nyss. Jag skrev ett mail igår till henne där jag förklarade min oro.

Hon tyckte inte det var bra att jag oroade mig och hon ville hjälpa mig. Så imorgon 14.00 är det ultraljud hos en barnmorska. Nu blev jag nervös och spänd.

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-09-09 11:32:03 följande:

Jag frågar just för jag känner precis det du skriver. Magen sjunker ihop mer än vad den växer, brösten blev från två stenar till två degar, känslan har på nåt sätt försvunnit. Plus blödningar och konstig ihärdig smärta nu på morgonen.

Vi som nu är lite oroliga kanske ska släppa funderingar och tankar kring framtiden för tillfället. Bara leva lite för dagen, jag läste nämligen igår att bara oro och ångesten kan påverka graviditeten..

Det finns tråkigt nog inget som kan hjälpa utan man får bita ihop till v 18 och RUL och hoppas på det bästa.
    Låter som vi har samma symtom eller brist på dem rättare sagt. Innan gjorde mina bröst så ont att kramar var outhärdligt. Men nu gör de knappt ont. Magen har inte blivit rundare.

Jag är dock väldigt trött och hungrig.

Illamåendet är i stort sett borta. Tror faktiskt att det vi upplever är normalt och det är så man ska känna i våra veckor.

Jag har beslutat mig för att om ultraljudet är bra imorgon ska jag slappna av. Tänka POSITIVT och NJUTA.
  • Idiiis91

Nu är min inskrivning klar! Skönt att ha ett av stegen klara!

Dock fick jag världens bula i armvecket efter Provtagningen , vilket jag aldrig någonsin fått förut!

De gör inte ont, men är fruktansvärt obehagligt!

Nu är det bara att invänta tid för rul tiden som kommer ske någon gång i slutet på oktober :/

• flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-09 11:46:42 följande:
    Min barnmorska ringde nyss. Jag skrev ett mail igår till henne där jag förklarade min oro.
    Hon tyckte inte det var bra att jag oroade mig och hon ville hjälpa mig. Så imorgon 14.00 är det ultraljud hos en barnmorska. Nu blev jag nervös och spänd.

Du har ju kräks massor, någon gång lugnar det väl sig ner?
    Det är normalt. =)
    Så länge du inte blöder eller har sjukt ont i magen som håller i sig i timmar så kan du koppla av. 
    Det är bra med bebis, kan jag garantera dig!
    Symtomen försvinner mer i 12-13 veckan utan att det är någon fara. 
    Men skönt att du får komma på en koll, igen...          
  • flowers
    Idiiis91 skrev 2013-09-09 13:57:21 följande:
    Nu är min inskrivning klar! Skönt att ha ett av stegen klara!
    Dock fick jag världens bula i armvecket efter Provtagningen , vilket jag aldrig någonsin fått förut!
    De gör inte ont, men är fruktansvärt obehagligt!
    Nu är det bara att invänta tid för rul tiden som kommer ske någon gång i slutet på oktober :/

Vad underbart! 
    Ja dom där blodproverna är inte alltid roliga.
    Nu är det nästa väntan.
    Skoj att få se bebisen på bild. =)        
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-09 13:30:44 följande:
    Låter som vi har samma symtom eller brist på dem rättare sagt. Innan gjorde mina bröst så ont att kramar var outhärdligt. Men nu gör de knappt ont. Magen har inte blivit rundare.

Jag är dock väldigt trött och hungrig.

Illamåendet är i stort sett borta. Tror faktiskt att det vi upplever är normalt och det är så man ska känna i våra veckor.

Jag har beslutat mig för att om ultraljudet är bra imorgon ska jag slappna av. Tänka POSITIVT och NJUTA.

Min hunger och trötthet är borta också. Var inte ens uppe i natt för att kissa. Lite det jag menar, det är verkligen dag och natt med symtom .. hoppas det ska va så här :)

Längtanefterlilladig du får uppdatera så vi vet :)
  • Zobeideh

Fy fan vilken dag. Kallt ute men jag svettas över allt var jag än är.. Någon mer som får såna svettningar?? Skit jobbigt..

• Awanata

Det är nu dom såkallade spökveckorna kommer! Jag är lite slö men annars känner jag inte ens av molvärk längre. Så jag skulle inte oroa mig så mycket.. njuuuut nu innan vi knappt kan röra oss pga magen Solig{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014