• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ

Min BM ringde upp och jag fick komma direkt och lyssna efter hjärtljudet. Jag var fruktansvärt nervös och hon letade och letade och letade och till slut hörde hon pulsen på sparven!! Blev så glad att jag fällde en tår...

Mitt i min lycka så tänker jag att jag har världens bästa barnmorska, inom vilken vårdinstans blir man uppringd och får en tid inom 10 min?!

Vi pratade just om oro och symptom och missed abortion efter v 12.

Hon förstod min oro men påpekade att fostret sällan dör i magen eftrr v 12..

Hade ett väldigt lugnande samtal och hon hälsar att vi borde njuta av att symptomen är borta. Man börjar alltså känna igen sig själv igen ;)

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-09-09 18:09:38 följande:

Min BM ringde upp och jag fick komma direkt och lyssna efter hjärtljudet. Jag var fruktansvärt nervös och hon letade och letade och letade och till slut hörde hon pulsen på sparven!! Blev så glad att jag fällde en tår...

Mitt i min lycka så tänker jag att jag har världens bästa barnmorska, inom vilken vårdinstans blir man uppringd och får en tid inom 10 min?!

Vi pratade just om oro och symptom och missed abortion efter v 12.

Hon förstod min oro men påpekade att fostret sällan dör i magen eftrr v 12..

Hade ett väldigt lugnande samtal och hon hälsar att vi borde njuta av att symptomen är borta. Man börjar alltså känna igen sig själv igen ;)

Grattis

Verkligen bra barnmorska. Min barnmorska är också bra & lyssnar på mig.

Ja det är ovanligt med MA efter vecka 12 det är det typ 2 %.

Så skönt för dig att få bekräftat att allt var bra med din lilla sparv.
  • jesspett

Skönt att ni har bra kontakt med era barnmorskor och att de kan lugna er! =) kan tänka mig att de är ganska vana vid att folk är oroliga och nervösa (plus har massa extrahormoner i kroppen ;) ) men skönt att höra att de lyssnar på er! 

Jag nämnde tygblöjor för ett antal sidor sedan och såg att iaf några har funderat på det. Vi funderar väl också på att försöka med tygisar hemma men när man är iväg och på nätterna så är det kanske smidigast med engångs. Det finns ju dock så himla många olika märken och modeller att välja mellan! Helt galet, väntar ett tag till med att sätta mig in i det hela ;) Funderar bara på om det kommer bli jag som kommer få byta blöja hela tiden, sambon är väl för idén som sådan men han är ju inte den pyssliga sorten... Det ska gå fort och smidigt liksom ;)

Har inte gått upp något ännu, gick ner några kilo i början då jag mådde illa så har väl kommit ikapp där igen. Svullen mage om kvällarna men annars så är de flesta känningar borta. Hade dock typ menssmärta i morse, intressant! Sånt har jag inte alls känt innan så det är väl som det ska vara antar jag!  =)

• Idiiis91
    flowers skrev 2013-09-09 15:05:47 följande:
    Vad underbart! 

Ja dom där blodproverna är inte alltid roliga.

Nu är det nästa väntan.

Skoj att få se bebisen på bild. =)        

Vc vi har kan tydligen inte ta prover :/ armvecket är nu uppsvullet och helt blått! Har aldrig varit med om detta någonsin under mina 5 år som blodigare :/ nu gör de ont! :(

Inskrivning hos min Bm får vi inte göra någon undersökning eller lyssna på hjärtljud :( känns ju sådär faktist! :(

Men såg ju bebis i fredas när jag var på KK för min extrema verk så har allt sett hen ändå :)
  • LillsmurfanLisa
    jesspett skrev 2013-09-09 19:07:00 följande:
    Skönt att ni har bra kontakt med era barnmorskor och att de kan lugna er! =) kan tänka mig att de är ganska vana vid att folk är oroliga och nervösa (plus har massa extrahormoner i kroppen ;) ) men skönt att höra att de lyssnar på er! 

Jag nämnde tygblöjor för ett antal sidor sedan och såg att iaf några har funderat på det. Vi funderar väl också på att försöka med tygisar hemma men när man är iväg och på nätterna så är det kanske smidigast med engångs. Det finns ju dock så himla många olika märken och modeller att välja mellan! Helt galet, väntar ett tag till med att sätta mig in i det hela ;) Funderar bara på om det kommer bli jag som kommer få byta blöja hela tiden, sambon är väl för idén som sådan men han är ju inte den pyssliga sorten... Det ska gå fort och smidigt liksom ;)

Har inte gått upp något ännu, gick ner några kilo i början då jag mådde illa så har väl kommit ikapp där igen. Svullen mage om kvällarna men annars så är de flesta känningar borta. Hade dock typ menssmärta i morse, intressant! Sånt har jag inte alls känt innan så det är väl som det ska vara antar jag!  =)
    Vi är också inne på att använda tygblöjor till största del, men måste läsa på mer. Det gör jag senare :)
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-09 18:18:41 följande:
    Grattis

Verkligen bra barnmorska. Min barnmorska är också bra & lyssnar på mig.

Ja det är ovanligt med MA efter vecka 12 det är det typ 2 %.

Så skönt för dig att få bekräftat att allt var bra med din lilla sparv.

Ja oerhört skönt. Men nu får jag väl vara lugn ett tag :)

Lycka till idag och uppdatera oss här sen!
  • majsa88

Måste fråga er angående när ni säger att missfallsisken eller ma är liten frpn vecka 12. Menar ni då vecka 12 (11+0 o frammåt) eller menar ni vecka 13 (12+0) ?

Var på ultraljud igår i vecka 12 (11+1) o såg min lilla bebis. Han sa att allt såg jätte bra ut. Så finns det fortfarande stor chans för ma eller mf efter jag bara är i 11+2 o inte 12+0 ?

• majsa88

Okej, jag hpppas det. Tack. Men när ni säger vecka 12, menar ni 12+0 eller 11+0 ? För i vecka 11+0 är man ju i vecka 12?

Zobeideh skrev 2013-09-10 09:40:49 följande:
    Tror inte risken är så stor när du sett den från vecka 11. Grattis! :)

• Zobeideh

Det är 12+0 som är den säkra veckan. Men har hört att ser man hjärtat slå och allt ser bra ut så som du gjort nu så är det nog ingen fara då minskar riskerna :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014