Längtanefterlilladig skrev 2013-11-27 08:27:49 följande:
Idag fyller jag år & jag är så lessen & deppig. Denna veckan verkar någon slags depression ha nått mig & mitt humör är inte att leka med. Jag har taggarna utåt hela tiden som en kaktus. Ingenting känns roligt längre. Jag känner inte igen mig själv. Blir lessen för minsta lilla. Min syster väljer att fira sin nya killes dotters födelsedag istället för min i helgen. Min farmor har legat inne på sjukhus hela veckan & HON tycker i princip att hon är döende så hon firar inte heller mig. Alla i familjen pratar skit om varandra. Om min farmor & min syster & jag hamnar i mitten av allt. När jag hade varit på förlossningen i måndags så var det ju inte jätte många av mina nära som brydde sig. Jag får aldrig prata om bebisen eller visa saker jag köpt. För det är ju alldeles för tidigt att köpa något tycker dem. En av mina bästa kompisar ignorerar mig fast jag skickat sms & ringt. Vet inte varför. Berättade för min ena syster att jag gärna vill göra barnrummet nu när jag går hemma för att ha lite & pyssla med. Får man ett skratt till svar att det är typiskt mig att alltid göra allt så tidigt. Som jag mår nu kan barnet komma närsom & då dör det ju! TACK FÖR DEN kände jag då. Och konstigt nog var jag än går & vad jag än läser så är det om döda barn & spädbarnsdöd. På förlossningen i måndags hade de radio P1 på där de granskade förlossningen vården i Sverige & att många barn dör pga dålig koll på Ctg kurvan. I väntrummet låg en bok om spädbarnsdöd. Slog upp en tidning hemma & hittade samma sak. Man undrar ju lite om det är ett tecken. Jag är LIVRÄDD att något ska hända bebisen. Usch vilket deppigt inlägg. Förlåt men behövde verkligen skriva av mig. Min man är iallfall världens underbaraste & idag har han tagit ledigt efter 12 för att hitta på något med mig. Men vad vet jag inte

Längtarefterlilladig:
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

Vet du att det negativa kommer aldrig ensamt, så det någon säger till dig nu blir nog 10 ggr värre bara för allt annat runt om dig är negativt, säker 100 ggr pga gravidhormoner dessutom!
MEN, efter regn kommer sol.. INRED, KÖP och skriv här så kan vi dela din glädje... låt inte andras dåliga dagar förstöra din tillvaro!
Tänk på att du skapar din egen familj och det är du, din sambo och barn som ska må bra!
Jag kan tänka mig om din syn nu på spädbarnsdöd... jag blev påhoppad i mataffären av en handikappad kvinna när jag var 4år gammal, misshandlad alltså. Det har resulterat i att jag får panik när jag har en handikappad i närheten (folk brukar skratta och tycka jag är töntig, men det är verkligen något som är riktigt jobbigt för mig)... problemet är att sedan jag blivit gravid ser jag bara barn som är handikappade. Senast förra veckan hamnade jag på bussen med en hel klass och jag fick panik och hoppade av bussen och tog nästa buss. Jag mår väldigt dåligt av det, men jag förstår att jag är mkt mer mottaglig mot sånt just nu,,,